Naughty Dog utannonserar scifi-spelet Intergalactic: The Heretic Prophet
Animationerna vid tal var imponerande! Annars undrar jag varför man skapar en man och ger den kvinnlig röst. Svaret är väl billig or.
Snacka om att du är instängd i könsroller, du måste haft svårt för Jack i Mass Effect förmodligen....
Eller att en kvinna var rakad i Alien...
Som PC-spelare blir man ibland avundsjuk på PS5-spelare. Det här är ett sånt ögonblick.
Som föredetta PS5-spelare så väntar jag hellre ett år och får en patchad och klar upplevelse som varken är lågupplöst eller ett bildspel.
Tycker detta verkar spännande, blir att hålla ögonen på det! ND kan ju sin skit, även om TLoU2 kanske inte riktigt var en fullträff för mig personligen, lite för långt och dystert för sitt eget bästa. Verkar ju vara en annan ton här i Intergalactic.
H-How can she slap, kupo!?
Är det Tony Dalton (Lalo Salamanca från Better Call Saul) man kan se vid 1:29 månntro?
Inte spelat något av Naughty Dogs tidigare spel än, det här kanske blir det första.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Att man spelar en kvinna spelar ingen roll, kan vara kul att spela det också.
Dock brukar kvinnliga huvudpersoner ha mera action fokuserad story, AAA som t.ex. lara croft eller samus får absolut inte ha nån romantik, se t.ex. star wars outlaws, forspoken, horizon zero dawn, bayonetta osv. (på sin höjd så skriver de dit en samkönad historia). Alltså mindre vuxna relationer när det är kvinna i huvudrollen är väl standard.
Nån som inte håller med?
(det sagt så säger jag inte att historierna blir så mycket sämre, bara att karaktärerna blir låsta i vissa begränsade roller som man känner igen, människor har normalt relationer, tar man bort det så blir det lite stelt när man skriver story)
Kanske inte rakad skalle till att börja med, är det en kille eller tjej ens?
Ja, det var ju verkligen svårt att se om Sigourney Weaver var man eller kvinna i Alien 3.

Eller varför inte Demi Moore i G.I. Jane.

00:00:02:42
Att man spelar en kvinna spelar ingen roll, kan vara kul att spela det också.
Dock brukar kvinnliga huvudpersoner ha mera action fokuserad story, AAA som t.ex. lara croft eller samus får absolut inte ha nån romantik, se t.ex. star wars outlaws, forspoken, horizon zero dawn, bayonetta osv. (på sin höjd så skriver de dit en samkönad historia). Alltså mindre vuxna relationer när det är kvinna i huvudrollen är väl standard.
Nån som inte håller med?
(det sagt så säger jag inte att historierna blir så mycket sämre, bara att karaktärerna blir låsta i vissa begränsade roller som man känner igen, människor har normalt relationer, tar man bort det så blir det lite stelt när man skriver story)
Inte när det gäller Naughty Dog dock. Tror vi får en välskriven historia här i vanlig ordning när det gäller Naughty Dog.
Med samma resonemang så antar jag att du har svårt att se skillnad på en man och en kvinna om mannen har långt hår?
Det vet väl alla att alla personer med långt hår är kvinnor. Det är sen gammalt.
Hahahhaha dom lär sig aldrig 🤣
Jag tycker synd om personalen som kommer förlora jobben pga en ledning som lever i en verklighet som inte existerar utanför deras egna huvuden.
Va?
https://www.arsenal-berlin.de/assets/_processed_/f/c/csm_web_...
Ja, det var ju verkligen svårt att se om Sigourney Weaver var man eller kvinna i Alien 3...
Intressant spel. Ful huvudkaraktär.
Fast hon är väl inte ful? Titta på henne; ögon, näsa, mun, kindben, kropp
Vi som spelar på PC får lägga på ett antal år till sannolikt.
Ett par år i alla fall, men känns som pc-portarna kommer fortare numera?
Med samma resonemang så antar jag att du har svårt att se skillnad på en man och en kvinna om mannen har långt hår?
Det kan ibland vara oerhört svårt att se om det är en man eller kvinna om mannen har långt hår och är väldigt androgyn.
Menar.. du har väl ändå någon gång sett en femboy?
Vissa tjejer är avundsjuka för att de tycker att dessa snubbar är vackrare än de själva och bättre på att sminka sig.
Och detta kommer från en kille som har långt hår och använder smink. Dock är jag ingen femboy utan en metalhead
Snacka om att du är instängd i könsroller, du måste haft svårt för Jack i Mass Effect förmodligen....
Eller att en kvinna var rakad i Alien...
Verkligen! Jag gråter mig till sömns varje natt!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag får utslag av sci-fi och ogillar skarpt allt som har med rymdskepp och lasersvärd att göra, MEN jag hatar också zombies, och The Last of Us är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Det lär med andra ord bli ett köp. Naughty Dog verkar inte kunna misslyckas med sina spel. Världens kanske bästa spelutvecklare genom tiderna.
Kunskapsförmedlare.
Var kommer alla dessa rasistiska och misogyna kulturkrigare ifrån? Hur lyckas de lusa ner varje anonymt forum medan de inte syns eller hörs ute ansikte mot ansikte? Märkligt.
Jävligt lätt att ha starka åsikter bakom ett tangentbord tyvärr..
Hade nog inte varit så intressant om det inte var för Naughty Dog. Kommer bli ett välregisserat spel med välgjorda karaktärer och dialog. Vågar man hoppas på ett bra rymdspel denna gång. Man blev ju mer än lovligt besviken på starfield.
Druckmann är iallafall riktigt talangfull, så spelet vilar nog i rätt händer ändå.
Var kommer alla dessa rasistiska och misogyna kulturkrigare ifrån? Hur lyckas de lusa ner varje anonymt forum medan de inte syns eller hörs ute ansikte mot ansikte? Märkligt.
Det är helt sinnessjukt är det. Om man går in på exempelvis gamereactor och neogaf så ser du direkt att folk tar illa vid sig att det är en kvinna som spelar huvudrollen. "På 80-talet så fanns det inga svarta asiatbrudar i populärkulturen" osv osv osv, och att spel spelas av män och bör produceras av män och avbilda manliga män. Det är saker som man aldrig hör någon säga ute i verkliga livet.
T.o.m. witcher 4 får massa skit för att Ciri nu är huvudrollsinnehavare, och det är mao woke också då. Och sådär fortsätter det. Som ett virus som nästlar sig in i varje jävla spel som inte följer någon slags macho-hetero-mall-nånting.
Haha, visst var det där Kumail Nanjiani på bilden? Roligt.
Vem är Kumail Nanjiani? 😁