Cyberpunk 2077 ska få en ny uppdatering – som visas upp i dag

Robot
Cyberpunk 2077 ska få en ny uppdatering – som visas upp i dag
Medlem

Hoppas på fix:
Bilen / fordonet kommer varje gång man vill

Kommer förmodligen:
FSR 3.1

Och förstås:
NEW GAME PLUS

International
Man of Mystery

Jag förstår inte riktigt varför speltillverkare (och spelare) vill ha new game+, de gånger jag testat det känns det bara som om man slår på fuskläge. De gånger jag testat brukar jag tröttna efter ett litet tag när man bara kan segla igenom spelet som en slåttermaskin.

Undantaget kanske Elden Ring, där kunde jag faktiskt ha roligt med en omstart och testa lite nya vapenkombos och jaga de svårare bossarna för att få dubbel uppsättning av saker

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Coolt. Så här borde fler göra. Man skapar ett storverk och sen fyller man på efterhand när man får nya idéer.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Jag förstår inte riktigt varför speltillverkare (och spelare) vill ha new game+, de gånger jag testat det känns det bara som om man slår på fuskläge. De gånger jag testat brukar jag tröttna efter ett litet tag när man bara kan segla igenom spelet som en slåttermaskin.

Undantaget kanske Elden Ring, där kunde jag faktiskt ha roligt med en omstart och testa lite nya vapenkombos och jaga de svårare bossarna för att få dubbel uppsättning av saker

Vad menar du med fuskläge?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Knepigt det där med att folk är olika och att inte alla tycker som du va?

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Jag förstår inte riktigt varför speltillverkare (och spelare) vill ha new game+, de gånger jag testat det känns det bara som om man slår på fuskläge.

De gånger jag testat brukar jag tröttna efter ett litet tag när man bara kan segla igenom spelet som en slåttermaskin.

Vissa spel gör ju new game plus helt fel. Det gäller att slänga in svårare fiender för att balansera ut det.

Arkham Knight är ett spel som inte blir tillräckligt svårt för mig, jag skulle vilja ha dubbla mängden fiender bl.a.

Medlem
Skrivet av puban:

Han skrev att han inte förstod grejen, inte att han inte förstår att folk tycker olika. Sluta va dryg.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vissa spel gör ju new game plus helt fel. Det gäller att slänga in svårare fiender för att balansera ut det.

Arkham Knight är ett spel som inte blir tillräckligt svårt för mig, jag skulle vilja ha dubbla mängden fiender bl.a.

Håller med om detta.
Jag uppskattar new game+ i spel som har ett stort "träd" för utveckling. Men det måste följas av att svårigheten ökar, annars blir det på tok för lätt och mitt intresse försvinner direkt.

Medlem
Skrivet av puban:

Här snubblade du nog lite på ditt eget resonemang va?

Skrivet av Eschricht:

Här snubblade du nog lite på ditt eget resonemang va?

Jag var just påväg att skriva att det finns ett visst mått av ironi här 😅

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

FSR 3.1 är just ett måste nu. Då blir det XeSS med framegen.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Dom skötte det bra i Witcher 3 tycker jag. Alla fiender blev tuffare och man kunde fortsätta utveckla sin Geralt och crafta ännu bättre witcher gear som var exklusiva till NG+. Jag vill bara kunna fortsätta levla upp min V och kanske låsa upp några feta bonusar istället för att börja om från noll. Sen blir det konstigt i storyn att man är en supersoldat när man egentligen ska vara en low level merc som ingen känner till, men jag skulle kunna se förbi det.

Redaktör
Ponny

CD Projekt kan helt enkelt inte hålla sig ifrån Cyberpunk 2077. (Inte mig emot!)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

CD Projekt kan helt enkelt inte hålla sig ifrån Cyberpunk 2077. (Inte mig emot!)

FZ: "Fem miljoner på ett år.

För lite över ett år sedan rapporterade vi att Cyberpunk 2077 hade sålts i 25 miljoner exemplar. Nu har det alltså gått ett år, och vi kan konstatera att spelet fortsätter att sälja.

På X skriver det officiella kontot att den aktuella siffran är 30 miljoner, och 5 miljoner sålda exemplar för ett spel som släpptes 2020 är inte fy skam. Fler sålda ex kommer det så klart att bli, men det hade kunnat bli ännu fler om inte CD Projekt bestämt sig för att inte släppa någon Playstation 5 Pro-uppdatering till spelet.

