Sämsta spelet du spelat igenom?
Klart man kan tycka olika och bara logiskt att bestämma över sin tid och inte spela igenom dåliga spel. Hur ser din topplista ut över bästa spel om man får fråga
Oj, väldigt svårt.
Inte inbördes rankat:
Knights of the Old Republic
Diablo II: Lord of Destruction
Alan Wake
Final Fantasy VII
Elden Ring
Age of Empires II
StarCraft: Brood War
Wartales
Sid Meier's Alpha Centauri
RollerCoaster Tycoon
Typ så. Men kommer garanterat att komma på spel jag vill byta ut om du frågar mig igenom om en timma.
Ad hoc addendum
Oj, väldigt svårt.
Inte inbördes rankat:
Knights of the Old Republic
Diablo II: Lord of Destruction
Alan Wake
Final Fantasy VII
Elden Ring
Age of Empires II
StarCraft: Brood War
Wartales
Sid Meier's Alpha Centauri
RollerCoaster Tycoon
Typ så. Men kommer garanterat att komma på spel jag vill byta ut om du frågar mig igenom om en timma.
Men exakt vad var så hemskt med Uncharted 2 då? Du får förstå att man vill veta mer, det är ändå ett av Sonys mest hyllade spel och ja man kan tycka olika och jag respekterar det. Jag tex fixar inte mer än ngn minut av Alan Wake men är likafullt sugen på att testa Alan Wake 2. Har du spelat det?
Men exakt vad var så hemskt med Uncharted 2 då? Du får förstå att man vill veta mer, det är ändå ett av Sonys mest hyllade spel och ja man kan tycka olika och jag respekterar det. Jag tex fixar inte mer än ngn minut av Alan Wake men är likafullt sugen på att testa Alan Wake 2. Har du spelat det?
Inte spelat tvåan, har varit fast i lite för tidskrävande spel de senaste åren i kombination med lite för mycket arbete för att hinna spela speciellt många nya spel.
Angående unchartered 2 har du pm.
Ad hoc addendum
Söldner: Secret Wars - herrejösses vilket buggigt jank det spelet var. Jag försökte verkligen (tillsammans med en polare, jag vet inte vem av oss som egentligen drog ner den andre i träsket), och det skulle tydligen gå att spela med bottar...
De gånger spelet inte kraschade var prestandan även på godkänd hårdvara totalt urusel, buggarna kom verkligen i någon slags kavalkad av sällan skådat motstycke och ändå var spelet fult, stelt och till syvende och sist jäkla tråkigt.
Var sugen på någon slags Delta Force/Operation Flashpoint/Ghost Recon/Global Operations, men det här föll platt.
Numera har jag varken tid eller ork att lägga på dåliga spel - om ett spel jag köpt är kass (trots att jag försökt ta reda på kvaliteten innan och sannolikheten att jag skulle tycka om det personligen) refundar jag i första läget, och om det inte är möjligt tar jag smällen och lägger ner skiten i någon bokstavlig (om fysisk utgåva) eller metaforisk (om digital) låda för att aldrig plocka upp igen.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Nu spelar jag väldigt sällan genom spel jag tycker är dåliga och jag kommer bara på 2st som jag tvingat mig genom. Anledningen till att jag fortsatte var främst för att speltiden skulle vara väldigt kort.
Control, ja jag tyckte spelet var skittråkigt och helt utan någon intressant spelmekanik. Förstår inte alls storheten i detta förutom att det var förbannat snyggt.
Far Cry New Dawn, riktigt dåligt spel på alla plan och uppenbar cash grab.
Har du provat Rome 2 nåt på senare år? För mig är Rome 2 i dagsläget (framförallt med Divide Et Impera-modden) ett av de bästa Total War-upplevelserna jag haft. Minns att det inte var lika flott vid release dock.
Har jag inte, får kanske ge det en chans!
Söldner: Secret Wars - herrejösses vilket buggigt jank det spelet var. Jag försökte verkligen (tillsammans med en polare, jag vet inte vem av oss som egentligen drog ner den andre i träsket), och det skulle tydligen gå att spela med bottar...
