Mitt Tower Defense-spel!
Hej! Jag bygger ett Tower Defense-spel som börjar närma sig release och har fått sig en trailer https://youtu.be/f0RqzlhvaK8?si=kI2yAeqLXKNeefs0
Idén med spelet är att ta maze-byggandet från klassiska custom games i Warcraft 3 och fokusera allt runt det. Målet är att skapa ett avslappnat spel utan stressmoment, men fortfarande ha utmanande och kluriga nivåer som belönar duktiga problemlösare
Spelet är byggt i Unreal Engine, och jag har gjort all kod, modeller, texturer och musik själv. Kika gärna och ge feedback!
Och verkar det som ett spel för dig lägg gärna till på din Steam wishlist: https://store.steampowered.com/app/3421850/Circuit_Maze/
En speldemo är i pipen och jag siktar på att släppa den nu i slutet på januari, och sedan fullversionen av spelet tidig mars.
EDIT: Nu är spelet släppt!
Verkar ju ändå rätt mysigt. Bra jobbat med designen! Vad blir priset om man får fråga? (behöver inte svara om du inte vill)
Tack! Just nu är planen runt 50kr
Glömde att citera dig i mitt svar
Nu är spelet släppt! Demon är fortfarande tillgänglig för en provsmak innan ett eventuellt köp All feedback är jättevälkommen!
Testade demot idag och här är mina intryck.
Det är ett relativt simpelt upplägg som går snabbt att komma in i. Det betyder inte att det är ett enkelt spel för det krävs lite eftertanke för att lösa de pussel som presenteras efter de inledande 3-4 väldigt enkla.
I korthet går det ut på att försöka få den gula lysande pluppen att ta sig till mål på så långt tid som möjligt. Som spelare får du ett antal block eller andra saker att placera ut för att göra resan för pluppen så jobbig som möjligt. Klarar en bana gör man om man lyckas lägga tillräckligt med hinder för att pluppen ska ta mer tid än måltiden och du belönas med mellan en till tre stjärnor och tillgång till nästa bana. Jag blev verkligen motiverad att ta tre stjärnor på alla banor jag spelade så det konceptet tycker jag är lyckat.
Grafiskt var det tilltalande men oväntat krävande. Jag fick stänga av AA för att få mer responsiv musrörelse även om det var spelbart med det på medium också. Ändå acceptabelt med tanke på typen av spel samt den begränsade hårdvaran. Det skulle inte skada med lite bakgrunder dock, alltså bakom spelplanen så att säga. Ljussättningen var verkligen stämningsfull och vacker!
Musiken passar bra och är bekväm. Bra jobbat! Spelade rätt kort så kan inte säga så mycket om variation i musiken. Menyerna var också väldigt snygga!
Överlag ett vackert och utmanande spel som kändes grafiskt modernt. Denna typ av mer casual spel finns säkert ett intresse för på valfri app-butik vilket är där jag skulle vara mest intresserad av det. Som en ytterligare idé till fortsättning (om det inte finns, spelade ju bara demot) vore en typ av kartverktyg där användare kan skapa egna utmaningar till varandra eller liknande, det ger extra livslängd och variation.
Bra jobbat och hoppas mitt raljerande ger dig något. Jag kommer absolut köpa spelet, om det kommer till play store. På pc föredrar jag mer avancerade spel (läs: wasd)
Testade demot idag och här är mina intryck.
Det är ett relativt simpelt upplägg som går snabbt att komma in i. Det betyder inte att det är ett enkelt spel för det krävs lite eftertanke för att lösa de pussel som presenteras efter de inledande 3-4 väldigt enkla.
I korthet går det ut på att försöka få den gula lysande pluppen att ta sig till mål på så långt tid som möjligt. Som spelare får du ett antal block eller andra saker att placera ut för att göra resan för pluppen så jobbig som möjligt. Klarar en bana gör man om man lyckas lägga tillräckligt med hinder för att pluppen ska ta mer tid än måltiden och du belönas med mellan en till tre stjärnor och tillgång till nästa bana. Jag blev verkligen motiverad att ta tre stjärnor på alla banor jag spelade så det konceptet tycker jag är lyckat.
Grafiskt var det tilltalande men oväntat krävande. Jag fick stänga av AA för att få mer responsiv musrörelse även om det var spelbart med det på medium också. Ändå acceptabelt med tanke på typen av spel samt den begränsade hårdvaran. Det skulle inte skada med lite bakgrunder dock, alltså bakom spelplanen så att säga. Ljussättningen var verkligen stämningsfull och vacker!
Musiken passar bra och är bekväm. Bra jobbat! Spelade rätt kort så kan inte säga så mycket om variation i musiken. Menyerna var också väldigt snygga!
Överlag ett vackert och utmanande spel som kändes grafiskt modernt. Denna typ av mer casual spel finns säkert ett intresse för på valfri app-butik vilket är där jag skulle vara mest intresserad av det. Som en ytterligare idé till fortsättning (om det inte finns, spelade ju bara demot) vore en typ av kartverktyg där användare kan skapa egna utmaningar till varandra eller liknande, det ger extra livslängd och variation.
Bra jobbat och hoppas mitt raljerande ger dig något. Jag kommer absolut köpa spelet, om det kommer till play store. På pc föredrar jag mer avancerade spel (läs: wasd)
Tusen tack för att du tog dig tid att testa demon och skriva ner dina tankar!
Att porta till mobilt format är något jag funderat på men känns som ett lite för stort projekt för mig just nu, speciellt eftersom spelet inte alls är designat med nån annan plattform än PC med stor skärm i åtanke
Även om jag aldrig varit TD-fan såg det intressant ut. Spännande projekt, lycka till
VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)
Även om jag aldrig varit TD-fan såg det intressant ut. Spännande projekt, lycka till
Tack Såhär i efterhand skulle jag nog satt rubriken som pusselspel istället för TD, är mycket närmare ett sånt även om byggandet är TD-inspirerat
Tusen tack för att du tog dig tid att testa demon och skriva ner dina tankar!
Att porta till mobilt format är något jag funderat på men känns som ett lite för stort projekt för mig just nu, speciellt eftersom spelet inte alls är designat med nån annan plattform än PC med stor skärm i åtanke
Inga problem, det var skoj! Lycka till!