Mass Effect-veteranen Casey Hudsons nya studio slår igen

Robot
Mass Effect-veteranen Casey Hudsons nya studio slår igen

Utan att ens ha utannonserat något spel.

#Casey-hudson, #Humanoid-origin

Tråkigt, det är en riktigt cutthroat bransch, spelindustrin.

Medlem

Väldigt bra. Efterfrågan på nya spel är väldigt låg.

Medlem
Skrivet av pazu:

Väldigt bra. Efterfrågan på nya spel är väldigt lågt.

Som vanligt mata inte trollen.

Medlem

Det var ju trist.

Redaktör
Ponny

Tungt. Man tänker ibland på spelen som aldrig blev. Det är en del, dessvärre.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Inte det man ville höra, fasiken vad trist.

Medlem
Skrivet av pazu:

Väldigt bra. Efterfrågan på nya spel är väldigt lågt.

Obvious troll is obvious.

signatur

I drank what?

Medlem

Hmm, vad betyder skydda mot "bredare utmaningar i branschen"? Vad är det man försöker skydda sig mot, det går att läsa in sjukt mycket i det där, hoppas det kommer ett förtydligande. Jag antar att det var krav som kommer från förläggare, ang DLC, microtransactions?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm, vad betyder skydda mot "bredare utmaningar i branschen"? Vad är det man försöker skydda sig mot, det går att läsa in sjukt mycket i det där, hoppas det kommer ett förtydligande. Jag antar att det var krav som kommer från förläggare, ang DLC, microtransactions?

Utmaningen ligger i att folk redan äger massa bra spel och har ingen anledning att köpa fler.

Medlem
Skrivet av pazu:

Utmaningen ligger i att folk redan äger massa bra spel och har ingen anledning att köpa fler.

Så sant!
Har man en backlog med bra spel, så är det lättare att rota i den, framförallt då många spelare inte stirrar sig blinda på ny grafik samt att grafiken inte har gjort några direkta jättekliv framåt senaste 10-15 år.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Så sant!
Har man en backlog med bra spel, så är det lättare att rota i den, framförallt då många spelare inte stirrar sig blinda på ny grafik samt att grafiken inte har gjort några direkta jättekliv framåt senaste 10-15 år.

Fler och fler börjar inse detta nu. Det är som att köpa en ny påse havregryn när man redan har en oöppnad förpackning hemma.

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag håller iofs delvis med om detta, även om det också är så att folk på en bredare front köper sjukt mycket mer spel nu än innan och vill också har mer spel.
Bara de som säger att de vill ha färre spel vill ha mer av Baulders Gate 3, Factorio etc, så länge de gillar spelet så är det ok. Ingen gillar nya dragon age verkar det som, alla vill ha ett gammalt dragon age, gärna flera st.

Men jag tror kanske inte detta var anledningen till att lägga ner studion/spelet.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan vi få en artikel som ger oss en statusuppdatering på alla dessa utbrytarstudios, deras status och vad de sysslar med?
En gång i tiden höll jag koll på flertalet av dessa, men har sedan dess fallit mig helt i glömska att hålla koll.

Skrivet av pazu:

Så är det väl åtminstone delvis... Det släpps så ofantligt mycket bra spel hela tiden och många drunknar tyvärr i bruset, särskilt de utan stora marknadsföringsbudgetar. Utöver mättnad, lägg till att många är "fastlåsta" i ett eller max två av de stora live service-spelen och det är plötsligt en jäkligt tuff bransch. Det räcker inte längre med att göra ett bra spel, om det inte har en fet PR-budget eller nån unik hook som får det att stå ut från massan av övriga bra spel så... Drunknar det.

Skrivet av ichirin:

Kan vi få en artikel som ger oss en statusuppdatering på alla dessa utbrytarstudios, deras status och vad de sysslar med?
En gång i tiden höll jag koll på flertalet av dessa, men har sedan dess fallit mig helt i glömska att hålla koll.