De gånger spelet inte kraschade var prestandan även på godkänd hårdvara totalt urusel, buggarna kom verkligen i någon slags kavalkad med sällan skådat motstycke och ändå var spelet fult, stelt och till syvende och sist jäkla tråkigt.
Var sugen på någon slags Delta Force/Operation Flashpoint/Ghost Recon/Global Operations, men det här föll platt.
Numera har jag varken tid eller ork att lägga på dåliga spel - om ett spel jag köpt är kass (trots att jag försökt ta reda på kvaliteten innan och sannolikheten att jag skulle tycka om det personligen) refundar jag i första läget, och om det inte är möjligt tar jag smällen och lägger ner skiten i någon bokstavlig (om fysisk utgåva) eller metaforisk (om digital) låda för att aldrig plocka upp igen.
Jösses, jag minns det spelet…eller att jag av någon anledning var riktigt hajpad på det för att bara bli deprimerad när det väl var dags.
Varför var spelet hajpat, eller är det bara så jag minns det?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jösses, jag minns det spelet…eller att jag av någon anledning var riktigt hajpad på det för att bara bli deprimerad när det väl var dags.
Varför var spelet hajpat, eller är det bara så jag minns det?
Det är inte omöjligt, jag vill också minnas att det verkade lovande... men usch och fy. Har nog förträngt marknadsföringen kring det. ^^
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kommer att tänka på två spel.
Trüberbrook.
Tyskt peka-klicka som kom för några år sen. Uselt tempo och narrativ, stela pussel, ologisk handling, märkliga karaktärer, tråkiga skämt. Rätt snygg estetik men vad spelar det för roll om allt annat är skrattretande skitdåligt? Det är en förolämpning mot genren, men vill ändå hela tiden referera superuppenbart till tex Monkey Island och såklart också Twin Peaks som alla tråkiga indiespel ska.
A Bird Story.
Ett litet spel från utvecklarna av To The Moon innan de släppte det större spelet Finding Paradise. Handlar om en ensam pojke som blir vän med en fågel. Spelet tryckte in i ditt ansikte hela tiden att du skulle bli ledsen men det blev du inte. Jag sket fullständigt i den där pojken och hans jävla fågel. Spelet saknar helt dialog eller text, vilket ju var (en av) To The Moons stora behållning(ar). Skittråkigt spel. Tur att det tog slut snabbt.
Men neej, jag köpte ju Trüberbrook nyligen även fast jag vet att det nog är lite medelmåttigt, för det ser ju så snyggt ut. För en tia tyckte jag att det kan va värt, hoppas man hittar lite behållning i det ändå.
Jag gillade A Bird Story, förövrigt. Mysigt, även om To The Moon såklart är 7 000 ggr vassare.
Inte spelat tvåan, har varit fast i lite för tidskrävande spel de senaste åren i kombination med lite för mycket arbete för att hinna spela speciellt många nya spel.
Angående unchartered 2 har du pm.
Tidskrävande spel och arbete. Du prioriterar alltså inte "mer vanligt spelande" och då är det ju lätt att tänka att du inte gillar det så särskilt mycket heller.
Jag kan gilla tanken med att ett spel är ett spel och då behöver jag nödvändigtvis inte fastna på att det känns orealistiskt, det utspelar sig i den världen med allt som hör till där men såklart är alla spel inte för alla.
Tidskrävande spel och arbete. Du prioriterar alltså inte "mer vanligt spelande" och då är det ju lätt att tänka att du inte gillar det så särskilt mycket heller.
Jag kan gilla tanken med att ett spel är ett spel och då behöver jag nödvändigtvis inte fastna på att det känns orealistiskt, det utspelar sig i den världen med allt som hör till där men såklart är alla spel inte för alla.
Du är välkommen att dra vilka slutsatser du vill om mig och mina spelvanor 🤣
Ad hoc addendum
Testa att bidra till tråden istället för att bara racka ner på de som gör det då.
