Första Stalker 2-patchen ute – 650 saker fixas

Medlem

Spelar inte utvecklarna sina spel innan de släpper dem? 650 saker skulle jag kalla för trasigt spel. Kan inte tänka mig att det är utgivaren som har varit på de.

Geeks Gaming
Skrivet av Freeman79a:

Spelar inte utvecklarna sina spel innan de släpper dem? 650 saker skulle jag kalla för trasigt spel. Kan inte tänka mig att det är utgivaren som har varit på de.

Det har sagts förr, studion har ju haft lite speciella omständigheter (krig, delar av studion brändes ner etc etc) och ville nog få ut spelet innan mer gick fel.

Svårt att veta exakta omständigheterna dock 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Det finns smarta algoritmer för sånt där idag. Exempelvis skulle A-Life kunna vara molnbaserat och drivas av A.I på central basis och inte kräva att köras på respektive maskin.
Baksidan är såklart att spelet kräver uppkoppling när man kör, men som sagt. Inte alls omöjligt rent tekniskt.

Finns även smarta metoder att beräkna fram NPC'ers rörelsemönser utan speciellt mycket datorkraft. Det spelaren inte ser behöver spelaren inte veta. Tex, animationer och liknande behöver inte existera när NPC inte syns. Räcker med en siffra som håller koll på var NPC'n är utan annan beräkning.

Yay, molnbaserat singelplayer. Vilken värld vi lever i. Synd om man lever med instabilt internet eller har långsamt internet.

Det går att förenkla massor, men då blir det fundamentalt inte vad man försöker åstadkomma. A-life i dom äldre spelen simulerade inte animationer för saker man inte kunde se, och jag tvivlar på att A-life i Stalker 2 gör det. Det som simuleras är gruppers rörelsemönster, betéendemönster, fraktionskrig, NPC expeditioner och möten etc. Det är väldigt mycket som behöver simuleras över en väldigt stor yta. Det är alltså inte bara vart saker är.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Patch 1.02 ute nu . . .

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar