Tack för 30 år av framtidens gaming, Playstation!
PS1 var magisk, men den gången så hade jag fortfarande en stor kärlek till min N64 och tyckte Nintendo var överlägset med Banjo Kazooie (?), Zelda och många många fler. Så hos mig tar PS2 hem segern, jag kommer ihåg att min kusin hade köpt sig PS2an tidigare än mig och hade demot till Metal Gear Solid 2. Denna tog han med sig till oss när vi skulle fira jul och jag var som bortblåst
Känslan när jag öppnade ett paket tomten kommit med och jag såg min egna PS2a med ett par spel pappa valt, den känslan var obeskrivlig! Sen att det släpptes så sjukt många bra spel på den konsolen ja det bara gör PS2 till en solklar vinnare för mig!
Fick PS1 med Final Fantasy 7 när det kom ut som baspaket. Hade inget minneskort så jag spelade om från början varenda gång. Fick sen ett minneskort som någon trampade på så den tappade all sparad data. Härlig tid utöver den biten.
Spelade Tekken 3 galet mycket och har nyss köpt Tekken 8. Ska bli kul att se hur det är jämnfört med den klassiska första eran
När Vice City dök upp så blev jag nyfiken. 80-talet, det var ju då jag var barn och tonåring. Och få ett spel med musiken man växt upp med, jag såg Miami Vice på tv.
Det var precis så kul som jag hoppats på. Spelar om det ibland och det är fortfarande ett av de roligaste spelen. Och ett av spelen jag mest förknippar med Playstation.
https://www.moviezine.se/nyheter/underbara-gta-vice-city