Och lär dig att läsa. Ja, Unchartered 2 är det sämsta spelet jag SPELAT IGENOM.
Är det världens sämsta spel alla kategorier? Absolut inte.
Riktigt dåliga spel tenderar folk att sluta spela.
Fick jag tvinga mig igenom det och fick det mig att aldrig vilja spela ett spel i serien igen? Ja, fy i helvete vilket jävla mög till spel.
Och DET är MIN åsikt och du är fri att tycka att det är världens bästa spel om du vill det, men det var väl inte det tråden handlade om, eller?
Varför förbjuder du andra att ha sin egna åsikt om din egna åsikt är så viktig?
Ännu en dag i paradiset.
Varför förbjuder du andra att ha sin egna åsikt om din egna åsikt är så viktig?
Jag rekommenderar dig att lära dig att läsa. Ha en trevlig kväll.
Ad hoc addendum
Jag blir väl skjuten nu, men jag vill minnas att rise of the triad var jäkligt segt å spela igenom. Det var ju coolt i början med vissa nyskapande designval och mycket gore, men det var enligt mig väldigt same same genom hela spelet.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Du är välkommen att dra vilka slutsatser du vill om mig och mina spelvanor 🤣
Fanns inga andra slutsatser att dra av det du berättade🤷🙂
Sämsta måste vara Starfield. Sjukt tråkigt spel att spela igenom. Diablo IV var en stor besvikelse också. Finns säkert massor av spel som är sämre som jag har spelat igenom men Diablo IV och Steafield är de två senaste som var sjukt tråkiga och rätt dåliga. Inte ens försökt på Starfield DLC:n fast jag fick med det även när jag köpte min 7800X3D.
Svår fråga. Brukar stänga av och glömma bort dåliga spel.
Det som är färskast i minnet är nog Callisto Protocol.
Snyggt var det onekligen.
Men combat var sjukt löjligt. Man bara lutade sig fram och tillbaka som en bobblehead i en offroad-bil så vann man.
Sen var spelet slut helt plötsligt.
Minns att jag satt och suckade av alla repetitiva moment medan jag intalade mig själv: "Nu måste det vara slut snart."
Du har ju helt fel. King Kong är ett riktigt bra spel, betydligt bättre än majoriteten av AAA-skit vi fått senaste decenniet.
Jag är beredd att hålla med. Gillade det då det begav sig. Hade gärna spelat om med vettig framerate idag.
Fear 3 är det enda jag kan komma på. Helvete vilket nerköp mot framförallt ettan. Jag minns att jag köpte vid release och var klar 3 timmar senare. Det var kass på precis alla sätt. Såhär i efterhand får jag vara glad att det inte var mer än 3 timmar. Men då kände man sig hyfsat blåst.
För mig måste det vara Fade to Black på PS1. Jag stod jag inte ut med någonting i spelet förutom cut-scenes. Men av någon jävla anledning så körde jag igenom det. Det måste ha varit för att jag ville se alla cut-scenes.
"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.
Vilket är den franska titeln på "Hostages".
Ja jag menade att jag hade rätt och fel i min benämning av namnet. Ifråga satte inte din.
"Writer and Fighter"
Något skitspel på xbox 360 när man var inne i achievements-psykosen, tur att det släppte.
Haha! Såg din kommentar nu. Se min ovan 😅
Du har ju helt fel. King Kong är ett riktigt bra spel, betydligt bättre än majoriteten av AAA-skit vi fått senaste decenniet.
Jag är beredd att hålla med. Gillade det då det begav sig. Hade gärna spelat om med vettig framerate idag.
Håller med er, fick det i julklapp till Gamecube way back och gillade det verkligen Minns dock att jag provspelade det på demostation i någon leksaksbutik på 360 och blev imponerad hur T-rexen kom in genom stenmuren och hur fick stenarna att flyga (vilket inte kunde genereras i realtid på kuben) så var lite ledsen över att jag inte fick "bästa upplevelsen" men dåligt var det ju inte. Tyckte jag inte då i alla fall. Idag kanske jag inte skulle uppskatta det lika mycket?