Playstation verkar öppna för att återuppliva gamla spel
"Vi tittar kontinuerligt på möjligheter att dra nytta av tidigare varumärken."
Skulle mest vilja se nya spel som ursprungligen var från nedlagda Psygnosis (senare Studio Liverpool) och Japan Studio, som Tokyo Jungle och nämnda Colony Wars. Ett nytt Primal vore inte fel heller, eller varför inte ett nytt Lemmings? (utan microtransaktioner och annat tjafs som gjorde mobilspelet så dåligt).
Black! LEts go!
Kan tänka mig en Killzone remake också.
EA ligger väl bakom Black?
EA ligger väl bakom Black?
Japp, EA:s IP. Utgivet av EA och utvecklat av Criterion (som EA äger sedan 2004).
Helvete vad trött jag är på all återanvändning, är det miljön de tänker på?
Låt det gamla vara och gör nya IPn!

00:00:02:42
Life Of Black Tiger 2
Åhh fantastiskt spel som förtjänar en uppföljare.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Är återuppliva lika med remake eller remaster så säger jag bestämt nej tack.
Fyfan va trött man är på alla jävla remasters.
Playstation 5 har ju varit remaster konsolen nr 1. Riktig jäkla besvikelse. Aldrig blir en remaster bättre heller, känslan som originalet hade försvinner alltid.
Ska inte EA börja remastra sina gamla sportspel? Fifa 98 remaster hade ju varit något.
Fifa 98 remaster hade ju varit något.
Ja tänk.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det borde verkligen släppas ett nytt "Buzz" till PS5. Underbart familjespel som slår Mario party med hästlängder, billiga kontroller med fyra färger också.
Aw shit vad kul jag med vänner och öl hade med Buzz. Ställer lätt på ett nytt!
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Playstation 5 har ju varit remaster konsolen nr 1. Riktig jäkla besvikelse. Aldrig blir en remaster bättre heller, känslan som originalet hade försvinner alltid.
Ska inte EA börja remastra sina gamla sportspel? Fifa 98 remaster hade ju varit något.
Jag älskar min Playstation 5 men får ändå hålla med en gnutta. Börjar bli lite trött på skåpmat faktiskt.
Det är lättförtjänta pengar att slippa vara kreativa själva, bara putsa upp lite gamla spel. Som Blooper Team gjorde. De hyllas för sin insats.
Är återuppliva lika med remake eller remaster så säger jag bestämt nej tack.
Jag tolkar det i alla fall som nytt spel i en existerande serie, inte remake/remaster av ett gammalt spel. Personligen finns det många IP hos Sony jag gärna skulle se en del till av.
Sedan håller jag med om att det är förvånansvärt dåligt med spel till PS5 av Sonystudios - för att vara så långt in i generationen som vi är. Får hoppas att de iom Astro Bot inser att det finns en stor potentiell köpkrets för färdiga välgjorda spel utan microtransaktioner.