Någon annan som ska söka spelutbildningen The Garden?

Inaktiv
Någon annan som ska söka spelutbildningen The Garden?

Tja!

Jag har en polare som har blivit antagen till spelutbildningen The Garden i Stockholm. Jag snackade precis med honom och han säger att det fortfarande finns platser kvar. Jag ska se om inte jag kan komma in, jag känner inte riktigt att jag har vad som krävs än, men, jag menar, det skadar inte att söka. Bättre att dom bedömer mig än att jag bedömer mig själv. . . om jag kommer in så är man ju i spelbranschen efter ett års studier. Det är grymt.

Jag såg nyheterna härom dagen också där de intervjuade GRIN som gör det nya Bionic Commando. I Intervjun sa deras VD att de skulle kunna växa 200% om det bara fanns kompetenta människor. . . så det är ingen brist på jobb i alla fall.

Någon annan som är sugen att söka eller? kolla in www.enterthegarden.se

Inaktiv

Det är alltså en univeristet utbildning? Om detta var fallet så vilken inriktning ska man ha gått i gymnasiumet? Måste man ha bra betyg? Måste man kunna programera lite innan man kommer ditt? Jag har ju som du kanske ser inte bestämt vad jag ska jobba med så det skulle vara trevligt om du svarade på frågorna


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är alltså en univeristet utbildning? Om detta var fallet så vilken inriktning ska man ha gått i gymnasiumet? Måste man ha bra betyg? Måste man kunna programera lite innan man kommer ditt? Jag har ju som du kanske ser inte bestämt vad jag ska jobba med så det skulle vara trevligt om du svarade på frågorna

Kom igen nu, slashas där. Det mesta finner du exakta svar på på hemsidan som faktiskt länkades. Tips: "Utbildningen" och "Ansökan".

Inaktiv
Skrivet av andman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det är alltså en univeristet utbildning? Om detta var fallet så vilken inriktning ska man ha gått i gymnasiumet? Måste man ha bra betyg? Måste man kunna programera lite innan man kommer ditt? Jag har ju som du kanske ser inte bestämt vad jag ska jobba med så det skulle vara trevligt om du svarade på frågorna

Kom igen nu, slashas där. Det mesta finner du exakta svar på på hemsidan som faktiskt länkades. Tips: "Utbildningen" och "Ansökan".

Det finsn bra slö människor ibland


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Inaktiv

Inom spelbranschen inom ett år är lite önsketänkande.

Jag skulle istället säga att du kommer få lära dig lite av hur det är att utveckla ett spel. Sen kommer du få sitta några år och öva upp så du kan konkurrera mot de 711 personer som redan gått utbildningen, och suttit hemma i några år och filat på spel.

Att kunna programmera innan är inget krav för alla spelutvecklingsutbildningar men vem vill komma och sätta sig på skolbänken utan ha några förkunskaper?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

nej jag ändrade mig när jag läste den här artikeln

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=806736

Okej jag medjer att jag var slö när jag bad dig svara


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Dock så tycker jag att man inte ska välja utbildning efter hur jobbmarknaden ser ut om man verkligen brinner för något, för då ska man försöka iallafall! Personligen skulle jag aldrig kunna ta ett random 9-5 jobb med tanke för att försörja mig på det långsiktligt. Det funkar för sommarjobb och dylikt, men i slutändan så tänker jag iallafall försöka så långt jag kan med att arbeta inom mediabranshen.

Marknader kanske mättas, men bra, utbildade och arbetsvilliga folk finns det alltid plats för, bara man visar sig tillräckligt. Så om du vill bli spelutvecklare och verkligen, verkligen vill lägga ner tiden, så fakkin go for it. Annars kommer du ångra dig.


signatur

Videomupp

Medlem

Kommer man överhuvudtaget in på ett spelföretag så ska man vara beredd på att få slita as. 12 timmar om dagen är säkert inget ovanligt, dessutom är övertiden obetald. Hade en kompis som jobbade på ett företag i Sthlm förut och han jobbade extremt mycket i perioder.

Satsa på mataffär eller lager istället, antagligen mer pengar bara du hittar rätt ställe och kan jobba mkt på obekväma tider. Säkert folk som tar illa vid sig av det där sista men det är inget skämt. Det är sanningen.

Inaktiv

Jag tror det är roligare att göra egna små spel själv än att jobba på ett företag som utvecklar spel.

Därför:
-Man får göra det spel man vill göra, fast i en mindre skala.
-Man har ingen tidspress, utan man kan jobba på det när man känner sig inspirerad.

Sen som jag tidigare sagt är att du bör nog testat att göra ett eget litet spel för att få känna på hur det är att göra ett spel.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

1
Skriv svar