CS2 Shanghai Major

Testpilot

Morgondagen (eller rättare sagr dagens) matcher! Start redan om 3,5h.

Min plan är kortare tupplur här och sen en kanna kaffe till 04 för att se G2 - FaZe. Stor risk att jag sover över dock.

Hur är era andras planer nu, och framöver när det vankas slutspel?

Medlem

Såg att man tappat runt halva tittarsiffrorna mot tidigare Majors på grund av tidszonen, verkligen sämsta möjliga tidszon för spelets största publik. Nöjer mig med att uppleva turneringen genom HLTV:s resultatsida på morgonen. Men roligt att det går bra för Vitality än så länge.

Hade nog suttit uppe om Drillas kvalat in, verkligen en rolig historia med starka drag av esportens rötter när Valve samtidigt tvingar in någon sorts elitism.

Testpilot
Skrivet av kebbe:

Såg att man tappat runt halva tittarsiffrorna mot tidigare Majors på grund av tidszonen, verkligen sämsta möjliga tidszon för spelets största publik. Nöjer mig med att uppleva turneringen genom HLTV:s resultatsida på morgonen. Men roligt att det går bra för Vitality än så länge.

Hade nog suttit uppe om Drillas kvalat in, verkligen en rolig historia med starka drag av esportens rötter när Valve samtidigt tvingar in någon sorts elitism.

Ja, läste det jag också - men samtidigt att det inte går att säga hur många kineser som kollar så i slutändan kanske det är hugget som stucket? Tidszonen suger, men jag tycker det är ok med en Major därborta så länge som det inte blir en regelbunden cykel med Majors i den tidszonen.

Håller inte med om Drillas. Skapat lag som använder en teknikalitet för att kvala i den sämsta regionen och använder en meme som lagbild. Allt bara fokuserat på att få stickerspengar och sedan lägga ner - alternativt lägga ner om de inte tagit sig till RMR.

Angående elitism så blir det intressant att se hur 2025 blir, med tanke på föbudet att ha stänga ligor.

Testpilot

Då var det dags att ta fram de tre sista lagen till slutspelet. Vi har en chans kvat att få med en svensk, och det är brollan i MOUZ. Brollan har spelat ganska dåligt så han måste snäppa upp sig om det ska bli vinst vs MiBR.

I övrigt ställs ett ojämnt FaZe vs FURIA och NaVi vs Heroic. Det här får båda ses som 50/50 matcher. FaZe respektive NaVi borde vara favoriter, men med deras ojämna form så har både FURIA och Heroic en bra chans att ta sig vidare.

Kl 04 drar det igång!

Testpilot

Dagens matcher

12
Skriv svar