Square Enix ber oss ha tålamod angående sista delen i FF7-remaken

Robot
Square Enix ber oss ha tålamod angående sista delen i FF7-remaken
Medlem

Well vi får väll vänta ett år ändå innan de kommer till pc så vi lägger oss och väntar oavsätt.

Medlem

Själv väntar jag på att kunna spela alla tre i ett svep, hoppas inte FF7 del 1 känns daterad då bara.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Själv väntar jag på att kunna spela alla tre i ett svep, hoppas inte FF7 del 1 känns daterad då bara.

Körde igenom dlc'n till första spelet för några månader sen på pc och det va fortfarande en riktigt trevlig upplevelse =p

Avstängd

Jag väntar på att alla tre finns i ett paket.

Medlem

Det kommer bli två eller tre spel utav denna del.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Väntar tills de släpper någon slags "ultimate edition" där de bakat ihop allt i ett spel.

Skribent
Skrivet av caelestis:

Väntar tills de släpper någon slags "ultimate edition" där de bakat ihop allt i ett spel.

Blir när PS6 släpps och på releasedagen med tillhörande nextgen-update.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Upplägget och mekaniken kändes förlegat redan vid släpp. Avinstallerade när man skulle hitta tio katter i en fetch quest. Jag trodde ärligt att vi skulle få ett modernt ffvii med engagemang, men icke. 😴🥱

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blir när PS6 släpps och på releasedagen med tillhörande nextgen-update.

Ja det låter väldigt troligt. Jag lär dessutom vänta tills det kommer till PC... så 2030 om man har tur.

Medlem

Lagomt till at FF9 remake part 3 kommer ut 2039 så är det dags att börja fundera på FF7 remake remake igen.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Upplägget och mekaniken kändes förlegat redan vid släpp. Avinstallerade när man skulle hitta tio katter i en fetch quest. Jag trodde ärligt att vi skulle få ett modernt ffvii med engagemang, men icke. 😴🥱

3 katter i ett helt valfritt uppdrag som tar ~3-5 minuter.
Varför hoppade du inte över och körde main story delen?

Finns några anime scener i spelet som är lite överdrivna samt att det är rätt linjeärt, men i övrigt tror jag inte det finns något JRPG som är i närheten av ff7 remake i presentation.

Skribent
Skrivet av ichirin:

Lagomt till at FF9 remake part 3 kommer ut 2039 så är det dags att börja fundera på FF7 remake remake igen.

Först ska det komma en FF7 remake HD, sen börjar de fundera på en remake remake och efter det får vi en reboot.

signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Först ska det komma en FF7 remake HD, sen börjar de fundera på en remake remake och efter det får vi en reboot.

Sen blir det förstås Final Fantasy 6 Remake uppdelat på minst tre spel!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Skribent
Skrivet av Joe Swallows:

Sen blir det förstås Final Fantasy 6 Remake uppdelat på minst tre spel!

Att göra om det spelet till full 3D skulle nog bli ett gigantiskt projekt, världen och allt. Så jag tror det nog skulle bli flertalet delar. Men jag hade varit nöjd om de kört med grafiken i Octopath för en sådan remake och då hade spelet nog inte behövt bli så stort.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Att göra om det spelet till full 3D skulle nog bli ett gigantiskt projekt, världen och allt. Så jag tror det nog skulle bli flertalet delar. Men jag hade varit nöjd om de kört med grafiken i Octopath för en sådan remake och då hade spelet nog inte behövt bli så stort.

Yoshinori Kitase nämner i en artikel här på FZ att en remake på Final Fantasy VI skulle ta dubbla tiden att utveckla som Final Fantasy VII. Runt en 20 år på ett ungefär.

https://www.fz.se/nyhet/296426-en-final-fantasy-6-remake-skul...

Om man ska göra som Final Fantasy VII så tror jag inte det är en överdrift då det är så många karraktärer och ett stort världsbygge vi pratar om, både innan och efter att världen går under. Men ibland så undrar jag om SquareEnix inte har något mellanlägge. Som du skriver så skulle man lätt kunna bygga en remake på en grafikmotor som Octopath. Skulle varken ta så lång tid, kosta så enormt mycket samt även göra en remake rättvisa på orginalet. Finns även en chans att man hinner uppleva det under sin livstid, kom igen 20 år.

En remake på en enklare grafikmotor är något jag själv gärna ser då Final Fantasy VI är en av mina favorit delar i Final Fantasy serien.

Skribent
Skrivet av Idon:

Yoshinori Kitase nämner i en artikel här på FZ att en remake på Final Fantasy VI skulle ta dubbla tiden att utveckla som Final Fantasy VII. Runt en 20 år på ett ungefär.

https://www.fz.se/nyhet/296426-en-final-fantasy-6-remake-skul...

Om man ska göra som Final Fantasy VII så tror jag inte det är en överdrift då det är så många karraktärer och ett stort världsbygge vi pratar om, både innan och efter att världen går under. Men ibland så undrar jag om SquareEnix inte har något mellanlägge. Som du skriver så skulle man lätt kunna bygga en remake på en grafikmotor som Octopath. Skulle varken ta så lång tid, kosta så enormt mycket samt även göra en remake rättvisa på orginalet. Finns även en chans att man hinner uppleva det under sin livstid, kom igen 20 år.

En remake på en enklare grafikmotor är något jag själv gärna ser då Final Fantasy VI är en av mina favorit delar i Final Fantasy serien.

Ja jag tror inte jag hade velat se 6an i full 3D heller. Karaktärerna har sin charm i pixlarna och det skulle försvinna i 3D. Kan till och med tycka remake av sjuan tappade en del charm när karaktärerna blev mer verklighetstrogna. Även om jag förstår att visionen alltid var så, men att tekniken inte var där när spelet först släpptes.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Badgermilk:

3 katter i ett helt valfritt uppdrag som tar ~3-5 minuter.
Varför hoppade du inte över och körde main story delen?

Finns några anime scener i spelet som är lite överdrivna samt att det är rätt linjeärt, men i övrigt tror jag inte det finns något JRPG som är i närheten av ff7 remake i presentation.

Sjukt ändå att det var tre katter, kändes som att det var 2023 katter.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Hoppas inte de fuckar upp slutet på tredje delen för slutet på andra var riktigt bajs. Totalt känslolöst.

1
Skriv svar