Diskutera – Vilken är din favoritserie?

Robot
Diskutera – Vilken är din favoritserie?

GTA, Zelda, Pokémon. Vilken spelserie håller du högst?

#diskutera

Medlem

Den spelserie som jag gillat från början till slut och faktiskt spelat, är nog Fable. Fallout ligger nära, men jag har inte kört igenom det första spelet. Starcraft, kanske? Men räknas två spel, är frågan.

Medlem

Förr var det det Total war som gällde men den dog med den senaste Pharao som inte höll måttet. Nu är det Europa universalis eller Hearts of Iron som gäller.

Medlem

Zelda, Horizon, God of war ,Mario (main serien) och Metroid.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Medlem

Supersvårt.. Mario, Zelda, Halo, Final fantasy

Medlem

Zelda & Mario är väl dom enda jag köper dag ett och speöar som besatt tills jag varvat!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Metroid! (tro det eller ej)

Medlem

Skulle nog säga Splinter Cell.

Medlem

Final Fantasy

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det är nog ganska uppenbart i mitt fall.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

The Elder Scrolls är väl den absoluta favoriten då jag har spenderat så galet mycket tid med den, inte bara med att spela spelen, utan även att vara en aktiv del av dess fanskara. Eller ja, åtminstone så var jag det innan det officiella forumet lades ner och dom flyttade till Discord (har inte riktigt förstått grejen med Discord, känns bara bökigt).

Men det finns många andra serier jag håller riktigt högt, främst Suikoden, men även andra som Metroid, Zelda, Yakuza, Thief, System Shock, Deus Ex, Dishonored, Monkey Island, Wonder Boy, Castlevania osv.

Medlem

Resident Evil serien. Har varit med sen originalet släpptes på PS1. Tycker att 7:an och 8:an har varit som en frisk fläkt för hela skräckgenren. Ser alltid fram emot nästa del i serien och det är väl ändå ett gott betyg🙂

Medlem

Zelda och metroid är i princip alltid bra

Medlem

Street fighter, Tekken, Resident Evil och God Of War

Medlem

Yngre dagar var det Zelda/Mario. Men från tonåren framåt så måste jag säga Gran Turismo, Startade mitt intresse för simracing, rätt svårt att toppa bandet med den serien.

Kul som attans att snart kunna säga Path of Exile också!

Medlem
Medlem

Oj vad svårt! Mass effect, Gears of War och Halo är nog mina favoriter

Medlem

Elite
Combat Mission
Elder Scrolls

signatur

Through the cables and the underground now

Ase
Medlem

BG,
Half life,
Kings quest,
Hofm&m
Tennis squash osv på de 1a tv boxarna
Dreamfall
Microsoft FS,
Gabriel knight
Broken sword,
Monkey island,
Tex Murphy
elder scrolls
Space invaders
Thief
system shock.
svårt att säga vilken som e bäst beror på årtionde från slutet av 70 talet till idag så. kanske tex eller Thief

sen ska man inte heller glömma spel som förändrade en hel del som doom & quake +++ en drös till.
E tydligt att det inte finns många nya serier som håller måttet för mig.

Största besvikelserna är halo, japan inspirerade rpg spel & det mer & mer förenklade rollspelsmekaniken för varje ny generation av elder scrolls + överhypade witcher serien. Idag så e det BG 3 som e favoriten. Bästa spelet genom tiderna för mig system shock2

Medlem

Lätt val, COD, kötta deluxe.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Dark Souls, Resident Evil, Street Fighter och F.E.A.R.

Medlem

WoW ( om det kan räknas som en spelserie) tar väl de 20 första platserna eller så haha.

Men annars så:
Fallout
Dark souls
Halo
Half life
Elder scrolls
Gears of war
Diablo

Ingen rangordning på ovan dock.

Daz
Medlem

Max Payne, Alan Wake, Baldurs Gate, Bioshock, och Dishonored.

Finns flera andra bra serier. Gillar att köra coop i de "gamla" Halo liren tillsammans med en kompis. Men Halo 4 och Halo 5 Guardians var klart svagare spel. Samma sak med Gears of War. De äldre titlarna var bra och jag kör gärna om dom i coop med en vän medans Gears of War Judgement, Gears of War 4, och Gears of War 5 var betydligt svagare installationer.

Så många serier faller helt enkelt bort för mig då de har minst ett spel i serien som inte håller samma höga standard som de andra titlarna. Halo, Gears of War, Zelda, Resident Evil, och Metal Gear Solid är några exempel på serier som faller bort för mig då de har minst ett spel som jag tycker är mycket sämre än de andra spelen i serien.

Medlem

Måste väl säg att det ser ut så här, utan inbördes rangordning:

Warcraft (inklusive WoW)
Diablo
Halo
Mass Effect

Medlem

Shin Megami Tensei (Persona med mera)

Medlem

Några omtyckta:

Civ
Stalker
Steamworld
Metro

Ja, måste jag bara välja en så blir det Dragon Quest, hands down. Zelda, Langrisser/Growlanser och Civilization är också contenders.

Medlem

1. Metro.
2. Mass Effect.
3. Gears Of War.
4. Resident Evil.
5. Forza Motorsport.

Medlem

mass effect och elder scrolls utan tvekan

signatur

//monster

123
Skriv svar