Spel för mig och min 4-åring (PS5)

Medlem
Spel för mig och min 4-åring (PS5)

Hej! Min 4-åriga dotter har precis fått upp ögonen för att det är lite mysigt att sitta med pappa och spela tv-spel 🙂 Hittils har vi spelat Astros Playroom där hon kör en del och lämnar över kontrollen till pappa på dom svåra partierna 😄 Spiderman Remastred har spelats lite också (mot pappas vilja 😅). Letar nu tips på lämpliga spelupplevelser att dela med min dotter på min PS5. Tacksam för era svar!

Medlem

Astro Bot!

Sen kan jag ju bara svara för vad min 4-årige son gillar, men dit hör även Yooka-Laylee 2, men där kommer pappa nog också få spela en del

Medlem

Sackboy är både snällt och roligt. Lite som Astrobot. Jag spelade de första Lego star wars-spelen med min son när de släpptes, då var han i fyraårsåldern. LEGO Star Wars II: The Original Trilogy Kostar 41:- nu såg jag.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Grabben gillade att spela Ratchet & Clank förra versionen, den senaste är lite för svår för barn i den ålden.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Releasehästryttare

Sonic mania funkar bra för den åldern.

Lättare än de 3d spel som rekommenderats ovan då det är i 2d.

Medlem

Tack för bra tips 🙏🏻 Blev ett Lego spel på PS-store rean 🙂

Medlem

Lego City Undercover fick jag tipsat av någon på FZ för ett par år sedan. Min då 4-åring älskade det. Tänk dig GTA i Lego.
Tyvärr flyter det bara i 30fps men det är inget de små bryr sig om.

Medlem

Ratchet & clank och sackboy ( säckisarna som barnen kallar dem) är bra spel för mindre. De är på svenska också så du slipper att sitta och översätta.

1
Skriv svar