Indiana Jones and the Great Circle är som en varm kram från 80-talet

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av GustavA:

Det var småbuggarna jag menade. Oftast är det inte ett problem, de flesta spel har dem. Men här dök de upp i vart och vartannat uppdrag. Även ljudbuggarna. Kunde ofta hör Gina hålla låda trots att hon inte var i närheten. Fortfarande ett bra spel men jag hade nog förväntat mig mer 2024.

OK. Jag menade ljudbuggarna. Lite annat har jag som sagt noterat. Och frågan är vad vi kan förvänta oss 2024 när många spel släpps med en gigantisk dag 1-patch.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

OK. Jag menade ljudbuggarna. Lite annat har jag som sagt noterat. Och frågan är vad vi kan förvänta oss 2024 när många spel släpps med en gigantisk dag 1-patch.

Mina förväntningar baseras på erfarenheter från andra storspel och det är väldigt sällan jag ser buggar nuförtiden. Det enda jag minns i närtid som hade mycket var starfield.

Medlem

Stötte på en del buggar och tekniska problem (framför de sista timmarna) men överlag var det en jättetrevlig upplevelse och ett av årets bästa spel i mitt tycke.

Geeks Gaming

Va nära att ge spelet en 5a. Men Gina och hur man förflyttar sig på sista kartan drar ner de till en 4a. Satan va Gina blev tjatig och irriterande på slutet.

Skrivet av GustavA:

Mina förväntningar baseras på erfarenheter från andra storspel och det är väldigt sällan jag ser buggar nuförtiden. Det enda jag minns i närtid som hade mycket var starfield.

Beror på hur man definierar storspel. Men Stalker 2 comes to mind...

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Beror på hur man definierar storspel. Men Stalker 2 comes to mind...

Har inte testat det än. Är det trasigt? Många lyckas göra närapå buggfria. Jag tycker nog att exempelvis gears spelen har varit hyffsat felfria. Likaså spel från square enix, rockstar och guerilla games. Undrar varför dessa lyckas men inte andra? Med andra menar jag Bethesda och Ubisoft
som verkar vara i en helt egen liga av uselhet. Spelen är ofta bra men de är nästan alltid i riktigt dåligt skick när de släpps. Nu var ändå det här spelet helt ok och det kan vi tacka Machinegames för. Hade Bethesda utvecklat det själva så hade det nog fortfarande legat i limbo.

Skrivet av GustavA:

Har inte testat det än. Är det trasigt? Många lyckas göra närapå buggfria.

Det var ju väldigt buggigt vid release. Har patchats deluxe sedan dess. Det pågår ju en diskussion i branschen om hur många spel som släpps trasiga för att sedan lagas allt eftersom. Intressant nog händer det aldrig Nintendo.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det var ju väldigt buggigt vid release. Har patchats deluxe sedan dess. Det pågår ju en diskussion i branschen om hur många spel som släpps trasiga för att sedan lagas allt eftersom. Intressant nog händer det aldrig Nintendo.

Det handlar helt enkelt om kompetens. Inte bara från utvecklarna för de är säkert duktiga på andra bolag också men det krävs att även ledningen är kompetent. Att lyssna och förstå vad medarbetarna behöver kräver en viss finess. Nintendo är inte ensamma, Sony’s egna studior är rätt så vassa de också.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Men tyvärr så håller inte den tekniska biten jättehög kvalitet. Spelet lider av en hel del ljud- och grafikbuggar. Såpass mycket att upplevelsen blir lidande.

Intressant att man kan ha så olika upplevelser. Själv spelade jag somsagt igenom spelet på 30h och kan faktiskt inte komma ihåg en enda grafik- eller ljudbugg.

Medlem

Lirat 17H nu och bara stött på en bugg. Fienden kunde se mig även jag var under dom i en gruva. Det var bara på exakt det stället. Hände bara en gång. Annars inga buggar vad jag märkt. Jag började iof lira efter senaste patchen så dom lär väl ha fixat en del.

Medlem

Jag hade (tyvärr) inga höga förväntningar om att detta skulle bli bra. Hela tombraider-serien (som i någon utsträckning är/var ett plagiat på Indiana Jones koncepet) hade ju redan urvattnat genren, genom en (väl lång) serie av spel som varierat från mediokra till fantastiska. Som om inte detta var nog, så tog Uncharted-serien vid, som en ännu mer "Indiana Jones - mattiné-ifierad spelserie. Och även denna smått fantastisk.
Ett Indiana Jones spel som alltså skulle konkurrera med "sig själv" där flertalet spel är på en, i det närmaste, ouppnåeligt bra nivå. Dåliga odds!
Men på något vis lyckades man ändå!! Bra jobbat!!

Medlem

Sådär, avklarat!
Helt klart ett bra spel! Ger det nog 4/5 som recensenten. Märktes dock att dom la mest krut på första halvan av spelet i hur detaljerat och levande miljöerna kändes. Jungeln var minst favorit men det tog sig mot slutet.

Medlem

Tröttnade lite på djungeln (verkar vara många som är överens om att det är den svagaste delen av spelet) och backtrackade därför lite för att samla ihop en del böcker och notes som jag missat i tidigare områden.

Jag blev på mycket gott humör när jag hittade ett svenskt brev i lektionssalen på universitetet. Med inbjudan till Indy att komma till ett slott utanför Sigtuna för att leta reda på nån försvunnen "Uppsalarulle"...

Medlem
Skrivet av bluebird:

Tröttnade lite på djungeln (verkar vara många som är överens om att det är den svagaste delen av spelet) och backtrackade därför lite för att samla ihop en del böcker och notes som jag missat i tidigare områden.

Jag blev på mycket gott humör när jag hittade ett svenskt brev i lektionssalen på universitetet. Med inbjudan till Indy att komma till ett slott utanför Sigtuna för att leta reda på nån försvunnen "Uppsalarulle"...

Då rekommenderar jag att fortsätta djungeln för det kommer en överaskning du kommer gilla

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Då rekommenderar jag att fortsätta djungeln för det kommer en överaskning du kommer gilla

Ouf. You had me at "överraskning"!

Releasehästryttare
12
Skriv svar