Tema tangentbord

Årets första spelhelg är lång – vad spelar du?

Robot
Årets första spelhelg är lång – vad spelar du?

Medan andra röjer snö röjer vi i våra backloggar.

#spelhelg

Medlem

Songs of Conquest samt lite Warhammer: Darktide (Perfekt för alla er som är mätta på Space Marine 2)

Medlem
Medlem

Postal 4 och irl poker

Medlem

Rune! Ett gammalt vikingaspel från 2000.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Ambassadör
Xbox

Indiana Jones!

signatur

Jump in.

Medlem

Skaffade God of War Ragnarok på Steams winter sale så det blir det en överskådlig tid framöver.

Medlem

Jag börjar året med en nostalgitripp och spelar om de tre senaste Tomb Raider-spelen. Just nu igång och nästan klar med 100 % genomspelning på hard-nivån av Tomb Raider Definitive Edition från 2013.

Geeks Gaming

Färdig med Indiana Jones så tänkte påbörja omspelning av battlefield singel player. Börja med bad company 2.

tsm
Medlem

NHL 25 och Tony Hawk 2

Avstängd

Stardew Valley weekend part III

Har jäkla svårt att nå floor 100 i Skull Cave i öknen, hur tusan ska man lyckas?! Känns som det är väldigt mycket tur att hamna i ett gäng slukhål och färdas 10-15 vpningar ner åt gpngen, annars kan man fastna på en våning länge om man har otur. Brukar ha med bomber och shit ner men det röcker ändå inte, det är inga probs att få energin att räcka eftersom jsg har bakat tårtor och hundratals sashimi, men man hinner helt enkelt inte innan dagen tar slut! Tips av elitbönder mottages tacksamt.

PS. Haley börjar bli trevligare nu, men lutar nog ändå mer åt Maru eller Abby. Varför äter Abby stenar??? Hon den blåhåriga (Emily..?) är ett riktigt weirdo! Han strandkillen är fortf roligast, älskar BjörnRanelid-viben. Willy luktar fisk.

Medlem

Outriders på pc och konsol, mest på pcn dock.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Blir att slutföra Marvel's Spider-Man 2 först och främst, sedan får vi se vad jag fortsätter med.

Medlem
Medlem

Blir nog inte så mycket spel för mig, ordnade upp med lite moddar till Stardew Valley så datorn lär vara upptagen av min fru hela helgen!

Kanske hinner med lite Project Zomboid däremellan .

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Cod blops 6. Börjar bli bra ranking nu 🙂

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Releasehästryttare

Har inget att spela tills mars, så laddar ner World of tanks igen, va 2 år sen jag spelade sist.

Medlem

FF7 Rebirth och tycker det är riktigt bra. Fånigt, nostalgi, bra röstskådisar, mängder att mixtra med och håller en oftast inte så mycket i handen.
Tror att jag kanske är halvvägs och har hela tiden svårt att bestämma mig för vad jag ska ta mig för härnäst.

Medlem

Efter att ha klarat Indiana kollade jag igenom backloggen och kände för att äntligen ta tag i Mafia(Definitive Edition). Körde bara delar av originalet när det begav sig så ska bli intressant och se om det håller än idag(förvisso uppiffat då).

Kan varvas med Marvel Rivals, TFT och Hunt.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fahrenheit, Civ och Guitar Hero.

Medlem

Plockade hem Final Fantasy XVI på Steam-rean så drar nog igång det.

Medlem

Gör ett försök att ta platinum på Astro bot. Sedan blir det nog lite Balatro. Ytterligare något spel från backloggen får också påbörjas.

Medlem

Sins of a Solar Empire 2 har fått igång sina achivements på Steam, så ja, jag är på jakt. Men på söndag får jag hem flickvännens Wii U och jag ska ge mig i kast med Twilight Princess, ett spel jag aldrig avslutade när det kom. Nu är planen att röja loss i alla Zelda fram till Echoes of Wisdom! Flickvännen fick Switch o alla dess Zelda titlar av mig i julklapp, så hon har ett stort försprång, men jag ska ikapp.

Medlem

Blir lite Elden Ring och TWW3, kanske påbörjar Days Gone också.

