G-man-skådisen från Half-Life frestar oss med ... något

Robot
G-man-skådisen från Half-Life frestar oss med ... något

Han hoppas på "oväntade överraskningar" – och vet nån vad som är på g så är det han.

#Half-life, #Valve, #half-life-3, #nyhetstips

Kontot avslutas

Rekommenderar att kolla upp bla Gabe Follower och Tyler McWicker på youtube om man är intresserad Half life rykten och vart ryktena kommer ifrån.

Medlem

Kul, man kan ju hoppas men osäker tills store mannen säger något.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Half Life 3 bekräftat.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

"och vet nån vad som är på g så är det han" - jag vet inte om jag älskar eller hatar er för den formuleringen. <3

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Releasehästryttare

HL3 är väl enda spelet som skulle kunna ge GTA 6 "a run for it's money" om årets spel.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Half Life 3 bekräftat.

Det vore en nyhet minst sagt. Dock har jag tänkt för mig själv att HL3 kommer, likt de andra spelen i serien, när något inom industrin är nytt, så min gissning denna gång är antingen Path Tracing eller avancerad NPC AI. Vilket känns som att de både kan ske inom 5 år men också om > 5 år... Valve kan överraska. Alyx var revolutionerande och på en plattform/teknik som inte alla har i hemmet än idag, 4 år efter release, så det finns ju en chans att HL3 (PT) kan dyka upp i en tid då få GPUs klarar det, men jag är skeptiskt till det mer än säg någon revolutionerande ny AI.

Utöver det så kommer jag inte på så mycket mer häftigt som kan motivera Valve till nästa titel. Jag hoppades på att HL2 RTX skulle landa på julafton men icke. Fortfarande "Coming Soon" på Steam.

Medlem

"Exklusivt till steam machines 2"

Nej men kul att det kom så mycket half life förra året. Dokumentär, updates, blue shift mm. Någonting kan ju faktiskt vara på g. Körde igenom hl2 och episoderna på steam deck och spelen håller än! Har saknat dessa mer klassiska FPSen.

Medlem

Blir väl något off som ingen bryr sig om...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Half Life 3. Det är väl det där spelet som borde ha kommit för längesen. Vi fick vänta 18 år på Shenmue 3. Kanske att Half Life 3 slår det, kan vi hoppas på ett 20 års jubileum?

Medlem
Skrivet av mttbolle:

Det vore en nyhet minst sagt. Dock har jag tänkt för mig själv att HL3 kommer, likt de andra spelen i serien, när något inom industrin är nytt, så min gissning denna gång är antingen Path Tracing eller avancerad NPC AI. Vilket känns som att de både kan ske inom 5 år men också om > 5 år... Valve kan överraska. Alyx var revolutionerande och på en plattform/teknik som inte alla har i hemmet än idag, 4 år efter release, så det finns ju en chans att HL3 (PT) kan dyka upp i en tid då få GPUs klarar det, men jag är skeptiskt till det mer än säg någon revolutionerande ny AI.

Utöver det så kommer jag inte på så mycket mer häftigt som kan motivera Valve till nästa titel. Jag hoppades på att HL2 RTX skulle landa på julafton men icke. Fortfarande "Coming Soon" på Steam.

Precis så. Roligast hade varit om dom bara släppte Episode 3 med HL2 grafik som om det var 2008. Liksom. Här är fortsättningen på storyn var så goda... spela om ni vill. Jahapp??

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Precis så. Roligast hade varit om dom bara släppte Episode 3 med HL2 grafik som om det var 2008. Liksom. Här är fortsättningen på storyn var så goda... spela om ni vill. Jahapp??

https://gamemag.ru/images/cache/News/News177133/66bff4fa85-1_...

Det skulle ju vara drömmen. Episode 3 som bygger på den storyn som kom ut för några år sedan. I den gamla spelmotorn skulle ju vara genialisk. Sen plockar man upp half life 3 igen utifrån slutet på Alyx.

Men teknikspåret är väl tyvärr närmare sanningen. I dokumentären för jubileet var ju Gabe ganska tydlig i att han tycker att det är tekniken som driver serien. Dom la ju ner episode 3 för att dom inte kunde leverera ”the next big thing” utifrån spelmekanik. För mig blir det extra störande då det är atmosfären och världsbygget som gör half life, inte tekniska innovationer. Tacka fan för no-vr modden till Alyx så att fans inte blir utestängda från serien.

Medlem

Får gåshud av att läsa detta, hoppas, hoppas! 🙏

God fortsättning! 🥂

Medlem

Alyx 2! , att släppa half life 3 är nog bland det absolut sämsta valve någonsin skulle kunna göra!

På tok för hög press på att spelet faktiskt blir riktigt bra, och dom tjänar mer på att bara låta hype leva vidare.

Medlem
Skrivet av Devan:

HL3 är väl enda spelet som skulle kunna ge GTA 6 "a run for it's money" om årets spel.

Andra studios: Inväntar nervöst releasedatum av GTA 6.

Rockstar katigt: Hoho haha hehe...

Valve: *Host*

Andra studios: 🚪🏃

Rockstar nervöst: Hoho haha hehe...

Medlem
Skrivet av multijuice:

Det skulle ju vara drömmen. Episode 3 som bygger på den storyn som kom ut för några år sedan. I den gamla spelmotorn skulle ju vara genialisk. Sen plockar man upp half life 3 igen utifrån slutet på Alyx.

