Snabbkollen – Vad har du spelat mest på i år?
Ägt en konsol sedan 2006, det var ett begagnat PS4 för att spela RDR2 vid release.
PC master race.
Amiga (fast det är ju en PC med väldigt varumärkesspecifik hårdvara).
Tycker det för övrigt alltid känns vettigare att prata om plattformar för spel när man snackar dator eller annan hårdvara där operativsystemet avgör spelutbudet. Windows. Linux.
Med det sagt.
1. Amiga
2. Wii U
3. Xbox 360
4. PlayStation 3
5. Windows
Resten är så sporadiskt att det inte känns värt att nämna.
Räknar man antalet timmar så lär det bli League of Legends på min PC som vinner, men det är ju mer ett slöseri med tid snarare än njutningsfullt spelande. Räknar vi bort LoL slöseriet så tror jag PS5 vinner över Switch. Under våren, hösten och vintern blir det ju mer PS5, men när jag är iväg och seglar med båten har jag alltid med mig min Switch och då växer antalet timmar rätt fort. Srskilt regniga dagar när du ligger vid en boj vid typ Usholmen och guppar en hel dag.
Heja Blåvitt
Ägt en konsol sedan 2006, det var ett begagnat PS4 för att spela RDR2 vid release.
PC master race.
Jag spelar överlägset mest på PC med men det är extremt cringe att som vuxen slänga ur sig "PC master race" för att minsann visa alla konsol "plebs" vem som är störst och bäst.
PCMR, så är det ju
Definitivt på det här forumet i alla fall, väldigt stor tyngdpunkt på PC-spelare.
Själv lirar jag nästan bara på Switch sedan jag slarvade bort både strömsladd och dosan till mitt gamla PS4. PC blir det väldigt sällan.