Diskutera – Vilken är din favoritserie?
Vilken bra fråga!
Det VAR under SNES och PSX eran Final Fantasy-serien men svalnat på JRPGs som genre.
Men troligen....
1. Zelda (main) följt av
2. Mario (main)
Sen en extremt stor klunga av bra spelserier. Men Nintendo har en jäkla magisk touch som ger en spelglädje få andra spel kan matcha.
Försöker komma på en riktigt dålig spelserie att posta som skämt, men jättedåliga spel får sällan uppföljare så jag går lite bet.
Clayfighter!
Mina något mer seriösa alternativ är The Elder Scrolls, Fallout, Civilization och Monkey Island. Vill egentligen gärna slänga in Simon the Sorcerer också, men gillar ju bara de två första spelen. Med ganska snäv marginal är det nog Fallout som står högst upp på prispallen. Världen, humorn, gameplay och att det är flera spel i serien jag verkligen gillar.
Clayfighter!
https://i.ytimg.com/vi/_ZVZBorcoIQ/hq720.jpg?sqp=-oaymwE7CK4F...
Mina något mer seriösa alternativ är The Elder Scrolls, Fallout, Civilization och Monkey Island. Vill egentligen gärna slänga in Simon the Sorcerer också, men gillar ju bara de två första spelen. Med ganska snäv marginal är det nog Fallout som står högst upp på prispallen. Världen, humorn, gameplay och att det är flera spel i serien jag verkligen gillar.
Utmärkt förslag.