Remedy-pärlan Control är dagens gratisspel hos Epic

Robot
Remedy-pärlan Control är dagens gratisspel hos Epic
Medlem

Är det inte tredje gången nu

Kan varmt rekommenderas men jag var inte så blown away som många andra tycks blivit. Spelvärt men personligen gick jag mer igång på AW II men man gillar ju universumet Remedy bygger upp.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Ett av dom bästa spelen jag spelat de senaste fem åren. Älskar atmosfären och det abstrakta, nästan som att kliva in i ett spel av David Lynch.

Medlem

Sjuk att Epic ger bort så många kvalitetsspel. Control kostar 92kr på Steam just nu, trots rejäl rea.

Men jag har svårt för gratisspel. Så fort ett spel är gratis känns det sämre på nåt sätt. Det kanske är irrationellt men jag kan inte rå för att jag förknippar gratis med dålig kvalitet.

Det är i och för sig ett liknande fenomen med reor. Gör man ett jättekap på ett spel så faller värdet samtidigt och dess öde blir oftast att fylla ut min ospelade backlog.

signatur

Memento Mori

Medlem

Mycket bra och rätt skumt spel ( bra skumt !) Rekommenderar för alla som gillar action spel!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men jag har svårt för gratisspel. Så fort ett spel är gratis känns det sämre på nåt sätt. Det kanske är irrationellt men jag kan inte rå för att jag förknippar gratis med dålig kvalitet.

Det är i och för sig ett liknande fenomen med reor. Gör man ett jättekap på ett spel så faller värdet samtidigt och dess öde blir oftast att fylla ut min ospelade backlog.

Precis den känslan jag får av prenumerationstjänster. Det blir allt som oftast att jag inte tar tag i spelen som ingår där och därför hellre skippar att prenumerera och istället köpa när jag verkligen känner för att spela spelet i fråga.

Medlem

Epic Games Launcher🤮🤮🤮

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Epic Games Launcher🤮🤮🤮

Använder mycket hellre EGL än Ubisofts eller EAs.

Medlem
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Sjuk att Epic ger bort så många kvalitetsspel. Control kostar 92kr på Steam just nu, trots rejäl rea.

Jag håller med. För mig känns det bättre att betala för ett spel och då vet jag att jag kommer att spela det. Ps; jag har ingen backlog.

Jag har precis spelat klart Alan Wake 1 igen, jag har spelat igenom det oräkneliga gånger men det var i mars 2021 senast så då körde jag en genomgång igen och avslutade det precis.

Nu håller jag på att ladda ner Dishonored 2 som jag ska spela för tredje gången. Jag köpte Borderlands 2 på steams pågående vinterrea, jag har aldrig spelat det och hoppas att det är så bra som alla säger.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Använder mycket hellre EGL än Ubisofts eller EAs.

det är ju som att säga jag äter heller spya än skit. ja både är hemska men en är lite mindre hemsk

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

det är ju som att säga jag äter heller spya än skit. jag både är hemska men en är lite mindre hemsk

Jag tycker inte direkt det är något fel på EGL - den funkar som den ska, till skillnad från Ubisoft Connect och EA App. Sen kan man tycka vad man vill om Epic Games som företag, men det tillhör ett annat samtalsämne.
Vad är det som är så hemskt med EGL tycker du?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Epic Games Launcher🤮🤮🤮

Har 400+ spel på Epic Games, testat de flesta, spelat klart en hel del.

Har aldrig startat Epic Games Launcher, har inte ens installerat den en endaste gång.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag tycker inte direkt det är något fel på EGL - den funkar som den ska, till skillnad från Ubisoft Connect och EA App. Sen kan man tycka vad man vill om Epic Games som företag, men det tillhör ett annat samtalsämne.
Vad är det som är så hemskt med EGL tycker du?

allting, hemsk stor UI, hemska menyer, dålig navigation. enda bra är gratis spelen

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Precis den känslan jag får av prenumerationstjänster. Det blir allt som oftast att jag inte tar tag i spelen som ingår där och därför hellre skippar att prenumerera och istället köpa när jag verkligen känner för att spela spelet i fråga.

Exakt! Jag började betala för Gamepass nyligen för STALKER 2:s skull men jag har inte rört det på en månad.

Det är konstigt hur hjärnan funkar.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Exakt! Jag började betala för Gamepass nyligen för STALKER 2:s skull men jag har inte rört det på en månad.

Det är konstigt hur hjärnan funkar.

Ja, verkligen. Det kanske inte är spelet du egentligen vill spela helt enkelt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag har en kollega som sitter och plågar sig igenom urusla Netflix-serier som hon avskyr med motiveringen att "jag måste ju det, annars får jag inte ut mitt värde i prenumerationsavgiften"...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har en kollega som sitter och plågar sig igenom urusla Netflix-serier som hon avskyr med motiveringen att "jag måste ju det, annars får jag inte ut mitt värde i prenumerationsavgiften"...

Åh herregud 😄. Har också en liknande kollega men när det gäller mat och bufféer. Han tog nästintill enbart lax på det lokala kinabuffé-haket eftersom det var det dyraste de erbjöd.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag håller med. För mig känns det bättre att betala för ett spel och då vet jag att jag kommer att spela det. Ps; jag har ingen backlog.

Jag har precis spelat klart Alan Wake 1 igen, jag har spelat igenom det oräkneliga gånger men det var i mars 2021 senast så då körde jag en genomgång igen och avslutade det precis.

Nu håller jag på att ladda ner Dishonored 2 som jag ska spela för tredje gången. Jag köpte Borderlands 2 på steams pågående vinterrea, jag har aldrig spelat det och hoppas att det är så bra som alla säger.

Borderlands 2 är om inget annat det bästa Borderlands spelet iallafall. Själv älskar jag alla som släppts!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

rätt kul spel!

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Fasen, missade. Läste artikeln ovan om Arcane-serien på Netflix, men såg förbi artikeln om Control. Jaja, har att göra tills det eventuellt blir gratis igen.

1
Skriv svar