Lucasfilm Games berättar gärna fler Indiana Jones-berättelser

Robot
Lucasfilm Games berättar gärna fler Indiana Jones-berättelser

Menar att det finns gott om utrymme mellan filmerna.

#Indiana-jones, #Machinegames, #The-great-circle

Medlem

Så länge jag slipper veta vad som ledde upp till 4an.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ja. Finns gott om cash att dra in.

Medlem

Borde det inte blir ett jävla avbräck i intäkterna när man släpper ett spel som så få kan spela? Det ska bli intressant att se hur försäljningssiffrorna utvecklar sig de närmsta 6 månaderna.

signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem
Skrivet av ziip59:

Borde det inte blir ett jävla avbräck i intäkterna när man släpper ett spel som så få kan spela? Det ska bli intressant att se hur försäljningssiffrorna utvecklar sig de närmsta 6 månaderna.

Är det så krävande på lägsta? Finns det inte på konsolerna?

Fortfarande på första banan och kan bara säga, GE MIG MEER!

Medlem
Skrivet av Hullken:

Är det så krävande på lägsta? Finns det inte på konsolerna?

Som jag förstår det släpps det till ps5 först nästa år och nu på PC och Xbox. Den stora användarbasen finns således nu på PC, men endast de med hyfsat kraftig hårdvara kan spela det eftersom det kräver raytracing och fett med minne på grafikkortet.. Och internationellt sett är det inte så många som har det om man kollar på steams statistik. Man diskvalificerar således ganska många från spelet vilket borde vara hämmande försäljningsmässigt. Som om Adidas endast släppt skor för de med nr 38 och 45 i storlek typ. Då går man ju vidare till andra alternativ istället.

signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Förvisso kul med mer indiana men skulle gärna se nytt Wolfenstein.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av ziip59:

Självklart är det försäljningssiffrorna som avgör om de faktiskt gör fler spel. Men för spelmedia så vill man ju alltid bygga hype när något spel fått bra bemötande.

Så här säger väl alla chefer efter ett lyckat spelsläpp?

Medlem
Skrivet av ziip59:

Som jag förstår det släpps det till ps5 först nästa år och nu på PC och Xbox. Den stora användarbasen finns således nu på PC, men endast de med hyfsat kraftig hårdvara kan spela det eftersom det kräver raytracing och fett med minne på grafikkortet.. Och internationellt sett är det inte så många som har det om man kollar på steams statistik. Man diskvalificerar således ganska många från spelet vilket borde vara hämmande försäljningsmässigt. Som om Adidas endast släppt skor för de med nr 38 och 45 i storlek typ. Då går man ju vidare till andra alternativ istället.

Det "kräver" ju inte RT... (https://www.youtube.com/watch?v=DJWNi0X2ZLA - här kör de spelet på integrerad grafik).

Medlem
Skrivet av Hullken:

Det "kräver" ju inte RT... (https://www.youtube.com/watch?v=DJWNi0X2ZLA - här kör de spelet på integrerad grafik).

Den APU:n stödjer ju RT.

Medlem
Skrivet av Sunray:

Den APU:n stödjer ju RT.

Aha... ok. Ja då förstår jag.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Fortfarande på första banan och kan bara säga, GE MIG MEER!

Spelade vidare bara, varför pausa?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Fredrik "Short Round" Eriksson ❤️

signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av magma:

Indy och Blazkowicz skulle ju nästan kunna funka i samma universum. Båda världarna innehåller ju naizster som jagar artifakter och andra skatter.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av magma:

Om den är mer som ettan, jo.
Som tvåan? Nej!

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Indy och Blazkowicz skulle ju nästan kunna funka i samma universum. Båda världarna innehåller ju naizster som jagar artifakter och andra skatter.

Skrivet av Castor.T:

Om den är mer som ettan, jo.
Som tvåan? Nej!

Eller hur!
Verkar som vi kommer få ett nytt Wolfenstein, kanske efter great circle?
https://www.fz.se/nyhet/294105-namen-machinegames-tycks-soka-...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Ja tack! The New Colossus är 5/5 i min bok.

1
Skriv svar