Är ni dagdrömmare?

Medlem
Är ni dagdrömmare?

Jag minns när jag var liten grabb och liksom kunde "somna" i dagdrömmar, glida in och ut ur aktivt medvetande utan att på riktigt somna. På den tiden kunde man ju dagdrömma om allt då fantasin var på topp. Men även nu i vuxen ålder så har jag ofta tendensen att "stänga av" när jag gör något monotont, och försvinna ett tag. Nu när jag jobbar som yrkesförare så blir det ofta att jag slår på autopiloten i reptilhjärnan, och vips så har det gått 2 mil utan att jag uppfattat att knappt nån tid alls förflutit då jag haft biograf i skallen.

Är ni aktiva dagdrömmare, eller är det något ni vuxit ur?

Medlem

Det händer, men är inte direkt vanligt.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Jajjamensan händer varje dag om inget administrationsarbete skall göras, dvs där hjärnan aktivt behöver tänka.
Min uppfattning är att dessa dagdrömmar-pauserna gör så att min hjärna vilar upp sig. Jag får även en extremt påhittig hjärna som både kommer på lösningar på diverse problem, men skapar också nya idéer inom de områden jag uppfattar vara roliga/intressanta. Skulle aldrig vilja byta ut min hjärna och dess dagdrömmeri för allt smör i småland. Med det sagt; jäkla tur du har som besitter samma förmåga @majoren 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Lever typ som film noir.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dagdrömmer inte men dissocierar, ibland "SI".

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

inte så mycket nu längre.
men otroligt mycket under tonåren och fram till 30+

Medlem

Vareviga dag. Kör asmycket bil på jobbet och funderar på äventyr till rollspel jag vill skriva och sånt.
Kanske för mycket.

1
Skriv svar