Skamlösa Horizon Zero Dawn-klonen Light of Motiram på väg till pc

Medlem

Haha, vilken skittrailer. Värsta jag sett på länge. Och musiken är från Dune, typ.

Haha, varför just Horizon? nog för att det är ett ok'ish spel, men det finns ju tusentals bättre sci-fi böcker,filmer,spel att ta inspiration ifrån. känns som någon slags personlig vendetta nästan + det ger ju bara WTF-vibbar och inte någon slags "Horizon var ju helt ok, så jag MÅSTE ju bara spela Wish-kopian!"-känsla.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte älgar men hjortar, tjurar, noshörningsliknande, gamar, krabbor, sabeltandade tigrar, hyenor och en drös andra och då även dinos.

Ok

Men från vad som visats hitils så tror jag nog att Motirams designer skiljer sig tillräckligt mycket från Horizon att även i dem fall där dem är baserade på samma djur så kan Sony inte klaga. Horizon är ju inte heller direkt först ut med robotar designade efter djur, det är väldigt inspirerat av Zoid (lead designer har även erkänt att det var en favorit anime från hans barndom) men fortfarande inte alltför likt för att man ska kunna klaga.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Palworld är iaf japaner, så kopierar från japaner av japaner. Men nej, det är inte accepterat, Nintendo lämnade nyss in en stämning mot Palworld skaparna.

"Nyss"

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

jaja, i september.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Sicken dynga, ser inget vidare ut.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ok

Men från vad som visats hitils så tror jag nog att Motirams designer skiljer sig tillräckligt mycket från Horizon att även i dem fall där dem är baserade på samma djur så kan Sony inte klaga. Horizon är ju inte heller direkt först ut med robotar designade efter djur, det är väldigt inspirerat av Zoid (lead designer har även erkänt att det var en favorit anime från hans barndom) men fortfarande inte alltför likt för att man ska kunna klaga.

Det är inte att det är robotdjur. Hela utseendet (kablar, metall, etc) är på pricken likt.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Både Horizon Zero Dawn och Forbidden West finns på PC. Eller menar du för att det PS-exklusivt på konsol?

Tre års tidsexklusivitet är i princip konsolexklusivt.

Medlem

Så hemsk var inte trailern. Men visst är det en skamlös kopia, även om spelet lär ha andra inslag än Horizon-spelen. Det är mest hela grejen med Kina, kinesiska spel, efter att världen lamslogs av covid och Kina passade på ett köpa utländska företag då, som får mig att vilja bojkotta kinesiska produkter så mycket som möjligt. Det räcker med att iPhone och andra produkter har kinesiska komponenter i sig.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Tre års tidsexklusivitet är i princip konsolexklusivt.

För vi vet alla att efter 3 år är det ingen som vare sig köper eller spelar spelet. Dött och begravet. /s

signatur

I drank what?

Medlem

Jag vet att det är en kopia av alla spel nånsin men jag tycker ändå det ser kul ut att spela.. hoppas det kommer till xbox.

Mobilspelens Mekka.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar