Rätt saftiga systemkrav för Indiana Jones and the Great Circle
Dåligt optimerat tyvärr.
Hur kommer Series S klara detta? Om man ser på systemkraven
Lägre upplösning och "suddigare" är det inte så brukar?
Det är rätt tråkigt endå att enda utveckling som skett är i stort bara att pusha fler pixlar.
Vad man kan göra i dessa vackra världar har dock inte gått framåt, snarare bakåt.
Ser riktigt snyggt ut och kul med något annat än ytterligare ett generiskt UE-spel som dras me samma problem som alltid när teamen mest bara är fyllda med designers för att spara pengar.
Kan tänka mig att de pushat Id Tech rätt rejält här men samtidigt har ju Machine Games alltid tryckt in betydligt mer smådetaljer och haft en mer filmisk approach, så inte helt konstigt. Skulle gissa att nya Doom blir ett optimeringsmonster igen men betydligt mer sparsamt, ungefär som 2016 vs Wolf2.
Ojdå. Har min dator blivit utdaterad. 😜 Har en sämre processor men annars klarar den alla krav på ultra settings. i7 13700K, 64GB ram, rtx 4090.
Detta spel kanske blir nya benschmark testet alla kollar in. "But can it run Indy".
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Behöver ny gpu min är bara ett steg över minimum.
Det är rätt tråkigt endå att enda utveckling som skett är i stort bara att pusha fler pixlar.
Vad man kan göra i dessa vackra världar har dock inte gått framåt, snarare bakåt.
Ja systemkraven är ju för 60 fps de nöjer sig säkert med 30 fps på series s.
Klarar alla kraven utom gpu, då jag "bara" har ett 4080 aja får väl skruva ner någon inställning, eller upplösningen. Alternativt överleva med lite lägre fps.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Amen to that!
De där kraven ser ju ut och vara mer krävande än Xbox Series X hårdvara.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Om man läser lite noggrannare så ser man att alla nivåer är med ray tracing.
De första 3 är med native upplösning utan uppskalning.
Medans de 3 sista nivåerna är med full ray tracing (path tracing) som är väldigt krävande.
Så att det skulle vara dåligt optimerat är inte alls säkert.
Handlar nog mest om att det är tvingad ray tracing som det verkar.
Om man läser lite noggrannare så ser man att alla nivåer är med ray tracing.
De första 3 är med native upplösning utan uppskalning.
Medans de 3 sista nivåerna är med full ray tracing (path tracing) som är väldigt krävande.
Så att det skulle vara dåligt optimerat är inte alls säkert.
Handlar nog mest om att det är tvingad ray tracing som det verkar.
Men att ha raytacing som krav för minimum är lite dåligt optimerat. Vänta några år till skulle jag säga.
Snacka om hopp från kravet på 15MHz, 512k ram och 256 färger som Atlantis hade.
Fate of Atlantis <3. Minns dock att jag hade ganska roligt med "tomb raider klonen" Infernal Machine också någon gång i tonåren.
När Bethesda är inblandade så ser spelen 15 år gamla ut, i mitt tycke. Och jag har aldrig lirat ett Bethesda spel där jag gillar spelkänslan. De har alla känts klumpiga och tröga, samt varit väldigt buggiga.
Oj oj.. Men nu generaliserade vi rejält här! ”Bethesda” har inte gjort det här spelet. Machine Games har gjort det här spelet! Machine Games har ett riktigt fint track record! Wolfenstein-spelen är både snygga, buggfria och kontrollerar fint som snus! Plus att studion är svensk. Våga läsa på och testa lite vetja 😁🥳
Oj oj.. Men nu generaliserade vi rejält här! ”Bethesda” har inte gjort det här spelet. Machine Games har gjort det här spelet! Machine Games har ett riktigt fint track record! Wolfenstein-spelen är både snygga, buggfria och kontrollerar fint som snus! Plus att studion är svensk. Våga läsa på och testa lite vetja 😁🥳
"När Bethesda är inblandade", vilket de är.
Sluta anta och tro att du känner mig.
Det ska bara gnällas för gnällandets skull. Slå inte hål på hans bittra bubbla med fakta för guds skull 🤭
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Det ska bara gnällas för gnällandets skull. Slå inte hål på hans bittra bubbla med fakta för guds skull 🤭
Det är inte att gnälla för gnällandes skull. Spelet ser väldigt stelt och dött ut; animationer, texturer (väggar, vatten), mesh. Jag ser ingen passion ifrån utvecklarna, det är livlöst. Och att vi nu ser att det är så höga systemkrav så är det också dåligt optimerat.
Det är en trend inom modern spelutveckling. "Folk har så bra hårdvara nu för tiden så vi behöver inte optimera längre" är något man hör från programmerare och spelutvecklare. Allt för att öka företagens vinstmarginal. Många äldre spel såg bättre ut, var stabilare och krävde lägre hårdvara. Zenimax spel ser väldigt utdaterade ut. Det är fullt befogat att klaga på
Fakta?
Det är fakta för mig att jag hittills inte har gillat ett enda spel där Bethesda har varit, på ett eller annat sätt, involverade.
Jag har rätt att tycka som jag vill utan att bli påhoppad.