Xbox Game Pass - December 2024
Då var det dags för årets sista Game Pass-uppdatering! Storsläppet av Indiana Jones and the Great Circle står så klart i centrum för uppmärksamheten, men det blir lite annat trevligt också. ABK-katalogen fortsätter att läggas till i sakta mak, den här gången med Crash Team Racing Nitro Fueled. Mer fordonskörning av det mer seriösa slaget med EA Sports WRC, stadsbyggarspel i Game Preview med Overthrown och rogue-like med kortleksbyggande i Wildfrost blir det också. Några återvändare till tjänsten ser vi med Carrion och Road 96.
Edit: Ytterligare två spel läggs till den 12:e dec: Hunt Showdown 1896 och For The King II.
Humanity, Forza Motorsport och Hauntii som redan huserar på Ultimate läggs även till i Standard-prenumerationens bibliotek.
Tre spel läggs också till i Game Pass Core: CTR Nitro Fueled, Day Z och Goat Simulator.
Observera att Forza Horizon 4, som lämnar tjänsten den 15:e, blir delistat p.g.a. licenser och kommer inte längre finnas till försäljning. Det är 80% rea på spelet för tillfället så läge att passa på om man vill ha det i sitt spelbibliotek alltså.
Förra månadens släpp finnes här:
Xbox Game Pass - November 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - November 2024 - Part 2
Nya titlar:
Crash Team Racing Nitro Fueled (4 dec, konsol)
EA Sports WRC (5 dec, Series X|S+pc+cloud)
Overthrown (5 dec, Series X|S+pc+cloud)
Indiana Jones and the Great Circle (9 dec, Series X|S+pc+cloud)
Wildfrost (10 dec, konsol+pc+cloud)
Hunt Showdown 1896 (12 dec)
For The King II (12 dec)
Carrion (2 jan, konsol+pc+cloud)
Road 96 (7 jan, konsol+pc+cloud)
Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 dec: Amnesia: The Bunker, Forager, Forza Horizon 4, Rainbow Billy, Rise of the Tomb Raider, The Quarry, Tin Hearts. Den 31 dec: BlazBlue Cross Tag Battle, Close to the Sun, Humankind, Lego 2K Drive, McPixel 3, Party Animals.
Jump in.
Det händer! (Om några dagar.) Och ja, jag syftar på Indy. Bråkar lite i huvudet om det ska bli ett spel i jul eller innan.
Samma här. Kan nog bli en härlig matinékänsla att mysa med runt jul. Vi får se om jag kan hålla mig... är ju också upptagen i Zonen med att jaga artefakter för tillfället.
Jump in.
Fråga: Är det en obegränsad version av EA Sports WRC eller är det bara en provversion (x antal timmar) om någon vet?
Vet är att ta i, men iom att jag fick köra provversionen på tio timmar när de inte låg på game pass, och ea play ingår i game pass ultimate, så blir det ju fullversionen tänker jag, om man har ultimate.
Köpt spelet innan det kom till game pass fö…
Fråga: Är det en obegränsad version av EA Sports WRC eller är det bara en provversion (x antal timmar) om någon vet?
Det är den normala versionen, ingen provversion.
Jump in.
Kunde svära på att det stod "provversion" när jag slog på konsolen förut och var inne på spelets sida, men nu står det "installera".. Hursomhelst, tack för svar!
Det är lite olika vilket klockslag spelen går live, så du var säkert bara lite för tidigt ute.
Jump in.
Kunde svära på att det stod "provversion" när jag slog på konsolen förut och var inne på spelets sida, men nu står det "installera".. Hursomhelst, tack för svar!
Stått provversion på min trots att jag köpt spelet. Den fatta aldrig att jag tog klivet över.
Men faktiskt glömt av att spela det inser jag mer än enstaka gånger…awkard.
Ang. PC Game Pass, fastar jag rätt att det ingår åtkomst till nya spel där (tänker specifikt på nya Indiana Jones) eller lär man köpa Ultimate.
Har ingen krysslåda bara PC 😊
Carrion tror jag har funnits på game pass, om jag inte blandar ihop det med något annat spel.
no remorse
Ang. PC Game Pass, fastar jag rätt att det ingår åtkomst till nya spel där (tänker specifikt på nya Indiana Jones) eller lär man köpa Ultimate.
Har ingen krysslåda bara PC 😊
Carrion tror jag har funnits på game pass, om jag inte blandar ihop det med något annat spel.
De stämmer! Till PC ingår nya spel till Xbox behövs ultimate.
-:Observe the masses and do the opposite:-
De stämmer! Till PC ingår nya spel till Xbox behövs ultimate.
Tack för svar! Då blir det nog att skaffa och köra Indy och Stalker 2
no remorse