För nu känner de sig färdiga med Cyberpunk 2077 och riktar istället blickarna mot nästa spel, och de säger att föregångaren bara var en uppvärmning för vad som komma skall."

En sån kassako överger man inte.

När kommer remaken av Blooper Team?

Medlem

Trist ändå, är ps5 pro patch och ng+ som faktiskt hade fått mig att hoppa tillbaka till spelet för en ny runda.

Medlem

Vilket totalt skräp! Photomode-skit, lite nya ögon, nya färger på bilar? till och med de mest simpla moddarna är ju bättre än denna update, är det verkligen värt att göra spelet inkompatibelt med en massa moddar, som nu kanske aldrig kommer uppdateras och därför aldrig fungera.

Och nej, bara för att saker är gratis så betyder inte det att man inte får klaga. Det om något är viktigt för mig (som moddar en massa spel), folk får absolut kritisera, för man ska aldrig slösa med folks tid. Bara för att man kan släppa vad som helst så betyder inte det att man SKA göra det och be folk vara tacksamma "det var ju gratis!!". Nej. Det är inte så det funkar.

Medlem

Ja, det där var en besvikelse. Kul med bättre character creator men annars brydde jag mig inte så mycket. Ett tag så trodde jag att dom skulle utannonsera en tredjepersonskamera som ju faktiskt hade passat temat, men nä, man får nöja sig med photo mode om man faktiskt vill se sin karaktär. Trist.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Vilket totalt skräp! Photomode-skit, lite nya ögon, nya färger på bilar? till och med de mest simpla moddarna är ju bättre än denna update, är det verkligen värt att göra spelet inkompatibelt med en massa moddar, som nu kanske aldrig kommer uppdateras och därför aldrig fungera.

Och nej, bara för att saker är gratis så betyder inte det att man inte får klaga. Det om något är viktigt för mig (som moddar en massa spel), folk får absolut kritisera, för man ska aldrig slösa med folks tid. Bara för att man kan släppa vad som helst så betyder inte det att man SKA göra det och be folk vara tacksamma "det var ju gratis!!". Nej. Det är inte så det funkar.

Helvete vad ledsen. Tur att vi inte alla ser på saker på samma sätt.
För oss som inte orkar sitta på nexus mods och spendera tid på att modda spel så är det här fin nyhet. Trevligt att kunna göra sina karaktär mer unik.
Sen måste jag ju ändå fråga, va trodde ni?! Dom jobbar på nästa cyberpunk och nästa Witcher, hur mycket resurser tror ni att dom lägger på ett spel där dom redan sagt att 2.0 var den sista stora uppdateringen.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

För oss som inte orkar sitta på nexus mods och spendera tid på att modda spel så är det här fin nyhet. Trevligt att kunna göra sina karaktär mer unik.
Sen måste jag ju ändå fråga, va trodde ni?! Dom jobbar på nästa cyberpunk och nästa Witcher, hur mycket resurser tror ni att dom lägger på ett spel där dom redan sagt att 2.0 var den sista stora uppdateringen.

Även fast jag vet att de inte vill göra new game plus så går det t.ex. kanske göra så att man kan resetta alla gigs och göra dem mycket svårare.
Bilar i spelet är t.ex. ganska ointressant, man fastnar för ofta i trafiken så tar alltid motorcykel

Även utseende är rätt meningslöst för man ser inte sig själv ofta i spelet överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Om man har en jävla roundtable-diskussion så ja, då släpper man något mer än lite nya färger. Jag menar det finns inte EN enda dev förutom CDRP som skulle göra detta, ännu mindre försöka hypa upp att det kommer en update. Kolla in Terraria om du vill ha några devs som länge sagt att de inte ska göra updates och släpper mega-stora updates och nej, de har inte nån jävla get-together runt ett bord bara för det. lol.

Det här är en update man släpper i det tysta, men det är ju inte riktigt CDPR's grej som tror de har någon slags Gud-status, om de får för sig att ändra skithuspappret till en 4K textur så kommer de väl kalla det update 3.0 och ha en 20 minuters diskussion om det.

Inse att detta är rent patetiskt.

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Görs det på rätt sätt så är det riktigt gött. Svårare fiender och gärna nya fiender. Kommer inte på vilket spel jag tänker på just nu men där är fiender svårare och placerade på andra ställen så upplevelsen känns fräsch. Då är det kul att få nyttja de föremål och skills man byggt upp under första rundan.

From är väl bäst i klassen på detta, men tänker på något annat spel här.

