Indiana Jones and the Great Circle har fyra timmar mellansekvenser
Så länge det går att pausa mitt i mellansekvenserna är jag nöjd. Det är otroligt irreterande att bli störd av något mitt i och sedan behöva ladda en tidigare sparfil och se om hela skiten igen.
Sant, det finns bra och dåliga sätt att sköta det på. Det finns tex JRPG som sammanfattar scenen om man väljer att skippa. Föredömligt.
Så länge det går att pausa mitt i mellansekvenserna är jag nöjd. Det är otroligt irreterande att bli störd av något mitt i och sedan behöva ladda en tidigare sparfil och se om hela skiten igen.
Ett annat aber är när spel sätter igång en prolog innan man kommer till menyn första gången. Måste pina sig igenom sekvenser i ibland fel upplösning, kontroller och sådant. Jag vill ställa in allt innan spelet börjar!
Så länge det går att pausa mitt i mellansekvenserna är jag nöjd. Det är otroligt irreterande att bli störd av något mitt i och sedan behöva ladda en tidigare sparfil och se om hela skiten igen.
Du menar du inte vill behöva välja mellan att se på en mellansekvens eller gå på toaletten innan du skiter i byxan?
Äkta gejmers har blöja.
4 timmar låter skitmycket, men det kanske det inte är?
Mellansekvenser är väl lite av ett nödvändigt ont. Och det är en vattendelare (vilket jag tycker man kan konstatera utan att bli otrevliga och dömande mot varandra). Jag tycker det i regel blir alldeles för segt så jag trycker ofta förbi mellansekvenser.
Vet inte om funktionen redan funnits i andra spel, men hade gärna sett att spel gett mig valet att kunna kondensera mellansekvenserna så att jag inte missar något viktigt men kan skippa fluffet. Samtidigt som andra spelare, som älskar mellansekvenser, kan få det de vill ha (något slags directors cut).
4 timmar låter skitmycket, men det kanske det inte är?
Mellansekvenser är väl lite av ett nödvändigt ont. Och det är en vattendelare (vilket jag tycker man kan konstatera utan att bli otrevliga och dömande mot varandra). Jag tycker det i regel blir alldeles för segt så jag trycker ofta förbi mellansekvenser.
Vet inte om funktionen redan funnits i andra spel, men hade gärna sett att spel gett mig valet att kunna kondensera mellansekvenserna så att jag inte missar något viktigt men kan skippa fluffet. Samtidigt som andra spelare, som älskar mellansekvenser, kan få det de vill ha (något slags directors cut).
Vattendelaren känns för mig som: A) Folk som gillar storydrivna spel och ser cutscenes som en slags belöning för avklarad spelsekvens. Och B) Folk som inte egentligen gillar storydrivna spel men ändå vill spela spelet men vill kunna göra om det till något annat än vad det är.
Vattendelaren känns för mig som: A) Folk som gillar storydrivna spel och ser cutscenes som en slags belöning för avklarad spelsekvens. Och B) Folk som inte egentligen gillar storydrivna spel men ändå vill spela spelet men vill kunna göra om det till något annat än vad det är.
Man kan ju uppskatta bra story utan att för den skull gilla mellansekvenser. För egen del älskar jag när storyn är implementerad i game play.
Så B känns lite väl vässat.
Du menar du inte vill behöva välja mellan att se på en mellansekvens eller gå på toaletten innan du skiter i byxan?
Äkta gejmers har blöja.
Äkta gamers ser till att skaffa sig en förstoppning.