Alla som är ensamma kring Jul/Nyår kolla in.
Tråden var nog inte tänkt för dig att beskriva hur bra du trivs med ditt liv och familj just nu, tror inte det är till hjälp för de som eventuellt söker sig hit för lite kontakt i sin ensamhet...
Håller med, rejält off topic när tråden skulle handla om gemenskap för ensamma runt en högtid som är väldigt fokuserad på familjen. Inte hur himla nice man har det med familjen.
Tips på saker att göra är pröva på spel som Holdfast: Nations at War. Är en ganska trevlig och tight community och inte allt för svår att komma in i. Gäller bara att spana in när servarna är fulla, är lite ojämnt, men brukar ofta va en del som lirar runt högtiderna. Brukar alltid känna mig glad efter en session Holdfast
Det finns plats för fler i FZ/SweC/Geeks Discord också, bara att joina:
https://discord.com/channels/143300503466541057/2090135020719...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Tråden var nog inte tänkt för dig att beskriva hur bra du trivs med ditt liv och familj just nu, tror inte det är till hjälp för de som eventuellt söker sig hit för lite kontakt i sin ensamhet...
Exakt, sen att livet skulle magiskt bli bättre för att man skaffar sig en partner/familj är lite överdrivet det med. Folk är ensamma av olika anledningar, behöver inte vara just för att man är singel.
Bra initiativ med tråden! Hoppas ni som dyker upp har kul!
Här är discord länk till alla som är med på att snacka & spela osv, GOD JUL ALLA
Genom jobbet har jag under åren kommit i kontakt med många som är ofrivilligt ensamma på jul och andra högtider. För många går det bra, för många är tråkigt, för vissa är det nattsvart. Så det gör mig innerligt glad att se sådana här initiativ.
Hoppas ni blir ett gäng som kör, jag har tyvärr inte dator med mig, firar jul norrut i Sverige i år med barnet, hustrun, och syskon med familjer osv. Snackade igår med en man i huset bredvid när han var ute och skottade: han tänkte ta god tid på sig med snöröjningen för han behövde ett avbrott från alla som han firade julen med😂
God jul på er killar och tjejer!
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Mycket tråkigt att nästan eller ja absolut ingen från denna tråd/grupp dök upp igår, Så man satt helt ensam, Det vsr inte roligt alls, Hade sett fram emot detta.
Tråkigt att höra, men tyvärr inte oväntat.
På mitt förra jobb när jag fyllde 40 så bjöd jag ut 30 pers till afterwork och ingen kom, jag tog en öl och väntade en timme och åkte sen hem, självförtroendet tog en dip den kvällen.
Mycket tråkigt att nästan eller ja absolut ingen från denna tråd/grupp dök upp igår, Så man satt helt ensam, Det vsr inte roligt alls, Hade sett fram emot detta.
Trist för dig som arrangör såklart men om ingen i tråden var i behov av stöd/gemenskap så är väl det något positivt?
Du borde annonsera det på fler plattformar och nå ut bättre än bara via fz.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Trist för dig som arrangör såklart men om ingen i tråden var i behov av stöd/gemenskap så är väl det något positivt?
Du borde annonsera det på fler plattformar och nå ut bättre än bara via fz.
Kanske för de, Men jag sökte ju sällskap själv,
& Jag har inte bara lagt upp här utan på andra ställen med,
Ensamhet är ett tveeggat svärd - vi är ett av världens mest individualistiska länder, på både gott och ont.
Personligen tycker jag pressen och stressen att massa grejer måste vara på vissa sätt "bara för att" (som vid högtider) är rejält belastande det med. Inte minst när det nästan bara blir en fasad. Men ofrivillig ensamhet är verkligen minst lika tufft.
Tråkigt att det inte blev så mycket i år, hoppas det går att blicka framåt i stället.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Håller med om att livet i tvåsamhet är lärorikt och ibland påfrestande, men i det stora hela är det mycket bättre. Jag var singel i nästan 15 år och ganska introvert och jobbade nästan alltid, hade dessutom en massa anti mot olika saker som jag vägrade göra eller märken ja vägrade köpa eller platser jag vägrade resa till mm av olika anledningar.
Sen träffade jag tjejen av en slump och allt bara hände efter det, jag reste dit jag vägrat åka tidigare, gjorde allt tvärtom och skaffade barn som jag hade lovat mig själv att aldrig göra. Familje träffar och skjutsa barn till träningar. jag som lovat och svor att jag aldrig skulle curla barn innan
Ja det kan vara några hårda år med småbarn också, men livet är på en annan bättre nivå nu totalt sett. Så glad att det hände annars hade jag suttit i en småstads lägenhet och vart ensam och haft tråkigt. Vet inte hur jag skulle klara av ett sånt liv med arbetlöshet heller, då skulle jag nog gått i väggen av ensamhet och tråkighet.
Ni som är ensamma se till att skaffa en partner nästa år, acceptera att alla inte kan få tiopoängare snyggaste partnern och sök efter andra saker istället. Acceptera olikheter och njut av livets överraskningar istället.
Ha ett gott nytt år!!
Joooo.. man kommer rätt långt på kärlek. Det är sant.