Rätt saftiga systemkrav för Indiana Jones and the Great Circle

Robot
Rätt saftiga systemkrav för Indiana Jones and the Great Circle
Medlem

Det där känns ju bara dåligt optimerat.

Medlem

Dåligt optimerat tyvärr.

Hur kommer Series S klara detta? Om man ser på systemkraven

signatur

PEACE✌️

Avstängd
Skrivet av Geijmer:

Dåligt optimerat tyvärr.

Hur kommer Series S klara detta? Om man ser på systemkraven

Lägre upplösning och "suddigare" är det inte så brukar?

Det är rätt tråkigt endå att enda utveckling som skett är i stort bara att pusha fler pixlar.
Vad man kan göra i dessa vackra världar har dock inte gått framåt, snarare bakåt.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om spelet motsvarar systemkraven har jag inget emot det.

Medlem

För ett spel som ser ut att vara från den förra generationen? Pass😂

signatur

Specs: PS5

Medlem

Kanske är nästa version av id tech? Minns inte att id tech 7 är så här krävande. Får väl se på tester snart.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Ser riktigt snyggt ut och kul med något annat än ytterligare ett generiskt UE-spel som dras me samma problem som alltid när teamen mest bara är fyllda med designers för att spara pengar.

Kan tänka mig att de pushat Id Tech rätt rejält här men samtidigt har ju Machine Games alltid tryckt in betydligt mer smådetaljer och haft en mer filmisk approach, så inte helt konstigt. Skulle gissa att nya Doom blir ett optimeringsmonster igen men betydligt mer sparsamt, ungefär som 2016 vs Wolf2.

Medlem

När kommer recensionen?

Medlem

Ojdå. Har min dator blivit utdaterad. 😜 Har en sämre processor men annars klarar den alla krav på ultra settings. i7 13700K, 64GB ram, rtx 4090.

Detta spel kanske blir nya benschmark testet alla kollar in. "But can it run Indy".

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Oj, lite förvånad över så pass höga krav då spelet inte ser jätte imponerande ut direkt. Ska bli väldigt intressant att se hur spelet presterar och vad folk har att säga om det.

Medlem

Behöver ny gpu min är bara ett steg över minimum.

Skrivet av Molotov:

Det är rätt tråkigt endå att enda utveckling som skett är i stort bara att pusha fler pixlar.
Vad man kan göra i dessa vackra världar har dock inte gått framåt, snarare bakåt.

Ja systemkraven är ju för 60 fps de nöjer sig säkert med 30 fps på series s.

Medlem

Klarar alla kraven utom gpu, då jag "bara" har ett 4080 aja får väl skruva ner någon inställning, eller upplösningen. Alternativt överleva med lite lägre fps.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem
Skrivet av Molotov:

Amen to that!

Medlem

Snacka om hopp från kravet på 15MHz, 512k ram och 256 färger som Atlantis hade.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De där kraven ser ju ut och vara mer krävande än Xbox Series X hårdvara.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

När började recommended vara för 1440p egentligen. Sätt det några gånger nu i år. Tycker det är intressant att minimum och recommended är för olika upplösningar.

Medlem

Om man läser lite noggrannare så ser man att alla nivåer är med ray tracing.
De första 3 är med native upplösning utan uppskalning.
Medans de 3 sista nivåerna är med full ray tracing (path tracing) som är väldigt krävande.
Så att det skulle vara dåligt optimerat är inte alls säkert.
Handlar nog mest om att det är tvingad ray tracing som det verkar.

Medlem

Tur mana ska spela detta på sin series x annars hade min laptop kokat 🤣

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

ELF
Medlem
Skrivet av Stiffy:

Om man läser lite noggrannare så ser man att alla nivåer är med ray tracing.
De första 3 är med native upplösning utan uppskalning.
Medans de 3 sista nivåerna är med full ray tracing (path tracing) som är väldigt krävande.
Så att det skulle vara dåligt optimerat är inte alls säkert.
Handlar nog mest om att det är tvingad ray tracing som det verkar.

Men att ha raytacing som krav för minimum är lite dåligt optimerat. Vänta några år till skulle jag säga.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

När Bethesda är inblandade så ser spelen 15 år gamla ut, i mitt tycke. Och jag har aldrig lirat ett Bethesda spel där jag gillar spelkänslan. De har alla känts klumpiga och tröga, samt varit väldigt buggiga.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Snacka om hopp från kravet på 15MHz, 512k ram och 256 färger som Atlantis hade.

Fate of Atlantis <3. Minns dock att jag hade ganska roligt med "tomb raider klonen" Infernal Machine också någon gång i tonåren.

Medlem

Spelet ser utdaterat och stelt ut som flera andra säger. Verkar också dåligt optimerat om ett 4090 inte lyckas driva det i 4k utan uppskalning. Mycket märkligt. Får hoppas det är kul om inte annat.

Medlem

att man skulle ha modern cpu med iaf 6kärnor och gpu med minst 8gb vram va inte helt oväntat, men känns saftigt för 1080p low.

lär inte bli nå steam deck lir med dom kraven, vilket är tråkigt med tanke på hur bra doom eternal flöt på.

Medlem
Skrivet av viochidun:

När Bethesda är inblandade så ser spelen 15 år gamla ut, i mitt tycke. Och jag har aldrig lirat ett Bethesda spel där jag gillar spelkänslan. De har alla känts klumpiga och tröga, samt varit väldigt buggiga.

Oj oj.. Men nu generaliserade vi rejält här! ”Bethesda” har inte gjort det här spelet. Machine Games har gjort det här spelet! Machine Games har ett riktigt fint track record! Wolfenstein-spelen är både snygga, buggfria och kontrollerar fint som snus! Plus att studion är svensk. Våga läsa på och testa lite vetja 😁🥳

Medlem

Ouch!

Det där var väldigt saftiga krav med tanke på vad man sett hittills av spelet i diverse förhandsklipp.

Förhoppningsvis handlar det om optimering som kan patchas till det bättre med tiden för det sticker ju inte ut grafiskt på något sätt.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Oj oj.. Men nu generaliserade vi rejält här! ”Bethesda” har inte gjort det här spelet. Machine Games har gjort det här spelet! Machine Games har ett riktigt fint track record! Wolfenstein-spelen är både snygga, buggfria och kontrollerar fint som snus! Plus att studion är svensk. Våga läsa på och testa lite vetja 😁🥳

"När Bethesda är inblandade", vilket de är.

Sluta anta och tro att du känner mig.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Det ska bara gnällas för gnällandets skull. Slå inte hål på hans bittra bubbla med fakta för guds skull 🤭

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Det ska bara gnällas för gnällandets skull. Slå inte hål på hans bittra bubbla med fakta för guds skull 🤭

Det är inte att gnälla för gnällandes skull. Spelet ser väldigt stelt och dött ut; animationer, texturer (väggar, vatten), mesh. Jag ser ingen passion ifrån utvecklarna, det är livlöst. Och att vi nu ser att det är så höga systemkrav så är det också dåligt optimerat.
Det är en trend inom modern spelutveckling. "Folk har så bra hårdvara nu för tiden så vi behöver inte optimera längre" är något man hör från programmerare och spelutvecklare. Allt för att öka företagens vinstmarginal. Många äldre spel såg bättre ut, var stabilare och krävde lägre hårdvara. Zenimax spel ser väldigt utdaterade ut. Det är fullt befogat att klaga på

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Fakta?

Det är fakta för mig att jag hittills inte har gillat ett enda spel där Bethesda har varit, på ett eller annat sätt, involverade.

Jag har rätt att tycka som jag vill utan att bli påhoppad.

12
Skriv svar