Witcher 4-datumet får vi när CD Projekt är "väldigt, väldigt säkra på det"
Hoppas på väldigt nära samarbete med Epic när det gäller den här titeln. Unreal engine behöver mycket kärlek för att skina. Svårt att inte bli tveksam efter de senaste åren.
Hoppas jag också kan ta mig igenom witcher 3 så småningom. Inte lyckats fastna så som jag gjorde för 1'an och 2'an trots flera försök 😅
Ifall jag minns rätt så hade de en vattenfallsliknande metod för utvecklingsprocessen, och det är ju inte alls lika mottagligt till förändringar vid delstadier som agilt, vilket kan ha dragit ut på saker väldigt mycket till vanilla 2077. Men att de ändrat till mer agilt nu med phantom liberty och framåt.
Tycker ea/dice med bf3 hade perfekt marketing, liten teaser i början av året, som byggdes på mer och mer under året, public intryck från e3, gamescom, öppen beta och release vid hösten sådär ~ 9 månaders period
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
ChatGTP förutspår:
Med tanke på utvecklingens tidiga skede, skiftet till Unreal Engine 5 och deras fokus på kvalitet är det troligt att The Witcher 4 släpps omkring 2026 eller 2027. Studion behöver tid för att säkerställa att spelet både lever upp till förväntningarna och återställer deras trovärdighet i spelindustrin.
Jag tror på 2027, på våren, eftersom både
The Witcher 3 och Cyberpunk släpptes i april-maj.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Klokt.
En teaser-bild eller liknande som bekräftande att "Vi bygger spel X" och sen behöver det inte vara så mycket mer förrän de faktiskt är redo att visa saker. Gäller alla studios.
Sen är det på sitt sätt surt när man vet att Metroid Prime 4 varit på G i en evighet.
Och det kan vara en belastning när spel blir extremt försenade. Hur är det med hypen för Beyond Good and Evil 2 liksom.
Eller Vampire: The Masquerade 2?
Nu får man snarare tid på sig att börja ana oråd.
ChatGTP förutspår:
Med tanke på utvecklingens tidiga skede, skiftet till Unreal Engine 5 och deras fokus på kvalitet är det troligt att The Witcher 4 släpps omkring 2026 eller 2027. Studion behöver tid för att säkerställa att spelet både lever upp till förväntningarna och återställer deras trovärdighet i spelindustrin.
Jag tror på 2027, på våren, eftersom både
The Witcher 3 och Cyberpunk släpptes i april-maj.
Cyberpunk släpptes i december.
Jätteintressant information.
Cyberpunk släpptes i december.
Där ser man.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tråkigt att måste byta motor, alla kör den där jäkla motorn.
Ja speciellt tråkigt med tanke på att redengine tillslut blev ganska bra. Med bra flertrådad prestanda, samt imponerande nivå av ray tracing som vi inte sett i något annat openworldspel.
Inte för jag hade orkat spela med sådär låg fps, men ändå coolt att det ens går idag och kommer vara häftigt att sen testa med framtida grafikkort.
Där ser man.
Du kunde ha frågat chatten om det med...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Du kunde ha frågat chatten om det med...
Jag vill minnas att jag googlade.
when was Cyberpunk released.
Får skylla på mina google skills