Första gameplay trailern för The Outer worlds 2

Medlem
Första gameplay trailern för The Outer worlds 2

Obsidian har nu släppt en ny gameplay trailer for The Outer Worlds 2

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Backloggens befriare

Det här såg ju väldigt intressant ut! Klickade aldrig riktigt för mig med första spelet.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Såg detta på Game Awards men då jag inte ens spelat ettan blev jag inte så pepp. Är det bra?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg detta på Game Awards men då jag inte ens spelat ettan blev jag inte så pepp. Är det bra?

Nah, jag gillade det inte alls 2/5 i betyg skulle jag ge det, max. Spelet marknadsfördes och levde på ”vi gjorde New Vegas” och ”vi är inte Bethesda men gör Bethesda spel.”
Tyckte spelvärlden var väldigt tom och öde på ett dåligt sätt. Fanns sällan någon intressant att se eller göra när man vandra omkring i total tystnad. Sidouppdragen och ens kompanjoner var väldigt alldagliga och ointressanta och jag minns helt ärligt inte ett enda av dem, sällan man ens såg några konsekvenser av sin handlingar. Så mycket för löftet om en ”andlig uppföljare till New Vegas.” Och storyn var stereotypiska ”haha, kapitalism är dåligt” samtidigt som det är utvecklat av massa kapitalister, väldigt platt och endimensionell story och karaktärer.
Med tanke på det som visades i trailern så lever Obsidian fortfarande på väldigt gamla meriter, så jag förväntar mig inte att spelet kommer bli bättre än ettan, bara mer av samma. Är ju inte samma studio längre som gjorde spelen de hänvisar till i trailer, de har gått vidare och i min mening blivit sämre.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Nah, jag gillade det inte alls 2/5 i betyg skulle jag ge det, max. Spelet marknadsfördes och levde på ”vi gjorde New Vegas” och ”vi är inte Bethesda men gör Bethesda spel.”
Tyckte spelvärlden var väldigt tom och öde på ett dåligt sätt. Fanns sällan någon intressant att se eller göra när man vandra omkring i total tystnad. Sidouppdragen och ens kompanjoner var väldigt alldagliga och ointressanta och jag minns helt ärligt inte ett enda av dem, sällan man ens såg några konsekvenser av sin handlingar. Så mycket för löftet om en ”andlig uppföljare till New Vegas.” Och storyn var stereotypiska ”haha, kapitalism är dåligt” samtidigt som det är utvecklat av massa kapitalister, väldigt platt och endimensionell story och karaktärer.
Med tanke på det som visades i trailern så lever Obsidian fortfarande på väldigt gamla meriter, så jag förväntar mig inte att spelet kommer bli bättre än ettan, bara mer av samma. Är ju inte samma studio längre som gjorde spelen de hänvisar till i trailer, de har gått vidare och i min mening blivit sämre.

Ok, tack, nä det låter ju inte så lockande så tror jag hoppar över dessa

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag gillade ettan, inget mästerverk, men ändå ganska kul. Det var lite fört kort och lite för lite utrustning/vapen men annars ett relativt trevligt spel. Vill minnas att Obsidian hade en ganska liten budget för första spelet, men att de har fått rejält utökad budget till uppföljaren. I slutändan handlar det nog mest om huruvida du gillar Obsidians humor eller inte.

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

För mig var Outer Worlds ett prakt exempel på betyget 2,5/5 eller 5/10, utvecklarna gjorde en tråkig kopia av Fallout och satsade på allt för säkra kort vilket gjorde att spelet bara kändes "meh". Börjar tro att Obsidian bara hade tur när de gjorde New Vegas till ett bra spel för Outer Worlds levde verkligen inte upp till den nivån.

Medlem

Jag är taggad gillade tOW men som många säger inte en tia men förhoppningsvis en bra grund för tvåan får se vad de lyckas med med, jag håller iallafall tummarna.

Geeks Gaming
Skrivet av Sur Apan:

Jag är taggad gillade tOW men som många säger inte en tia men förhoppningsvis en bra grund för tvåan får se vad de lyckas med med, jag håller iallafall tummarna.

Håller med, 1:an kändes lite som ett experiment för att försöka lägga grunden till ett nytt eget IP (typ) så jag ser fram emot vad man kan hitta på med 2:an

Medlem

Jösses, jag säger inte att ettan är ett pangspel (6,5/10 skulle jag spontant ge det), men det är ju i mina ögon ändå långt mycket bättre än tvåan verkar vara om man ser till den här trailern.

Om det bara vore så enkelt att fler vapen och/eller sådana med massa vrickade effekter hade inneburit ett bättre spel hade ju Borderlands varit Game of the Eternity. Och tramsiga gimmick-moves som att kasta granater och skjuta dem i luften betackar jag mig för. (Hur svårt hade det varit med en granatkastare med ställbar/manuell trigger?)

Men roar det andra så, fine, förhoppningsvis kommer det andra FPRPG/RPG-lites man själv kan spela.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Geeks Gaming
Skrivet av PeTTs0n:

Jösses, jag säger inte att ettan är ett pangspel (6,5/10 skulle jag spontant ge det), men det är ju i mina ögon ändå långt mycket bättre än tvåan verkar vara om man ser till den här trailern.

Om det bara vore så enkelt att fler vapen och/eller sådana med massa vrickade effekter hade inneburit ett bättre spel hade ju Borderlands varit Game of the Eternity. Och tramsiga gimmick-moves som att kasta granater och skjuta dem i luften betackar jag mig för. (Hur svårt hade det varit med en granatkastare med ställbar/manuell trigger?)

Men roar det andra så, fine, förhoppningsvis kommer det andra FPRPG/RPG-lites man själv kan spela.

Jag tog hela trailern som ett hån mot stora delar av spelvärlden (kanske lite extra mycket mot Todd Howard).
”More guns” var ju en grej Borderlands körde med 2:an(?) som exempel

Tror vi kommer se en bättre trailer senare

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tog hela trailern som ett hån mot stora delar av spelvärlden (kanske lite extra mycket mot Todd Howard).
”More guns” var ju en grej Borderlands körde med 2:an(?) som exempel

Tror vi kommer se en bättre trailer senare

Så skulle det såklart kunna vara - tonen i början var lite lustig med tvåor, men jag tyckte även det konkreta gameplayet såg lite väl bombastiskt ut och att man mest visade massa gimmick-grejer/-vapen, men det kanske inte är så mycket vikt vid det som åtminstone jag befarar. Jag vill ha lite mer traditionella eldhandvapen och närstridsprylar som inte är totalt vrickade och/eller kräver en jäkla tutorial för att använda. ^^

High on Life som exempel (kände spontant att det försökte likna det litegrann) tycker jag var riktigt kass, när något försöker alldeles för hårt att banka in humor och gimmicks får jag bara avsmak. Men smaken är som baken!

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det ser bra ut. Jag gillade ändå ettan. Skulle ge det 7/10. Var ju störtskönt att spela med låg intelligens och alla dumma dialoger det ledde till. Pepp!

Medlem

Pepp! Älskade ettan så det blir kul. Och direkt till ps5!

1
Skriv svar