Vad är det onödigaste du köper?

Medlem
Vad är det onödigaste du köper?

Vad är det onödigaste du brukar köpa?

För mig är det pokemon kort, då jag inte har en aning om hur man spelar spelet, men det är kul att öppna, och man får fler kort till onlinespel, som även det är jag sämst på.

6000kr på webhallen har gått till pokemon kort, sedan jag blev medlem 2008

Medlem

Extraprylar i mobilspel.

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Plastfickor (sleeves) till kort i diverse brädspel.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kanske låter konstigt men jag skulle nog säga spel. Älskar spel men gud vad många onödiga spelköp jag har gjort. Spel för tusentals kronor som aldrig kommer att startas.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Kanske låter konstigt men jag skulle nog säga spel. Älskar spel men gud vad många onödiga spelköp jag har gjort. Spel för tusentals kronor som aldrig kommer att startas.

Humble bundle, har prenumererat så länge det har gått, men har nog inte spelat ett enda av spelen 😬

Medlem

Försöker minimera onödiga inköp, men t-shirtar som jag tycker är snygga är så sällan jag får se att jag gärna slår till. Det har lett till en ganska gedigen samling med nördrelaterade (och nej, inte någon generisk skit utan lite mer nischat) tishor. ^^ Långt mer än jag behöver.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är ju det mest nödvändigaste om man spelar brädspel, jag skulle aldrig spela utan sleeves.

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Försöker minimera onödiga inköp, men t-shirtar som jag tycker är snygga är så sällan jag får se att jag gärna slår till. Det har lett till en ganska gedigen samling med nördrelaterade (och nej, inte någon generisk skit utan lite mer nischat) tishor. ^^ Långt mer än jag behöver.

Har du några bilder?

Moderator | Testpilot

Massivs med läsk och popcorn. Egentligen är det inte så gott heller men det har blivit någon vana att jag bara gör det och käkar och dricker så fort jag ser någon film, streaming på Twitch eller Youtube.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har du några bilder?

Inte som jag orkar ta, vi pratar liksom ett antal byrålådor fullpackade. 😁

Senaste inköp var 4st med WH40k-tema. Jag gillar stilrent/minimalistiskt, så körde främst några med mindre tryck med aquilan/astra militarum-insignian.

Det var dock något jäkla märkligt med dem: kör alltid nya kläder separat i tvätt första gången, men de här (4st, alla svarta/marinblå) blev nästan lite flammiga trots att jag använder märkestvättmedel och doserar enligt anvisning. Mailade support också tyckte det var underligt och skickade ut 4st nya - samma problem även den här gången, men de är jäkla bekväma, så nu har jag 8st t-shirtar som är lite lätt missfärgade som jag åtminstone kan använda hemma eller under något tjockare. 😅

Har ett ganska stort antal som jag samlat på mig under 10+ år på Dreamhack också, mycket loot blev det. Numera är en hyfsad andel av dem såpass slitna att de är förpassade till förrådet, men jag har inte riktigt hjärta att slänga/återvinna dem heller. 😅

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Köper vissa spel som jag redan har på Gamepass
Vissa spel som jag tycker är väldigt bra känner jag av någon anledning att jag måste ha på Steam. Steam är där jag har min samling liksom. Det är någon slags samlarmani fast man inte ens äger spelen. Dumt som tusan haha.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nej säg inte så!
Jag avskyr på något sätt att spela osleevat, i alla fall spel som spelas fler än 1 gång.. trasiga "märkta" kort är ju sämst

Medlem

netflix, hbo, prime video, disney+ och apple tv+ som jag betalar för varje månad och har gjort i flera år nu, även fast jag i stort sett uteslutande bara tittar på youtube eller twitch.

de få gånger per år som det dyker upp något man verkligen vill se på någon av streamingtjänsterna så är det nice att ha tillgång till det, men för resten av året är det bara ett ofantligt slöseri.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Det är ju det mest nödvändigaste om man spelar brädspel, jag skulle aldrig spela utan sleeves.

Nä inte jag heller, har med tiden blivit en kronisk "sleever"...Och numer räcker det inte med vilka sleeves som helst heller utan det ska va de lite finare!

Beroende på spel så spenderar jag ibland mer på sleeves än själva spelet...
Det ÄR onödigt men ändå så viktigt!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

NuZ
Testpilot

Köper Factor mat till mig och frun min. Lagar mat till barnen

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Musik på kassettband.

Medlem

Ett par tomma sådana där burkar, vet i fan vad jag skall ha de till.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Snus är nog det enda som får anses vara riktigt onödigt.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Köper Factor mat till mig och frun min. Lagar mat till barnen

Haha, det var ju en variant. Följer du och frugan någon speciell diet eller hur kommer det sig att ni inte lagar måltider som räcker till alla om ni ändå lagar mat?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Thomas:

Haha, det var ju en variant. Följer du och frugan någon speciell diet eller hur kommer det sig att ni inte lagar måltider som räcker till alla om ni ändå lagar mat?

Vi är ju rätt mycket i fitnessbubblan. Båda tävlat genom åren och vi coachar andra atleter och uppskattar hälsosamma val i maten. Där är färdiga fullvärdiga lådor faktiskt ”kung” typ Factor osv.

Kiddos våra är inte så förtjust i våran väldigt proteinrika mat. Så enklare att t.ex koka pasta åt dem till deras proteinkälla vi lagar också än blomkålsris o annat som är i våra lådor. Vi försökt få dem att äta ”nyttigt” hela livet. Så lite processad mat som möjligt osv. Men vissa sörjor/skitris (deras ord) vi trycker i oss är det tvär nej på för dem 🙄 Vi köper till extra och bara lagar ”det runt om” till dem. Sjukt smidigt och spar tid. Men vi lagar mat också emellanåt

Hoppas det var svar på frågan?

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Köper nästan alla böcker både som inbundna ex och till Kindlen. En del inbundna kommer dessutom bara till Sverige i storpocket och så då måste jag beställa via bokhandhandlare alternativt höra av mig till engelska/amerikanska affärer direkt. Sen läser jag ändå bara på Kindle...

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hoppas det var svar på frågan?

Absolut! Var mest nyfiken, men då förstår jag.

Medlem

Om man ska vara ärlig så är nog att gifta på FZs YouTube-sändningar är nog bland det mest onödiga utgiften jag har.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av demagog:

Köper nästan alla böcker både som inbundna ex och till Kindlen. En del inbundna kommer dessutom bara till Sverige i storpocket och så då måste jag beställa via bokhandhandlare alternativt höra av mig till engelska/amerikanska affärer direkt. Sen läser jag ändå bara på Kindle...

Känner igen det där. Kan ibland bli tre av samma bok för mig; hardcover till bokhyllan, pocket till hängmattan och Kindle för att kunna läsa om the go. 😆

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar