Snabbkollen – Vad har du spelat mest på i år?

Robot
Snabbkollen – Vad har du spelat mest på i år?

Switch, pc, Xbox, Playstation?

#snabbkollen

Releasehästryttare

Mer xbox än switch, det va oväntat!

Medlem

Räknar vi in Steam decken under PC här?
Hade kanske varit kul att ha en handhållen PC kategori med.

signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Ägt en konsol sedan 2006, det var ett begagnat PS4 för att spela RDR2 vid release.

PC master race.

Medlem

Har bara PC. Däremot så införskaffade jag mig en 8bitdo kontroll för några spel. Räknas det som PC eller "typ" konsol? Några spel känns helt enkelt smidigare med kontroll. Typ Breach of the Wild, Dredge och andra NES emulering kopplat till TVn.

Medlem

Hinner spela så oerhört lite att Switchen är det perfekta alternativet. Några sekunder att starta. Några sekunder att pausa när barnet skriker.

Medlem

1. PC (med god marginal)
2. Steam Deck
3. IPhone
4. IPad
5. …?
6. …?
7. …?
8. …?
9. PlayStation 5 (jag måste verkligen sälja den där dammsamlaren…)

Redaktör
Skrivet av FilureN:

Räknar vi in Steam decken under PC här?
Hade kanske varit kul att ha en handhållen PC kategori med.

Steam Deck är ju Steam, så kör det som pc.

signatur

PC fast nog minst 50% med dosa på TVn.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag valde PC men är helt ärligt osäker. Kan vara Switch men även PS5 och Xbox har bägge fått kärlek i år. Ganska jämnt faktiskt.

Medlem

Typ
Stationär PC 85%
Steam Deck 15%

Tror nästan Switch och PS5 ligger på delad förstaplats för mig med Xbox Series X på andraplats.

Medlem

1.Xbox Series X
2.Gamecube
3.PS5
4.PS Vita
5.3DS
6.Rog Ally/PC
7.PSP
8. Wii U
9.GBA SP
10.Switch
11.Dreamcast
12.N64
13.Snes

Hade jag inte haft min Rog Ally hade pc legat sist

Medlem

Amiga (fast det är ju en PC med väldigt varumärkesspecifik hårdvara).

Tycker det för övrigt alltid känns vettigare att prata om plattformar för spel när man snackar dator eller annan hårdvara där operativsystemet avgör spelutbudet. Windows. Linux.

Med det sagt.

1. Amiga
2. Wii U
3. Xbox 360
4. PlayStation 3
5. Windows

Resten är så sporadiskt att det inte känns värt att nämna.

Medlem

PC med Switchen hack i häl. Blir också väldigt mycket gamla spel från 16-bits eran på Switch.

Medlem

90% Steam Deck/PC
10% PS5

Medlem

Valde Playstation, men när jag tänker efter så är det nog helt möjligt att jag spelat på min Switch mer.

Playstation = Färre men längre speltillfällen.
Switch = Kortare speltillfällen varje dag (15-20 minuters racing i F-Zero 99 typ).

Medlem

Räknar man antalet timmar så lär det bli League of Legends på min PC som vinner, men det är ju mer ett slöseri med tid snarare än njutningsfullt spelande. Räknar vi bort LoL slöseriet så tror jag PS5 vinner över Switch. Under våren, hösten och vintern blir det ju mer PS5, men när jag är iväg och seglar med båten har jag alltid med mig min Switch och då växer antalet timmar rätt fort. Srskilt regniga dagar när du ligger vid en boj vid typ Usholmen och guppar en hel dag.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ägt en konsol sedan 2006, det var ett begagnat PS4 för att spela RDR2 vid release.

PC master race.

Jag spelar överlägset mest på PC med men det är extremt cringe att som vuxen slänga ur sig "PC master race" för att minsann visa alla konsol "plebs" vem som är störst och bäst.

Medlem

Jämnt mellan Xbox och PC, knappt någon switch alls eller inget, jag minns inte ens sist jag lirade Switch så illa är det. Jag får tacka xboxen och PC:n för denna resa! Nästa år väntar nya äventyr

Medlem

Ingen mellanmjölk här inte, PCMR all the way!

Förhoppningsvis bara några månader till nästa generations grafikkort är här, kommer kosta en del men är alltid värt det!

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Endast PC. Precis som nästan varje år sen slutet av 90-talet.

Medlem

PCMR, så är det ju

signatur

Meep!

PS5 all the way, beybey!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Spelar enbart på Xbox, många år sedan så körde jag på pc.

Medlem
Skrivet av Phobo:

PCMR, så är det ju

Definitivt på det här forumet i alla fall, väldigt stor tyngdpunkt på PC-spelare.
Själv lirar jag nästan bara på Switch sedan jag slarvade bort både strömsladd och dosan till mitt gamla PS4. PC blir det väldigt sällan.

Medlem

Fram till september mest Xbox series x. Efter det fick jag hem min nya 34” oled till datorn och har typ inte rört xboxet.

Medlem

Pc då xboxen inte har så många spel i mina favorit genrer och sämre modstöd

Medlem

90% PC, 10% Switch (fast med portade PC spel).

Medlem

PC only, men med undantag för Pokemon Go på mobilen.

12
Skriv svar