Men teknikspåret är väl tyvärr närmare sanningen. I dokumentären för jubileet var ju Gabe ganska tydlig i att han tycker att det är tekniken som driver serien. Dom la ju ner episode 3 för att dom inte kunde leverera ”the next big thing” utifrån spelmekanik. För mig blir det extra störande då det är atmosfären och världsbygget som gör half life, inte tekniska innovationer. Tacka fan för no-vr modden till Alyx så att fans inte blir utestängda från serien.

Ja, är inte helt insatt i loren längre. Körde halva Alyx när jag hade VR och slö tittade slutet på Pewdiepies stream. Så minns egentligen bara cliffhanger i ep2. Hur som. De hade gärna fått ta ner förväntningarna och all hype genom att göra något mer enkelt. Ep3 med TYP source grafik och ray-tracing bara... 🙏 Grejen är ju dock att dom bryter "2:an" sååååååå...

Medlem

Halflife 2 på smartwatch

Medlem
Skrivet av multijuice:

Det var bättre förr. Som när Half Life dök upp, det drevs väl med gamla Quake-motorn. På den tiden nöjde man sig med ett spel som var spännande och kul att spela.

Medlem

Är väl ett Half-Life: Alyx 2 på gång.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Alyx 2! , att släppa half life 3 är nog bland det absolut sämsta valve någonsin skulle kunna göra!

På tok för hög press på att spelet faktiskt blir riktigt bra, och dom tjänar mer på att bara låta hype leva vidare.

Känns som att dom inte har något att förlora på det längre. Folk har tappat hoppet och Half Life är förflutet även om det är en av de bästa spelen som nånsin gjorts. De kanske känner att det är dags att dra in lite pengar

Kontot avslutas
Skrivet av Bojkott:

Är väl ett Half-Life: Alyx 2 på gång.

Du menar att man ska skriva om historien en gång till?

Med tanke på att man som Gordon får kofoten av Eli Vance i slutet så känns det inte som ett "Alyx 2".

Läckorna av HLX visar också att även om inte Gordon nämns som namn, så spelar man en karaktär som bär hev dräckten och en kofot.

Redaktör
Ponny

En dag ska vi dö, alla andra dagar läser vi om Half-life 3-rykten.

Men! Detta har ändå någonting? Tror jag. Hoppas jag.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

blir säkert ännu ett vr spel bara..

Medlem

Half-Life: G-Man? Half-Life storyn ifrån hans perspektiv

Som andra sagt håller jag med om att ett nytt Half-Life kommer bara komma om de har någon väldigt cool ny teknik att bygga spelet på. Kanske något med AI? Vill personligen inte se ett till VR-spel.

Medlem
Skrivet av Quaft:

Half-Life: G-Man? Half-Life storyn ifrån hans perspektiv

Som andra sagt håller jag med om att ett nytt Half-Life kommer bara komma om de har någon väldigt cool ny teknik att bygga spelet på. Kanske något med AI? Vill personligen inte se ett till VR-spel.

G-man spel är helt uteslutet för då går man bara omkring med en portföj och pratar och kollar vad gordon och alyx håller på med i fjärran.. plus med tanke på vad som hände i slutet på alyx så är g-man en väldigt kraftfullt väsen/utomjording så nej honom kommer man inte få spela om det inte blir i sista HL spelet.. som visar allt från G-mans perspektiv från Half-Life början till slut. Och där är vi inte än.

Medlem
Medlem

200 - 197 = 3

CONFIRMED!!!

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Känns som att dom inte har något att förlora på det längre. Folk har tappat hoppet och Half Life är förflutet även om det är en av de bästa spelen som nånsin gjorts. De kanske känner att det är dags att dra in lite pengar

Well problemet är nog snarare att half life va bra för som tid, idag är det snarare ytterst mediokert..

Vilket ställer extremt höga krav när det kommer till design och mekanik (räcker inte med riktigt bra story)

Samt tappat hoppet har folk uppenbarligen inte gjort!

Medlem
Skrivet av norrby89:

Well problemet är nog snarare att half life va bra för som tid, idag är det snarare ytterst mediokert..

Vilket ställer extremt höga krav när det kommer till design och mekanik (räcker inte med riktigt bra story)

När Episode 2 släpptes så var vi inne i sjunde konsolgenerationen, med 360 och PS3. Mycket har hänt sen dess. Det behövs en utvecklare av Blooper Teams kaliber att göra ett nytt Half Life rättvisa. Det visade dom med Silent Hill 2. Det räckte inte med en bra story och atmosfär, de förfinade spelmekaniken och gav oss mer action och fler speltimmar. Och snyggare, då det är mer modern grafik, Det är viktigast.

Kontot avslutas
Skrivet av norrby89:

Skrivet av scaryfoot:

När Episode 2 släpptes så var vi inne i sjunde konsolgenerationen, med 360 och PS3. Mycket har hänt sen dess. Det behövs en utvecklare av Blooper Teams kaliber att göra ett nytt Half Life rättvisa. Det visade dom med Silent Hill 2. Det räckte inte med en bra story och atmosfär, de förfinade spelmekaniken och gav oss mer action och fler speltimmar. Och snyggare, då det är mer modern grafik, Det är viktigast.

Ni är ute och cyklar.
HL2 håller fortfarande och överträffar flera av dagens spel. Även dom gamla half life även fast dom ser väldigt åldrande ut idag.
Half life alyx är ett av dagens mest välpolerade spel trots VR vilket inte är det lättaste.
HL3 kommer valve fixa med bravur då dom besitter fingertoppskänsla många andra saknar

12
Skriv svar