Edit: Dead Space remake tänkte jag på!

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Görs det på rätt sätt så är det riktigt gött. Svårare fiender och gärna nya fiender. Kommer inte på vilket spel jag tänker på just nu men där är fiender svårare och placerade på andra ställen så upplevelsen känns fräsch. Då är det kul att få nyttja de föremål och skills man byggt upp under första rundan.

From är väl bäst i klassen på detta, men tänker på något annat spel här.

Edit: Dead Space remake tänkte jag på!

Tycker även att det passar bra i Witcher 3. Vid det laget i berättelsen om Geralt så blev det lite mindre trovärdigt att han skulle springa runt och samla erfarenhet för att brygga de simplaste av brygder och vara klen. NG+ löser allt det där samtidigt som utmaningen skalar bra så det fortfarande är utmanande.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Om man har en jävla roundtable-diskussion så ja, då släpper man något mer än lite nya färger. Jag menar det finns inte EN enda dev förutom CDRP som skulle göra detta, ännu mindre försöka hypa upp att det kommer en update. Kolla in Terraria om du vill ha några devs som länge sagt att de inte ska göra updates och släpper mega-stora updates och nej, de har inte nån jävla get-together runt ett bord bara för det. lol.

Det här är en update man släpper i det tysta, men det är ju inte riktigt CDPR's grej som tror de har någon slags Gud-status, om de får för sig att ändra skithuspappret till en 4K textur så kommer de väl kalla det update 3.0 och ha en 20 minuters diskussion om det.

Inse att detta är rent patetiskt.

Vet inte hur det är med er andra, men har jag lärt mig något genom åren så är det att inte ha några stora förväntningar när det gäller CDPR. Jag vet ju sedan tidigare att dom är duktiga på att marknadsföra sina spel och sämre på att infria löften och folks förväntningar.
Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte något speciellt. Spelat igenom det tre gånger, det är ett färdigt kapitel för mig. Tycker bara att det är väldigt roligt hur man alltid hittar saker att gnälla om. Även när man gör spelet bättre genom att erbjuda mer customization så blir folk förbannade för att dom inte gjorde mer med ett 4 år gammalt singel-player spel.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Vet inte hur det är med er andra, men har jag lärt mig något genom åren så är det att inte ha några stora förväntningar när det gäller CDPR. Jag vet ju sedan tidigare att dom är duktiga på att marknadsföra sina spel och sämre på att infria löften och folks förväntningar.
Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte något speciellt. Spelat igenom det tre gånger, det är ett färdigt kapitel för mig. Tycker bara att det är väldigt roligt hur man alltid hittar saker att gnälla om. Även när man gör spelet bättre genom att erbjuda mer customization så blir folk förbannade för att dom inte gjorde mer med ett 4 år gammalt singel-player spel.

Releasen av CP2077 var absolut framstressad, men att man inte skulle ha stora förväntningar på deras titlar känns verkligen som ett du-problem med tanke på vilka mastodontspel dom släppt. Sett till allt från dom stora världarna, de välskrivna karaktärerna och dialogerna, stämningen i spelen,musiken, grafiken och detaljrikedomen så levererar dom ju spel på en helt annan nivå än dom flesta, är nog bara Rockstar som överglänser dom

Medlem
Skrivet av Deli:

Releasen av CP2077 var absolut framstressad, men att man inte skulle ha stora förväntningar på deras titlar känns verkligen som ett du-problem med tanke på vilka mastodontspel dom släppt. Sett till allt från dom stora världarna, de välskrivna karaktärerna och dialogerna, stämningen i spelen,musiken, grafiken och detaljrikedomen så levererar dom ju spel på en helt annan nivå än dom flesta, är nog bara Rockstar som överglänser dom

Ja, Cyberpunk är verkligen speciellt. Jag var själv grinig i början då jag efter nån timme var tvungen att ladda ner 45 GB för att kunna spela vidare. Sen fastnade jag på en boss och tappade intresset. Nästan ett år senare blev jag sugen att prova igen och då klickade det. Senare laddade jag ner versionen till PS5 och det var ett lyft. Ett av de bästa och mest fascinerande spelen jag spelat.

Önskar dock att fler utvecklare inte släpper ofärdiga spel. Hellre att man får vänta lite längre.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Grejen är att dom tweetade det här för två dagar sedan, så folk trodde att dom skulle lägga till bounty hunting eller något liknande. Så när det sen bara var kosmetiska grejer så blev man lite besviken.

1
Skriv svar