Arrowhead svarar på kritiken om prissättningen på Killzone-gästspelet

Robot
Arrowhead svarar på kritiken om prissättningen på Killzone-gästspelet

Helghast har kommit till Helldivers 2 i form av kosmetiska grejer.

#Arrowhead, #Helldivers-2, #Killzone

Medlem

200kr är väl inte så farligt kan jag tycka sen är det helt frivilligt att köpa 🙈

Medlem
Skrivet av robindinfan:

200kr är väl inte så farligt kan jag tycka sen är det helt frivilligt att köpa 🙈

Jag köper hellre 1-2 indie spel än skins för de priserna. Kanske kan förstå om Helldivers var det enda spelet jag spelade men för någon som mig som spelar allt möjligt så är det väldigt dyrt. Tror det är svårt att sälja till majoriteten med dessa priser även om de inte känns ovanliga i dagens läge.

signatur

osv.

Medlem

Samla ihop några spelare med jetpack och scout armor så farmar man ihop 2000 sc på några timmar.

Det ligger ju inte orealistiskt ifrån vad armor kostar i superstore annars med tanke på att man får ett vapen också.

Medlem

"ju mer de säljer, desto mer gratisinnehåll kan de släppa"

Haha Jo men dra den om Rödluvan också

signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Fast jo, för några skins är det 180kr för dyrt.

Medlem

"Går även att tjäna genom att spela". Vad är problemet? Men just det, folk vill ju bara ha och ha och gratis ska det vara. Även om de skulle gett bort det gratis så hade spelarna hittat något annat att klaga på.

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

"ju mer de säljer, desto mer gratisinnehåll kan de släppa"

Haha Jo men dra den om Rödluvan också

Ja, men så är det ju. Så fungerar väl alla F2P spel? Annars hade de fått släppa betal-dlc istället. Varför ska de ge bort sin produkt gratis?

Och som sagt det är valfritt att köpa eller inte. Och det är väl fantastiskt att det finns de som väljer att lägga pengar på det som känner att de har möjlighet och värt det. För det genererar att de som faktiskt inte har råd ändå kan spela vidare gratis och få nytt content att spela.

Medlem
Skrivet av lazymatt83:

Ja, men så är det ju. Så fungerar väl alla F2P spel? Annars hade de fått släppa betal-dlc istället. Varför ska de ge bort sin produkt gratis?

Detta är inte ett F2P spel, folk har redan betalt för att ha tillgång till HELA spelet.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Detta är inte ett F2P spel, folk har redan betalt för att ha tillgång till HELA spelet.

Inte? My bad then, trodde det var ett F2P-spel, men poängen kvar står. Genererar deras ingame-butik pengar kan de ju släppa gratis innehåll också. Pengarna måste ju in om du skall hålla liv i spelet och regelbundet kunna lägga till content.

Medlem
Mikrotransaktionerna smyger sig in överallt

Jag är så fruktansvärt trött på hur de här nya betalmodellerna dubbel- eller trippeldoppar. Först köper du spelet/programvaran/hårdvaran, sedan betalar du en gång till genom att produkten också är en reklamkanal och sedan kommer mikrotransaktioner, dlc och expansioner ovanpå det.

Medlem

Det du köper i superstoren är egentligen bara skins, jag spelar med en rustning från första warbonden. Vapen jag använder kommer även från warbondsen. Vissa få grejer kanske kan ge dig en edge om du har en viss spelstil, men förmodligen inte.

Jag ser inte riktigt varför man skall gnälla om grejer som kostar super credits, super credits går att farma, det tar ett tag för att få ihop till Helllghast-grejerna men det är inget du måste ha för att kunna spela spelet och ha kul.

Fånig kritik mot Arrowhead, spela spelet istället, ingen bryr sig om vad du har för skins, vapen eller rustning, är ni 10 år eller?

Att inte köpa grejerna är väl ett bra sätt att göra ett statement isåfall.

For liberty!

Medlem

Känns som ett icke-problem, köp eller köp inte, är inte svårare än så

Jag spelar och har spelat spelet i princip varje dag sedan releasen. Har x antal tusen SC och man får lätt ihop vad som behövs på några timmar beroendes på hur man spelar.

Jag hatar mikrotransaktioner över lag, men när de faktiskt går att spela sig till valutan så stör det inte värst mycket.

Sen är det ju som nämnts helt frivilligt. I detta fall så stöttar jag gärna utvecklarna lite då och då även fast jag inte behöver. Ungefär som att pytsa mer en 50-lapp i nån insamlingsbössa så kan jag väl lika gärna stötta spelutvecklarna som faktiskt gjort något bra.

Mina 5 super credits!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast jo, för några skins är det 180kr för dyrt.

Du kan ju farma super credits eller spara super credits genom att inte bränna det på skit du inte behöver.

Orkar du inte det så kan du ju kasta pengar på problemet istället. Valet är ju eget.

Medlem

Riktigt sviniga priser. Såna där skins borde kosta max en femtiolapp styck.

Skrivet av lazymatt83:

"Går även att tjäna genom att spela". Vad är problemet? Men just det, folk vill ju bara ha och ha och gratis ska det vara. Även om de skulle gett bort det gratis så hade spelarna hittat något annat att klaga på.

På cirka 400 timmar så har jag fått ihop cirka 3700 super credits så det är inte snabbt de rullar fram skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av haiko:

Det du köper i superstoren är egentligen bara skins, jag spelar med en rustning från första warbonden. Vapen jag använder kommer även från warbondsen. Vissa få grejer kanske kan ge dig en edge om du har en viss spelstil, men förmodligen inte.

Jag ser inte riktigt varför man skall gnälla om grejer som kostar super credits, super credits går att farma, det tar ett tag för att få ihop till Helllghast-grejerna men det är inget du måste ha för att kunna spela spelet och ha kul.

