Diablo 4 bjuder in till gratis julfirande i Sanctuary

Medlem

Något som är lite intressant är att många verka gnälla att D4 inte har något endgame content. och i samma visa blanda dom in D2 som absolut inte hade något endgame överhuvudtaget. förutom att levla till level 99.. Och det vet vi alla hur kul det var med Baal run i 200-timmar...............

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skrivet av Dinskugga:

Något som är lite intressant är att många verka gnälla att D4 inte har något endgame content. och i samma visa blanda dom in D2 som absolut inte hade något endgame överhuvudtaget. förutom att levla till level 99.. Och det vet vi alla hur kul det var med Baal run i 200-timmar...............

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Att envisas med att använda ett utdaterat inventory system så att måste teleportera fram och tillbaka för att plocka all loot är bara korkat. Vet inte varför man ska förbi se dem, bättre att lyfta fram brister så att dom kan förbättra istället.

När spel som bygger så mycket på att samla loot ”tvingar” en att hålla på att ta sig fram och tillbaka till en handelsman blir det bara drygt och enformigt. Torchlight hade en bra lösning har jag för mig. Man skickade sitt ”husdjur” till handelsmannen så slapp man själv att hålla på med det, utan kunde fortsätta med utforskandet av grottorna. Ett smidigt sätt att bli av med överskottsloot.

Medlem

Shit vad sugen man blir att testa POE2 när folk säger att det är svårt. Daiblo 4 förnedrar spelarens intelligens.

Det som jag avskyr med både POE och Diablo dock är allt snack om effektiva builds. Att man måste läsa på internet och kopiera andras superoptimerade builds för att inte känna sig värdelös.

Jag vill upptäcka spel själv så långt möjligt och klura ut vad som fungerar och inte.

Det där enorma skill-trädet i POE2 skrämmer därför bort mig.

signatur

Memento Mori

Medlem

Har en fråga gällande D4 och poe2 kan man spela dom med wasd? Kommer aldrig riktigt in i spel man måste dra fram gubben med musen

Testpilot
Skrivet av wallde:

Poe2 är inte invecklat alls faktiskt. Jag har historiskt sett kört FPS för dessa typen av spel är för krångliga med alla stats och prylar m.m. Men du får en enkel inkörning och lägger du bara en liten summa tid på att lära dig spelet så är det faktiskt väldigt "lätt".
Det går hur bra som helst och kopiera nån streamers build. Finns tonvis med tips och trix på youtube som gör spelupplevelsen så mycket enklare och roligare Tips från en gubbe med lite speltid!

Det är ett ekande argument, framförallt då från inbitna PoE-spelare; "Det är enkelt, bara kolla några guider och videos, kopiera det dom gör". Vad är det roliga i ett spel som kräver att man följer någon annans utstakade stig?

Jag säger detta som en f.d. PoE-spelare själv; spelet är djupt, men ibland för djupt. För någon som aldrig lirat PoE nämnvärt, eller kanske är helt ny till ARPG-genren, då är PoE det sista spelet jag rekommenderar folk att kötta på med. Finns mycket bättre spel för nyare spelare – Diablo, Grim Dawn eller numera Last Epoch är spontana rekommendationsval.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Det är ett ekande argument, framförallt då från inbitna POE-spelare; "Det är enkelt, bara kolla några guider och videos, kopiera det dom gör". Vad är det roliga i ett spel som kräver att man följer någon annans utstakade stig?

Jag säger detta som en f.d. PoE-spelare själv; spelet är djupt, men ibland för djupt. För någon som aldrig lirat PoE nämnvärt, eller kanske är helt ny till ARPG-genren, då är PoE det sista spelet jag rekommenderar folk att kötta på med. Finns mycket bättre spel för nyare spelare – Diablo, Grim Dawn eller numera Last Epoch är spontana rekommendationsval.

Last Epoch har jag sneglat på. Är det bra nog att lägga tid på. Hur skulle det rankas mot de andra?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Shit vad sugen man blir att testa POE2 när folk säger att det är svårt. Daiblo 4 förnedrar spelarens intelligens.

