Sega visar in "in-engine"-video från kommande Virtua Fighter

Robot
Sega visar in "in-engine"-video från kommande Virtua Fighter

För att ge en fingervisning om hur det kan komma att se ut.

#Sega, #Virtua-fighter

Medlem

Jisses! Det ser om inte annat imponerande ut!

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jisses! Det ser om inte annat imponerande ut!

Jo visst, men de visar bara upp "in-engine". Större Bullshit i spelvärlden får man leta efter.

Redaktör
Ponny

Next-gen är tår som krullar sig. Ja, jag tyckte på riktigt det såg coolt ut.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

WOW, Sega is back! 💪

Golden Axe next please! 🙂👍

Medlem

Tvivlar på att det ser ut så där med en riktig in-house engine som SEGA helt plötsligt börjat utveckla själva under bordet utan att någon sagt något... Tyvärr...

Risken finns väl att det görs i Unreal Engine 5.x-skiten, vilket automatiskt gör det totalt ointressant redan på ritbordet.

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Före och efter

Många spel som sett ut på samma sätt och sen vid släpp inte varit hälften så snyggt. Tyvärr går väl folk på detta som vanligt och förbokar.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jo visst, men de visar bara upp "in-engine". Större Bullshit i spelvärlden får man leta efter.

Hur menar du? Vad är problemet med att visa upp motorn?

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Inget "problem" men dom visar upp en produkt som vi inte kommer få.

Medlem

Ska bli intressant att se vad de kokar ihop. Det jag gillar med VF är hur rent det är, inga energibollar man kan kasta, inga konstiga ex-mode etc..

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ja asså det är ju typ bara en inengine cutscene för att demonstrera grafiken, spelet kmr nog inte riktigt ha animationer på det här viset eller ha lika välredigerade kamerarörlser

Medlem
Skrivet av jehuty:

Så dom kommer inte använda motorn i videon? Kanske det. Får hoppas dom använder något annat som funkar bra i så fall.

signatur

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

För det visar inte alls hur spelet faktiskt blir i slutändan.

Medlem
Skrivet av PontusT:

För det visar inte alls hur spelet faktiskt blir i slutändan.

Exakt. För det är en konceptvideo som är renderad i spelmotorn. Förmodligen för att visa upp lite vad motorn är kapabel till. Tror jag i alla fall.
Står ju även att videon gjordes innan den faktiska utvecklingen av spelet startade och att utseendet kan skilja från det slutgiltiga spelet.

signatur

Medlem
Skrivet av A1200G:

WOW, Sega is back! 💪

Ja exakt. Det hade varit kul om SEGA går emot AAA-strömmen nu och satsar på mindre spel ur sin gamla arsenal. Jag tror de sitter på en liten guldgruva. De lär ju ha rättigheterna kvar till en del gamla IP som de skulle kunna återuppliva. De hade många roliga och tokiga spel som jag gärna hade sett i nya versioner.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Ja exakt. Det hade varit kul om SEGA går emot AAA-strömmen nu och satsar på mindre spel ur sin gamla arsenal. Jag tror de sitter på en liten guldgruva. De lär ju ha rättigheterna kvar till en del gamla IP som de skulle kunna återuppliva. De hade många roliga och tokiga spel som jag gärna hade sett i nya versioner.

Skulle vilja ha ett spel i stil med sista fightingscenen i Shenmue. Har testat Yakuza men tycker inte de ger alls samma VF-känsla.

Storyn kan presenteras i kort, sen bara fightingscener och olika nivåer. Instant buy.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jo, det stod det i artikeln. Men videon var likväl imponerande.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Ja asså det är ju typ bara en ingengine cutscene för att demonstrera grafiken, spelet kmr nog inte riktigt ha animationer på det här viset eller ha lika välredigerade kamerarörlser

Grafiken kommer inte heller se ut på det här viset.

Skribent
Skrivet av A1200G:

WOW, Sega is back! 💪

Jag älskar Golden Axe, men den serien har ju inte varit direkt bra sen 2an om du frågar mig och de har ju dessutom försökt med reboots och remakes som varit rent horribla. Så jag har inga direkta förhoppningar på att de klarar av detta.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

eftersom det Ryu Ga Gotoku studio som gör det kanske vi äntligen får se Kiryu eller Majima i ett fighting spel

1
Skriv svar