Svenska Crystalfall inspireras av Diablo och Path of Exile

Robot
Svenska Crystalfall inspireras av Diablo och Path of Exile

Prova den öppna betan som körs i helgen.

#CRG, #Crystalfall

Releasehästryttare

Det ser otroligt stelt ut, om nån här spelar det så kommentera gärna vad ny tyckte!

Avstängd
Medlem

ser ut som världens billigaste diablo immortal klon

Medlem
Skrivet av Devan:

Det ser otroligt stelt ut, om nån här spelar det så kommentera gärna vad ny tyckte!

Jag orkade testa det i 10 minuter. Otroligt stelt. När man slåss så kan man inte röra sig utan figuren stannar upp(likt tidiga Resident Evil-spel) och skjuter. När man kommer från 20h PoE2 till detta så blir man inte långvarig. Nä, tillbaka till PoE2 nu!

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Grafiken ser ju okej ut men de behöver verkligen polera animationerna, som vissa redan sagt ser det otroligt stelt ut.

Medlem

Inte i min smak av grafikstil. Ser dessutom väldigt stelt ut.

Är det bara jag eller ser det stelt ut?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Blir till att prova i alla fall. Räknar inte med några massiva förändringar än så länge, såvida de inte lanserar det i Early Access också. Men tycker om stilen och provar gärna något som känns lite annorlunda från Diablo eller PoE. Ser definitivt lite stelt ut men får se hur det känns att lira.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Starten är stel, speciellt som range klassen.

Det blir mycket bättre med lite attack och movement speed efter act 1. Finns många intressanta liknelser med PoE och Diablo.

Medlem

Tråkigt när man ska härma andra spel som redan är hundra gånger bättre.. nä skippar detta

Kom på nåt eget istället

Medlem

Ser alldeles för mycket ut som en Diablo kopia, inklusive UI-design.

Medlem

Finns det till konsol?

Medlem

Har provat lite från första akten än så länge. Tycker om det. Man märker att det går lite långsamt i början men börjar vänja mig vid att utrusta sig med förmågor och världen känns fräsch. Ganska trött på fantasy efter fantasy när det kommer till ARPG, premisserna är oftast densamma, så det är välkommet med lite post-apokalyptiskt stuk.

Tycker spelet är skitfint också generellt. Flyter bra och både färger och ljussättning får toppbetyg från mig. Jag förstår inte riktigt kritiken med att det inspirerats av Diablo coh PoE, tycker de spelen är väldigt lika varandra och ser på det mer som en genre där man har sådana här likheter.

Min enda riktiga kritik just nu är tempot i spelet. Jag tycker om att det känns lite långsammare, men jag önskar det kändes lite mer responsivt i striderna. Upplever nästan input-lag från det att jag klickar tills karaktären rör på sig, inte supermycket men man får inte samma känsla av kontroll över karaktären som i PoE.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Tråkigt när man ska härma andra spel som redan är hundra gånger bättre.. nä skippar detta

Kom på nåt eget istället

javisst! nämn några av de spelen som är hundra gånger bättre.

Skribent
Skrivet av Stripe:

Finns det till konsol?

Inte än, men du kan ju gå in och fråga utvecklarna på Discord om de har några planer för det

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men ser det inte lite stelt ut?

Skribent
Skrivet av Devan:

Skrivet av Aftonstjaerna:

Jag orkade testa det i 10 minuter. Otroligt stelt. När man slåss så kan man inte röra sig utan figuren stannar upp(likt tidiga Resident Evil-spel) och skjuter. När man kommer från 20h PoE2 till detta så blir man inte långvarig. Nä, tillbaka till PoE2 nu!

Skrivet av Map-pen:

Grafiken ser ju okej ut men de behöver verkligen polera animationerna, som vissa redan sagt ser det otroligt stelt ut.

Skrivet av larsi:

Starten är stel, speciellt som range klassen.

Det blir mycket bättre med lite attack och movement speed efter act 1. Finns många intressanta liknelser med PoE och Diablo.

Jag var in och frågade om detta. En av animatörerna säger att de är medvetna om att animationerna känns stela och att de jobbar på dem. Att det känns långsamt i början beror på att man får items som sen gör att man rör sig snabbare, men detta ska också tweakas en del. De tackar också för feedbacken.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul med svenskt, men karaktärerna rör sig... för långsamt? Ser segt ut.

Medlem

Ska testa. Spelar poe2 och det är magiskt bra.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag var in och frågade om detta. En av animatörerna säger att de är medvetna om att animationerna känns stela och att de jobbar på dem. Att det känns långsamt i början beror på att man får items som sen gör att man rör sig snabbare, men detta ska också tweakas en del. De tackar också för feedbacken.

Bra att de är medvetna om det.

Skribent
Skrivet av Map-pen:

Bra att de är medvetna om det.

Är ju betan så de verkar använda detta för feedback och kunna förbättra. Lite som betor var tänkt som back in the days och inte som "förspel" som det många gånger är idag.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bara jag som tycker att kameravyn ser lite väl inzoomad ut?

Medlem

Kan man spela med wasd eller kontroll?

Medlem

Vad gör de då som nishar speldt jämte poe2, last epoch, d4, etc? Vart inte mkt till artikel. Ska vi bry oss enbart för att det är svenskt?

Medlem

Testade i några sessioner själv och det började lossna med takten i spelet.

Det finns potential, begraven under en rad andra faktorer som troligen kommer avskräcka många innan de ger det än chans, det är ingen lätt genre att ta sig an.

Jag gillar att de har valt att tackla post-apokalyptisk steampunk.

Men än så länge finns det rätt mycket i relation till känslan av att spela som ej riktigt är på plats för mig.

Samtidigt har de fångat ett följe som verkar älska spelet, så kanske hann jag ej nå något intressant för min del.

Som tekniknörd är jag mest nyfiken på att djupdyka i hur de arbetar med web3, då de nyttjar blockkedje-teknik för att säkerställa utbyte av föremål mellan spelare. Det framgår först när man droppar in på Discorden och får frågan huruvida man är en ARPG-gamer eller Web3-gamer?

Nej, det är ej P2E som så många andra tillämpar, jag hoppas verkligen CRG får loss proppen så att det kan tilltala en bred skara spelare för en lång tid framöver.

1
Skriv svar