Fånig kritik mot Arrowhead, spela spelet istället, ingen bryr sig om vad du har för skins, vapen eller rustning, är ni 10 år eller?

Att inte köpa grejerna är väl ett bra sätt att göra ett statement isåfall.

For liberty!

Jag minns när det blev ramaskri över Horse Armor i Oblivion och se var vi nu har landat.
Folk är så avtrubbade över mikrotransaktioner när det tidigare var en inbyggd del i spelen.

Avstängd
Skrivet av robindinfan:

200kr är ungefär en fjärdedel av vad ett helt spel kostar, tyvärr så är det inget konstigt idag att ett fjuttigt skin ska kosta så mycket, ser dom priserna i många spel nu för tiden. Men dumhuvuden köper dem så varför ska man ändra priset😂

Medlem

Det är ju trist att en litet sketet skin ska kosta som ett halvkilo oxfilé. Det borde kosta 10 kr max så alla kan ha råd att utsmycka sina spelkaraktärer om man nu vill det. Dessutom i spel som inte är f2p.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Riktigt sviniga priser. Såna där skins borde kosta max en femtiolapp styck.

På cirka 400 timmar så har jag fått ihop cirka 3700 super credits så det är inte snabbt de rullar fram skulle jag säga.

What? På 300 timmar har jag lyckats få alla warbonds som släppts förutom ett (och det köpte jag för att jag älskar spelet och ville stötta svenskarna) genom att bara spela spelet. Har inte ens aktivt sökt efter super credits eller farmat.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Alltså vad är problemet? Du kan ju få grejerna om spelar? Du måste faktiskt inte betala. Inte så att det är låst bakom en betalvägg, eller att det ens har någon som helst ingame fördel. Det är kosmetik du kan få genom att spela spelet, eller få snabbare om du tillhör dom som gärna betalar. Sånt jävla whine hela tiden man tappar ju allt hopp om mänskligheten

Medlem

Tror folk hade klagat även om skins kostat 10kr. Man vill betala ett pris för spelet och sedan få allt content gratis för man tycker att man redan betalat för spelet. Men man tänker då inte på, eller bryr sig inte om, att det behövs avlönade människor för att producera content. Dessa pengar måste komma från spelet på något sätt om utvecklingen skall fortsätta.

Så ganska självcentrerat som vanligt de här tårarna på reddit.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Du får ett helt spel när du köper det. Detta är extra saker utöver spelet du köpte. Inte så svårt.

Medlem
Skrivet av Svedberg:

Samla ihop några spelare med jetpack och scout armor så farmar man ihop 2000 sc på några timmar.

Det ligger ju inte orealistiskt ifrån vad armor kostar i superstore annars med tanke på att man får ett vapen också.

Skulle gärna vilja veta hur du samlar ihop 2000 sc på några timmar, jag måste ha missat något? Min erfarenhet är att man måste tömma hela kartan för att hitta alla SC-depåer, och det varierar mellan 10-40 SC totalt. Jag har aldrig sett mer än 40 SC på en och samma karta.

Även om man skulle klara varje uppdrag på 15 minuter så pratar vi om 12h-33h för 2000 SC.

Edit:

Sedan on topic så tycker jag också generellt att allt i shoppen är svindyrt. 615 SC för ett vapen med light armor pen, det är liksom helt värdelöst på nivå 5+.

Medlem
Skrivet av robindinfan:

200 kr är vad en riktigt FET expansion kostar, inte ett lite kosmetiskt tillägg som tar en eftermiddag och 2-3 pers att skapa!

Medlem

Haha sjukt hur de misslyckas gång på gång och måste "korrigera" det efter släpp. Kanske dags att investera i en QA-avdelning?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Skulle gärna vilja veta hur du samlar ihop 2000 sc på några timmar, jag måste ha missat något? Min erfarenhet är att man måste tömma hela kartan för att hitta alla SC-depåer, och det varierar mellan 10-40 SC totalt. Jag har aldrig sett mer än 40 SC på en och samma karta.

Även om man skulle klara varje uppdrag på 15 minuter så pratar vi om 12h-33h för 2000 SC.

Edit:

Sedan on topic så tycker jag också generellt att allt i shoppen är svindyrt. 615 SC för ett vapen med light armor pen, det är liksom helt värdelöst på nivå 5+.

4 spelare på level 1 karta, jetpacks, stim booster, stamina booster, scout armor.
Töm alla points of interest så snabbt som möjligt, in i option och återvänd till skeppet med teamet(ej vanlig extract) och repeat så fort som möjligt.

Har sett 70 som rekord på en sån run.

Medlem
Skrivet av Minnels:

Jag köper hellre 1-2 indie spel än skins för de priserna. Kanske kan förstå om Helldivers var det enda spelet jag spelade men för någon som mig som spelar allt möjligt så är det väldigt dyrt. Tror det är svårt att sälja till majoriteten med dessa priser även om de inte känns ovanliga i dagens läge.

Skillnaden är väl att du kan samla ihop till rustningen om du spelar spelet medan du får betala nya spel med dina egna pengar.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Svedberg:

4 spelare på level 1 karta, jetpacks, stim booster, stamina booster, scout armor.
Töm alla points of interest så snabbt som möjligt, in i option och återvänd till skeppet med teamet(ej vanlig extract) och repeat så fort som möjligt.

Har sett 70 som rekord på en sån run.

Ohhh, right, man behöver ju inte göra mission för extract, den tanken har inte ens slagit mig. Tack!

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Edit:

Varför skulle light pen vara dåligt på 5+? Helt obegripligt påstående. En light pen AR kan vara guld för chaff.

12
Skriv svar