Xbox Game Pass - Januari 2025 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari 2025 - Part 1

Nya året drar igång även på Game Pass, med en något försiktig öppning... Diablo ansluter till PC-passet och UFC 5 till Ultimate via EA Play. I övrigt så tar fyra spel (Lightyear Frontier, My Time at Sandrock, Robin Hood - Sherwood Builders, Rolling Hills) klivet över från Ultimate till Standard.

Förra månadens släpp läses om här:
Xbox Game Pass - December 2024

Nya titlar:

EA Sports UFC 5 (14 jan, Series X|S+cloud)

Diablo (14 jan, PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 jan: Common'Hood, Exoprimal, Escape Academy, Figment, Insurgency Sandstorm, Those Who Remain.

Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Inte direkt många som kommer behöva byta underkläder pga den listan gissningsvis.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Papphammar:

Inte direkt många som kommer behöva byta underkläder pga den listan gissningsvis.

Haha, nej förmodligen inte.

Det blir i alla fall bättre under andra halvan av månaden. Det är tre dag 1-släpp bekräftade med Eternal Strands, Citizen Sleeper 2 och Sniper Elite: Resistance.

Det finns ju alltid möjligheten att lite fler spel ur ABK-katalogen ansluter också utanför de här utannonseringarna, det verkar vara ett mönster. Pratas också om ett Xbox Dev Direct i slutet på månaden och där finns ju alltid möjligheten för lite shadowdrops.

signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Diablo är alltid Diablo är alltid Diablo.

Faktiskt det enda "diablot" jag kör igenom! Testade fyran men kändes som ett fyrverkeri på skärmen medan ettan var mer återhållsamt.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

diablo firar ju för tjyven basker i år! fortfarande ett oerhört atmosfäriskt spel.

signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Året börjar bra blir att spela Diablo 🔥

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Faktiskt det enda "diablot" jag kör igenom! Testade fyran men kändes som ett fyrverkeri på skärmen medan ettan var mer återhållsamt.

Diablo 1 är min favorit. Hade det själv på PC, men föredrog att spela det hos polarn som hade det till PS1. Det var ju lite häftigt med svenska

Ero
Medlem

Hellfire eller vanliga? Eller kanske någon mod?

signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem

Soelade faktiskt igenom Diablo 1 nyss, dödade dibbe i lördags

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ero:

Hellfire eller vanliga? Eller kanske någon mod?

Vanliga! Originalversionen. Spelade igenom det cirka... 2018? Så var sen till festen.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har spelat D4 i kanske 20-30 timmar och haft helt ok stund men håller ändå med om att de senare spelen mer eller mindre går ut på att större och högre nummer ska blinka förbi på skärmen. Tror väldigt få ser vad som försigår.

Medlem

https://discord.gg/NjtB2qf53a

Jag slår ett slag för modden tjernobog som gör d1 till d1.5 med delar från d2. Flera klasser och kan liras i mp. Lägg därtill svårighetsgraden.

Riktigt roligt 🙂

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Alltså... Ska man bli hypad över att Microsoft släpper Diablo, ett 28 år(!!) gammalt spel, via deras speltjänst?
Man hade nu förhoppningar att Microsoft skulle släppa alla spel dom tagit över efter köpet av Blizzard Activision sekunden den dealen gick igenom, men nej. Vi ska bli hypade av Diablo.

1
Skriv svar