EA gör 23 patent på tillgänglighetslösningar fritt … tillgängliga

Robot
EA gör 23 patent på tillgänglighetslösningar fritt … tillgängliga

Från taligenkänning till ljuskänslighet.

#Electronic-arts, #Tillgänglighet

Medlem

Att göra patent på tillgänglighetslösningar är idiotiskt.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Både ja och nej. Eftersom de har redan gjort det kan de nu låtsas som om de är "the good guys" eftersom de delar med sig ^^

Medlem

Hacka gärna på EA när de gör något dumt, vilket det medges, de gör halv ofta.

Men att hacka på dem när de faktiskt gör något bra verkar bara småaktigt.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Men om de inte gör det så kan ju andra patentera det. Nu har de patent och har släppt det fritt.

Sen kanske de kunde gjort det tidigare. Eller så finns det tekniska prylar som kan vara ivägen? Jag har ingen aning hur något sånt här programmeras. Kan kod som de INTE vill ska bli tillgänglig inkluderat i deras grundutförande?

Nåja. Oavsett så är det iaf rätt av dem att släppa dem fria

Medlem

Spelade inte mycket under 2010-talet innan jag började igen ett par år sedan. Var många trender/ändringar som jag blir oerhört gnällig om, men hur mycket bättre spel på att vara tillgängliga för folk på deras vilkor är bland dom största positiva förbättringarna.

Medlem

Tveeggat tänker jag. Kan man inte ta patient på tillgänglighetslösningar så minskar ju incitamenten för företag att lägga pengar på utveckling inom området.

1
Skriv svar