Pizza idag?
Är väldigt sugen men tryckte ett fet kebabpizza häromdagen och vill inte äta pizza för ofta då det tar bort en del av njutningen.
Blir thaimat istället.
Var bor du?
Alla thai ställen här har alltid stängt när det är helgdagar!
Det finns 364 andra dagar när.kag inte behöver vänta 60-90min på en pizza. Jag väljer en annan dag istället.
Tricket är att köpa pizza dagen innan och ha den i kylen. OBS om köper kebabpizza så be om att få såsen bredvid.
Aaah, efter att ha flyttat från Stockholm till 4 mil söder om Växjö (skogen) kan jag säga att en av få saker jag saknar är just riktigt bra pizza, samt kebab (palmyras specifikt).
Tingsryd (2 mil bort) har bara sunkpizza, inte ens i Växjö har jag hittat riktigt bra pizza. Dom kan dock åstadkomma ok pizza.
Kalmar hade ett bra pizzaställe, men det är 12 mil bort. 😂
Ingen pizza idag med andra ord…
Redan beställt och ätit en capricciosa!

Halo kompis!
Jag är i Thailand och här finns bara skit-pizzor som Dominos och annat amerikanskt industriskräp. Lokala pizzor kan (sällan) överraska men är små och kostar typ mer än hemma. Det blir väl 7-11 igen.
Vet inte hur det skiljer mellan länder för en kedja som Dominos. Har bara käkat Dominos en gång och det var i Manchester, men den var riktigt bra där. Skiljer ju en del mot "svenska" pizzor, men den var då i alla fall inte sämre.
Vet inte hur det skiljer mellan länder för en kedja som Dominos. Har bara käkat Dominos en gång och det var i Manchester, men den var riktigt bra där. Skiljer ju en del mot "svenska" pizzor, men den var då i alla fall inte sämre.
Jag bor i Jönköping och vill ha kebabsås. Finns inte det är det 0/10. 😉 Nej men visst, de är ok men thailändare är sämst på att bry sig hur de görs. En gång fick jag en som var helt bränd, helt svart uppepå. Slängde skiten. Ibland är de knappt halvbakade, etc. Sen är ju Dominos en megakedja. Pizzornas svar på Mcdonalds liksom. Går inte att jämföra med pizzerior hemma. Överlag då alltså.
Var bor du?
Alla thai ställen här har alltid stängt när det är helgdagar!
Helsingborg. Hade thaimat i kylen så slapp köpa.
Ännu en dag i paradiset.