2025 mest efterlängtade spel?

Medlem

Fable
Lost Records: Bloom & Rage
Civ 7
Judas
Half Life 3 😬

KoP
Medlem

Avowed och Fable.

Medlem

Om man bortser från GTA VI, Doom och Silksong 2 så spel som jag hoppas blir bra. GTA VI ligger förmodligen 1a på listan för att vara tydlig även om den inte får vara med.

• Dragon Quest I & II HD-2D Remake

• Dragon Quest 12: The Flames of Fate

• Fire Emblem: Genealogy of the Holy War remake

• Civlization VII

• Nytt Super Mario 3D för Switch 2

• Nytt Mario Kart för Switch 2

• Ett Zelda Remake

• Persona 6

• Nytt Advance Wars för Switch 2

• Ghost of Yotei

• Mafia: The old Country

• Thick As Thieves

• Assassin's Creed Shadows

• Light No Fire

• Metroid Prime 4: Beyond

• Crimson Desert

• Fable

• Pokémon Legends: Z-A

• Smite 2

• Monster Hunter: Wilds

Ska man dra 5 av dom så blir det för mig: Persona 6, Mafia, Fire Emblem, Mario 3D och Dragon Quest 12

Medlem

GTA VI
GTA VI
GTA VI
GTA VI
Split Fiction

Medlem

Tillhör den skaran som inte är det minsta sugen på GTA VI så det hamnar ändå inte med på listan
Listan ser ut som följer, sen får man väl hoppas att alla spel verkligen kommer 2025.

Death Stranding 2: On the Beach
Metriod Prime 4: Beyond
Ghost of Yōtei
Ballad of Antara
Hell is Us

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

1. Death Stranding 2
2. Ghost of Yotei

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Suikoden 1 & 2 HD Remaster
Heroes of Might and Magic: Olden Era
Dragon Quest I & II HD-2D Remake
Split Fiction

Hade velat känna pepp för Civ VII men om man inte kan välja bort att man byter civilisation mitt i spelet så går det fetbort, tyvärr.

signatur

00:00:02:42

Medlem

• Ghost of Yotei
• Assetto Corsa Evo
• Assassin's Creed Shadows
• Indiana Jones till ps5
• Metal Gear Solid Remake
• Little Nightmares 3
• Cronos: The New Dawn
ILL (Om det släpps 2025)

Medlem

Mina fem mest emotsedda spel (som jag känner till). Utan inbördes ordning

* Civilization VII
* Ghost of Yōtei
* Doom: The Dark Ages
* Anno 117: Pax Romana
* Marvel 1943: Rise of Hydra

Något svalare bubblare:
Crysis, The Outer Worlds 2, Intergalactic: The Heretic Prophet, Elden Ring Nightreign, Split Fiction, Awowed, Assassin's Creed: Shadows

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Elden Ring Nightreign är det spel jag verkligen ser fram emot 2025, om det blir bra återstår att se.

Sen vet jag inte riktigt, en del är väl osäkra datum på, men sannolikt 2025.

Arc Raiders, ska bli intressant och se om Embark Studios(The Finals) lyckas med sin PvPvE-pangare.
FBC: Firebreak, Remedys försök till något co-op FPS, något dom aldrig gjort tidigare, kan bli kul med ett gäng polare, förhoppningsvis.
The First Berserker: Khazan, ett Souls-like(ish) som tydligen fått bra respons från folk som testade demot. Årets Lies of P?
Lies of P DLC, inget sagt om år eller datum, men hoppas vi får något i år.

Släpps Judas i år är det helt klart med i topp 5. Är även lite intresserade av Monster Hunter Wilds.

Hade möjligen skrivit Kingdom Come: Deliverance 2, Doom: The Dark Ages och Mafia: The Old Country om jag hade spelat tidigare titlar(finns i backloggen).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Hade velat känna pepp för Civ VII men om man inte kan välja bort att man byter civilisation mitt i spelet så går det fetbort, tyvärr.

Instämmer helt! Att byta civilisation mitt i är den dummaste iden sedan banan på pizza.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag har så svårt att känna den hypen jag skulle vilja för Civ7, den där konstiga saken att byta mitt i och sedan dessutom så kommer man inte kunna spela till modern tid, det är inte bra, inte bra alls. Jag vill ha ett civ som slutar "nu", inte 1950 typ.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ghost of Yoté! Sen hoppas jag på många andra bra spel, men det får bli en positiv överraskning.

Medlem

Ninja Gaiden Ragebound ser grymt bra ut.

Medlem

Early Access på Slay The Spire 2.

Medlem

Vet inte om det är något jag riktigt längtar efter. Jag är också en av de som vill ha Subnautica 2. Men det lär släppas i Early Access precis som originalet gjorde? Och jag lär inte köpa förrän det är färdigt vilket knappast betyder 2025.

Samma med GTA 6. Jag är tveksam till att det kommer i år. Om det kommer så lär inte jag vara intresserad av prislappen förrän 2028 😅

It's not a lake, it's an ocean

Svårt att veta exakt vilka spel som faktiskt släpps i år och som vanligt kan vi räkna med ett antal förseningar. Judas är en självklar GOTY-kandidat om det släpps, men det får vi väl se. Eriksholm ser bedårande ut. Fable också, förstås.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar