Gaming A-Z en utmaning för 2025 och längre?

Flakmonkey

Broken Sword - Shadow of the Templars: Reforged avklarat. Var länge sedan jag lirade ett peka och klicka-äventyr så kändes bra att ta sig an en klassiker i ny skrud. Skulle väl sammafatta upplevelsen som så att spelet har exakt de toppar som ofta finns i genren dvs en roliga och bra story med underhållande pussel som det alltid är kul när man löser mer eller mindre direkt, när det klickar. På samma sätt så finns dalarna där också med vad som iaf jag för stunden tyckte var tämligen ologiska pussel där jag ofta fastnade på att jag inte pratade med en person för åttioelfte gången. Måste dock säga att jag verkligen uppskattade hjälpsystemet som jag antar inte fanns med i originalet där man med en viss cooldown fick vettiga tips om hur man ska ta sig vidare utan att lösningen skrevs ut ordagrant. Hade sånt här funnits på 90-talets under genrens glansdagar så hade iaf jag tagit mig igenom fler än vad jag gjorde

Nästa spel till rakning blir Celeste. Har haft det på radarn länge då det ska vara en annorlunda kombination av känslor och bra plattformande

Medlem

Hej!

Aldrig deltagit i något community-orienterat här på FZ förut men tänkte att det var dags.
Jag började igår 13/1-25 med spelet Antenna. Visade sig att det var ett kort 25-30min spel.. Är för närvarande på bokstav B med spelet Brütal Legend!

signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

12
Skriv svar