Medlem

Starfield's DLC Shattered Space

signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Det blir Astro Bot, Balatro och FF7 Remake inför PC-releasen av Rebirth. Spelade PS5-versionen en del men den var så tekniskt dålig med antingen låg framerate (quality) eller strykful bildkvalitet (performance) att jag ledsnade.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har jäkla svårt att nå floor 100 i Skull Cave i öknen, hur tusan ska man lyckas?! Känns som det är väldigt mycket tur att hamna i ett gäng slukhål och färdas 10-15 vpningar ner åt gpngen, annars kan man fastna på en våning länge om man har otur. Brukar ha med bomber och shit ner men det röcker ändå inte, det är inga probs att få energin att räcka eftersom jsg har bakat tårtor och hundratals sashimi, men man hinner helt enkelt inte innan dagen tar slut! Tips av elitbönder mottages tacksamt.

Nu var det några år sedan men jag skaffade alla achievements när det begav sig. Jag vill minnas att framgångsreceptet var:

• Tillräckligt många av de största bomberna - spräng så snabbt som möjligt så mycket stenar som möjligt på varje våning.

• En rejäl mängd sten - om bomberna inte snabbt vill ge hål eller trappa så bygger man en själv.

• Tillräckligt med kaffe för att ständigt springa snabbt.

• Försök på en dag där turen är på max (kolla på TV:n), detta ska öka chansen att få hål har jag för mig.

Det gäller att aldrig springa runt med hackan och leta efter nästa våning, det försvinner för mycket tid då. Med allt detta sagt är det förstås fortfarande mycket tur inblandat med hålen, det kan ta några försök.

---

För egen del har det startats en salig blandning över helgerna som jag hoppar mellan.

• Gunlocked - ville ha något att kunna fylla ut med en snabb "run". Vampire Survivors i SHMUP-format typ.

• Monster Train - samma som ovan, men har glidit mer mot Gunlocked för att det går snabbare (jag är så jäkla långsam med deckbuilders).

• Octopath Traveler - var sugen på ett JRPG.

• Dying Light 2 - co-op med frugan, vi hade kul med ettan för länge sedan.

• Okami HD - för att se vad fussen är about. Tekniken dämpar tyvärr första intrycket en aning, 30 fps och väldigt flytande kontroll och kamera gör det lite drygt att spela, får se om man vänjer sig med tiden.

Avstängd
Skrivet av Brasved:

Nu var det några år sedan men jag skaffade alla achievements när det begav sig. Jag vill minnas att framgångsreceptet var:

• Tillräckligt många av de största bomberna - spräng så snabbt som möjligt så mycket stenar som möjligt på varje våning.

• En rejäl mängd sten - om bomberna inte snabbt vill ge hål eller trappa så bygger man en själv.

• Tillräckligt med kaffe för att ständigt springa snabbt.

• Försök på en dag där turen är på max (kolla på TV:n), detta ska öka chansen att få hål har jag för mig.

Det gäller att aldrig springa runt med hackan och leta efter nästa våning, det försvinner för mycket tid då. Med allt detta sagt är det förstås fortfarande mycket tur inblandat med hålen, det kan ta några försök.

---

För egen del har det startats en salig blandning över helgerna som jag hoppar mellan.

• Gunlocked - ville ha något att kunna fylla ut med en snabb "run". Vampire Survivors i SHMUP-format typ.

• Monster Train - samma som ovan, men har glidit mer mot Gunlocked för att det går snabbare (jag är så jäkla långsam med deckbuilders).

• Octopath Traveler - var sugen på ett JRPG.

• Dying Light 2 - co-op med frugan, vi hade kul med ettan för länge sedan.

• Okami HD - för att se vad fussen är about. Tekniken dämpar tyvärr första intrycket en aning, 30 fps och väldigt flytande kontroll och kamera gör det lite drygt att spela, får se om man vänjer sig med tiden.

Tack för tipsen! Kaffe är alltså, som vanligt, svaret på det mesta. Tänk ändå, vilket realistiskt spel det är. Ska se till att odla en jävla massa kaffebönor och göra triple espresso av dem!

Medlem

Lotten denna helg föll på The Plucky Squire, verkar vara ett relativt kort spel så troligen måste man nog hitta på nått mer att fylla ut resten av helgen med

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Jag har avslutat ett New Game + på 2024 års troligtvis bästa nya Survival Horror spel:

Beyond Handwell

Steel Arts Software som en liten brittisk independent studio har gjort ett förträffligt underhållande spel med små resurser och spelet är ett måste för fans av Survival Horror genren.

Vidare fortsätter jakten på att bli Apex Predator i Apex Legends varvat med lite rankat i Black Ops 6.

När får vi Titanfall 3 Respawn Entertainment?

Skrivet av YmerXE:

Outriders på pc och konsol, mest på pcn dock.

Kul CO-OP spel, som var trasigt till en början, men utvecklarna fick ordning på spelets servrar. Är expansionen något vettigt att ha och spela?

12
Skriv svar