Utan att ha gjort någon närmare analys av just detta fenomenet så känns det väl spontant som att de flesta "utbrytarstudios" bombat, eller försvinner under tysthet efter ett par år. Finns så klart ett par undantag, men oftast tenderar de att hålla låg profil.

Releasehästryttare

Hade de inte utannonserat ett spel som hette exodus eller nått liknande som skulle vara likt mass effect, har för mig jag såg någon teaser för ett tag sen.

Hittade det här:
https://www.space.com/everything-we-know-about-exodus

Medlem
Skrivet av Devan:

Hade de inte utannonserat ett spel som hette exodus eller nått liknande som skulle vara likt mass effect, har för mig jag såg någon teaser för ett tag sen.

Hittade det här:
https://www.space.com/everything-we-know-about-exodus

Det där är inte samma studio som den i FZ artikeln.

Medlem
Skrivet av pazu:

Fler och fler börjar inse detta nu. Det är som att köpa en ny påse havregryn när man redan har en oöppnad förpackning hemma.

Fler och fler? Vad baserar du det på?

Har själv en stor backlog, men trots det köper jag nya spel som jag spelar eftersom jag gillar spelkulturen (med vissa uppenbara undantag) och älskar att vara en del av den och diskussionerna när spelen är färska. Ibland går jag tillbaka och betar av backloggen när jag har tid och intresse.

Det är detsamma med all underhållning och kultur. Det finns en så stor backlog att ingen strikt sett behöver skapa något nytt på många år, men det är en dålig ursäkt för att man ska stagnera kreativiteten hos mänskligheten.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fler och fler? Vad baserar du det på?

Har själv en stor backlog, men trots det köper jag nya spel som jag spelar eftersom jag gillar spelkulturen (med vissa uppenbara undantag) och älskar att vara en del av den och diskussionerna när spelen är färska. Ibland går jag tillbaka och betar av backloggen när jag har tid och intresse.

Det är detsamma med all underhållning och kultur. Det finns en så stor backlog att ingen strikt sett behöver skapa något nytt på många år, men det är en dålig ursäkt för att man ska stagnera kreativiteten hos mänskligheten.

De flesta har varit där du är nu men gått vidare när backlogen blivit så löjligt stor att det inte längre går att ignoreras. Det där med community är halvkul när man är yngre och inte har viktigare saker för sig men med tiden så växer man upp och inser att det bara är trams.

Medlem

Synd att de inte försöker med exempelvis kickstarter. Tror de skulle kunnat gå med tanke på hudsons namn.

Medlem
Skrivet av pazu:

De flesta har varit där du är nu men gått vidare när backlogen blivit så löjligt stor att det inte längre går att ignoreras. Det där med community är halvkul när man är yngre och inte har viktigare saker för sig men med tiden så växer man upp och inser att det bara är trams.

Märkligt att kurvan går stadigt uppåt när de flesta slutat köpa spel.

Medlem
Skrivet av pazu:

De flesta har varit där du är nu men gått vidare när backlogen blivit så löjligt stor att det inte längre går att ignoreras.

Lite felaktigt antagande tror jag. Nya spel säljer fortfarande bra, trots att de flesta har en stor backlogg.

Skrivet av pazu:

Det där med community är halvkul när man är yngre och inte har viktigare saker för sig men med tiden så växer man upp och inser att det bara är trams.

Ännu mer felaktiga antaganden och du försöker dessutom vrida kärleken till en hobby till någon barnsligt och något man ska ha dåligt samvete för. Det argumentet kan du helt enkelt köra tillbaka upp i r#ven din där det hör hemma.

Vet inte vad som hänt med dig sedan du joinade FZ-communityn 2007, men något är det. Du vill inte helt enkelt ta en paus istället för att jobba så hårt för att ständigt försöka idiotförklara alla här?

Medlem

Om man har rätt värdegrund så kan man väl få låna pengar till fördelaktig ränta?

1
Skriv svar