Årets första konsolköp

Medlem
Årets första konsolköp

Blev en 2ds pokemon sun edition för 900kr.

Sen fick jag tar på pokemon white, den enda generations spel jag inte testat, förutom black & white 2.

Formen på 2ds känns mer nostalgiskt och mer gameboy liknande än de andra varianterna

Riktigt snygg är den med.

Tyvärr så är ju eshoppen stängd, hade väldigt gärna velat ha gameboyspel på den. Men jag ska börja spela pokemon white snart och sedan blir det Soul Silver, Omega Ruby, och Y, sen ska jag försöka införskaffa de löjligt dyra black & white 2.

Det fick även bli årets första utrensning så har lagt ut närmare 30 spel på tradera till försäljning.

Medlem

Usch, jag har aldrig förstått mig på den konsolen. Ser så otroligt oskön ut och opraktisk att inte kunna vika ihop som originalet. Nåväl, inte jag som behöver spela på den så enjoy antar jag!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Usch, jag har aldrig förstått mig på den konsolen. Ser så otroligt oskön ut och opraktisk att inte kunna vika ihop som originalet. Nåväl, inte jag som behöver spela på den så enjoy antar jag!

Det kunde man ju inte på gamla gameboy heller, eller PSP eller ps vita

Skrivet av Gertzy:

Medhåll, den ser, kort sagt, för jävlig ut. Men jag gillade färgschemat

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det bästa var om alla knapparna var där nere.

Skrivet av Siegfried:

Det bästa var om alla knapparna var där nere.

I guess, den ser konstig ut att hålla i. Är den bekväm att spela på? Jag har aldrig hållit i en 2DS själv så har kanske fel, men det känns som det borde vara en brottningsmatch att spela på.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det kunde man ju inte på gamla gameboy heller, eller PSP eller ps vita

Nä men de var inte menade att vikas heller de var ofta på bredden istället för höjden sådär. Sjuklig design i jämförelse.

Medlem

Färgen gillar jag, helst hade jag velat ha någon av pokemon red, blue, yellow varianterna. Sjuk snygga, men fruktansvärt dyra.

Medlem

I guess, den ser konstig ut att hålla i. Är den bekväm att spela på? Jag har aldrig hållit i en 2DS själv så har kanske fel, men det känns som det borde vara en brottningsmatch att spela på.

Känns ungefär som en annan 3ds, förutom L och R knapparna som sitter väldigt högt upp.

Medlem

Jag hade knappast köpt en konsol i den färgen heller, ser för leksakig ut. Bara knapparna ser bra ut imo.

Skrivet av Gertzy:

Jag hade knappast köpt en konsol i den färgen heller, ser för leksakig ut. Bara knapparna ser bra ut imo.

Men leksaker är ju kul 🤷 Och ja, gillade Super NES-touchen med knapparna

Medlem

Men leksaker är ju kul 🤷 Och ja, gillade Super NES-touchen med knapparna

Ptja, jag kan förstå designen och färgvalet för denna var ju riktad till yngre publik - men det är inte för mig bara

Releasehästryttare
Skrivet av Gertzy:

Ptja, jag kan förstå designen och färgvalet för denna var ju riktad till yngre publik - men det är inte för mig bara

Jag är i läge att köpa en ny mobil, nya oneplus släpptes igår, men färgerna de säljer här är vit eller svart ... och jag vill ha färg på min telefon.

Den gröna finns bara i Kina ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag är i läge att köpa en ny mobil, nya oneplus släpptes igår, men färgerna de säljer här är vit eller svart ... och jag vill ha färg på min telefon.

https://sm.mashable.com/t/mashable_in/photo/default/untitled-...

Hmm, märkligt av dem att göra så. Att inte lansera gröna överallt. Borde ju finnas val för dem som vill ha något annat än svartvitt (även om jag föredrar just det även i detta fallet). Tråkigt. Du får väl vänta och hoppas på mer färgglada lanseringar framöver - men mobiltillverkare kanske inte gör dem så ofta nu när jag tänker efter? Brukar väl vara de som finns vid lansering som gäller oftast?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gertzy:

Vill liksom bara bryta den mitt itu och fälla ihop, så som DS/3DS ska vara.

Men ja, saknar DS/3DS-eran. Fina tider.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vill liksom bara bryta den mitt itu och fälla ihop, så som DS/3DS ska vara.

Men ja, saknar DS/3DS-eran. Fina tider.

Haha ja, det är den känslan jag får också när jag se de konsolerna. Men ja, förövrigt var det ju bra konsolgenerationer 3DS köpte jag när jag var i Japan dessutom så det var lite speciellt. Köade på releasedagen på Bic Camera där jag hade lyckats skaffa en förhandsbokning med Nintendogs och Tekken 3D tror jag det var.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://sm.mashable.com/t/mashable_in/photo/default/untitled-...

Saknar Nokia och deras Lumia färger som var så skrikiga att det gjorde ont i ögonen.
Jag hade en sådan här grön 930.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Saknar Nokia och deras Lumia färger som var så skrikiga att det gjorde ont i ögonen.
Jag hade en sådan här grön 930.

https://www.ljudochbild.se/wp-content/uploads/nokia-lumia-930...

Hade Lumia 1520 fram tills S7 Edge släpptes. Saknar telefonen och operativsystemet.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Hade Lumia 1520 fram tills S7 Edge släpptes. Saknar telefonen och operativsystemet.

Ja jag saknar också Windows Phone lite gran faktiskt, har laddat ner en launcher till min Pixel 7 som heter "Launcher 10" som ska imitera Windows Phone men har inte hunnit testa den ännu

1
Skriv svar