Vilka är de bästa "bara bra" spelen 2024?
Vi närmar oss årets slut och det börjar bli dags att summera spelåret 2024. Årets spel kommer koras, årets floppar kommer uppmärksammas. Men däremellan finns alla de där spelen som inte är fantastiska eller hemska utan "bara bra". De där spelen, inte sällan AA, som kammar hem betyg som 7/10 och 3/5. De där spelen som hålls lite i skymundan och inte ger några stora rubriker.
Jag skulle vilja uppmärksamma två spel. Det ena är Alone in the Dark. Det blev ingen succé. Faktiskt gick det så illa att studion Pieces Interactive stängdes ned av Embracer. Men jag vidhåller att detta är ett bra spel i klassisk southern gothic-anda. Av många recensioner jag läst verkar förväntningarna på spelet inte riktigt ha matchat vad utvecklarna faktiskt avsåg med Alone in the Dark, vilket resulterade i några bisarrt låga betyg. För mig och fans av genren är det definitivt 3/5.
Ett annat är remastern Epic Mickey: Rebrushed. Visst hade utvecklarna gärna fått göra lite mer. Men det är trots allt en remaster, och spelet är väldigt stabilt på alla punkter rakt igenom. Jag spelade det kort efter Astro Bot, vilket gjorde att det nog kändes lite sämre än vad det faktiskt är. När jag återbesöker spelet nu i december och min Astro-feber har lagt sig något, slås jag av hur roligt jag har med Epic Mickey: Rebrushed. Det är helt enkelt en väldigt trevlig spelupplevelse och med stor kärlek till Disney och Musses arv.
Vilka är dina bästa "bara bra" spel som du vill lyfta från året 2024?
Black Myth: Wukong. Habilt 3/5 tyckte jag. Värt att kolla in för den fantastiska grafiken och designen.
Värt att kolla in, absolut. Noterar att det ligger klart högre i snittbetyg.
Outcast 2: A New Beginning,en sann AA euro jank upplevelse, sådana vi får färre och färre av idag. Väldigt nöjd med det.
Osäker om det här räknas in den kategorin. The First Descendant, skönt multiplayer lir som gör exakt vad det ska, varken mer eller mindre.
Är de spel jag kommer på nu i alla fall.