Det som jag avskyr med både POE och Diablo dock är allt snack om effektiva builds. Att man måste läsa på internet och kopiera andras superoptimerade builds för att inte känna sig värdelös.

Jag vill upptäcka spel själv så långt möjligt och klura ut vad som fungerar och inte.

Det där enorma skill-trädet i POE2 skrämmer därför bort mig.

Håller med dig om D4.

När det gäller skill trädet så är det inte så komplicerat som folk påstår. Se det mer som att alla sex klassers passiva träd finns på en snurra som ekrarna på ett hjul där du börjar i din klass tårtbit. Du behöver inte bry dig om de andra klassernas tårtbitar av hjulet så länge du inte tänker vara kreativ med din build åt det hållet. Då blir det genast överkomligt.

Medlem

Man verkar få spela gratis till första bossen är avklarad sen dingar man automatiskt level 25 (level 17 innan bossen) och blir utloggad. Sen får man inte logga in mer,.

Medlem

Har inte spelat ett ARPG på 20 år men blev nyfiken när Diablo IV var gratis att prova på.

Har just nått level 10 som en spiritborn och har hyfsat kul än sålänge. Får se om mitt intresse håller hela vägen till level 25.

Testpilot
Skrivet av Therant:

Last Epoch har jag sneglat på. Är det bra nog att lägga tid på. Hur skulle det rankas mot de andra?

Beror på vad man är ute efter i ett spel, tycker de flesta ARPG-spel har sina för- och nackdelar i stora drag. Last Epochs största svaghet ligger nog i berättelsen. Däremot tycker jag spelet har en mycket god klassfantasi, varierade förmågor och ett riktigt bra crafting-system. End-game saknar lite innehåll, men det kommer en gigantisk patch (expansion-size) i April, så nästan perfekt timing att sätta igång nu om du är sugen – April-patchen kommer inte innebära en cycle reset, utan bara fortsätta kötta på existerande karaktärer

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem

Lirar en del Diablo4 och nu Poe2. Tycker inte det ena utesluter det andra. För mig är Diablo4 perfekt att köra hardcore, medans jag ibland sliter på bossar i poe2 som om det vore ett soul-spel vilket gör hardcore i poe2 totalt ospelbart för mig just nu iaf. Har haft riktigt roligt med båda spelen och tycker som sagt dom är så pass olika att man kan ha kul med bägge beroende på vad man är sugen på 👍

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Att envisas med att använda ett utdaterat inventory system så att måste teleportera fram och tillbaka för att plocka all loot är bara korkat. Vet inte varför man ska förbi se dem, bättre att lyfta fram brister så att dom kan förbättra istället.

Skrivet av Largus:

När spel som bygger så mycket på att samla loot ”tvingar” en att hålla på att ta sig fram och tillbaka till en handelsman blir det bara drygt och enformigt. Torchlight hade en bra lösning har jag för mig. Man skickade sitt ”husdjur” till handelsmannen så slapp man själv att hålla på med det, utan kunde fortsätta med utforskandet av grottorna. Ett smidigt sätt att bli av med överskottsloot.

Det var extra jobbigt ett tag i act3 när man inte ens kunde teleportera direkt till stan för att sälja sin loot 😆

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

POE2 har verkligen det mest jobbiga communityn som finns. Herrejäklar vad trött jag är på detta community

Path of Exile har det mest hjälpsamma communityt som finns tror jag du försökte säga. Du får gärna utveckla vad du anser jobbigt.
Finns nog inte en ända fråga från "How do I walk forward" till "How is the math behind this end end end game mechanic" som du inte får svar på om du frågar.

Medlem

Det är ju kanon.
Jag köpte Diablo på Xboxen för länge sedan. Men har inte köpt expansion men skulle inte tacka nej till att testa expansion.

Så kan man lira expansionen också eller är det bara den nya karaktären?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har en fråga gällande D4 och poe2 kan man spela dom med wasd? Kommer aldrig riktigt in i spel man måste dra fram gubben med musen

Ja, du kan spela båda spelen med wasd.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja, du kan spela båda spelen med wasd.

Tack för svar👍

12
Skriv svar