Tema tangentbord

Switch 2-replika uppvisad – konsolen släpps i april, påstås det

Robot
Switch 2-replika uppvisad – konsolen släpps i april, påstås det

Kolla in den senaste tidens rykten om Switch 2.

#ces, #nintendo, #switch, #switch-2

NuZ
Testpilot

Hype!!!!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Enkelt att byta joysticks som har drift och jag är ombord. Dags för Microsoft också att uppgradera sina kontroller så man enkelt kan ta ut och sätta in nya joysticks. Det är fasen dags. Snåla jä....😤

Avstängd
Skrivet av NuZ:

En tillbehörstillverkare hintade om utannonsering imorgon redan

Skrivet av memorycard:

Enkelt att byta joysticks som har drift och jag är ombord. Dags för Microsoft också att uppgradera sina kontroller så man enkelt kan ta ut och sätta in nya joysticks. Det är fasen dags. Snåla jä....😤

Verkar som nya joy-cons har hall affect så kommer knappt ha problem med drift stick ändå! De löser problemet från start istället för att göra det enklare att reparera.

Jag föredrar att endast äga en konsol, primärt för att inte tv-spel ska ta upp för mycket av min tid då jag har många andra intressen. Idag kör jag på XSX. Men jag överväger att gå över till Nintendo. Switch 2 vore i så fall det uppenbara valet (jag utgår från att det kommer vara bakåtkompatibelt med Switch-spelen som jag missat).

Ni som föredrar Nintendo över andra konsoler, vad tilltalar er mest? Kring konsolen och kring spelen?

Medlem

Äntligen känns det som det närmar sig! Har avlägsnat mig från alla rykten och ”heard it through the grapevine” senaste tiden men nu känns det som att det faktiskt finns substans i det som skrivs från vissa välrenommerade sidor. Kul!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Verkar som nya joy-cons har hall affect så kommer knappt ha problem med drift stick ändå! De löser problemet från start istället för att göra det enklare att reparera.

Det är absolut en bonus. Dessa hall effect stickor har sina egna problem dock. De kan bli lösa och vobbliga. Folk upplever sig mindre precisa i fps spel. Mer "ryckig" aim. Men ja. De är mer långlivade för stickdrift. Skulle fortfarande vilja kunna byta dem enkelt. 🙂

Medlem

Ändå galet hur mycket konsolen läkt ut på nätet. När man får se både utsida och insida innan presentation.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av memorycard:

Det är absolut en bonus. Dessa hall effect stickor har sina egna problem dock. De kan bli lösa och vobbliga. Folk upplever sig mindre precisa i fps spel. Mer "ryckig" aim. Men ja. De är mer långlivade för stickdrift. Skulle fortfarande vilja kunna byta dem enkelt. 🙂

Aha, det hade jag inte koll på. Låter ju som det kan bli aktuellt med reperationer ändå då. Men kanske inte så tidigt som nuvarande i alla fall. Tror tyvärr inte Nintendo kommer ha egna stickor som kan bytas modulärt men kanske tredjepartskontroller som kan bli aktuellt för er som vill ha det.

Releasehästryttare

Hur många här vägrar att köpa en Switch 2 om den bara säljs i hot pink?

Avstängd
Skrivet av Devan:

https://comicbook.com/wp-content/uploads/sites/4/2024/09/1d84...

Haha usch vad den sticker i ögonen. Hade nog behövt gömma den om det vore enda valet day one. Eller så hade jag nog inväntat svart/vit senare även om det hade fått mig att gråta varje dag som varit en Switch 2-lös dag i onödan

Medlem
Skrivet av Devan:

Den va ju skit snygg 🙈

Medlem

Vad har det ryktats om för spel vid/runt release?

Medlem

Lite tråkigt att den blir exakt likadan utseendemässigt. Hade hoppats på något nytt koncept, men det kanske finns gömt i hårdvaran. Vad tror ni den kommer kosta?

Medlem
Skrivet av Drapan:

Metroid Prime Beyond tror jag kan bli en release titel, tillsammans med ett nytt 3d Mario, det vore en dröm, för mig åtminstone.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Ja jag såg det på tuben. När de låter tillverka konsolen innan de ens ”teasat” den är väl ett genidrag samtidigt lite konstigt. Massa gratis reklam iaf med läckor och spekulationer 😅

Skrivet av Svampbob Trekant:

Jag föredrar att endast äga en konsol, primärt för att inte tv-spel ska ta upp för mycket av min tid då jag har många andra intressen. Idag kör jag på XSX. Men jag överväger att gå över till Nintendo. Switch 2 vore i så fall det uppenbara valet (jag utgår från att det kommer vara bakåtkompatibelt med Switch-spelen som jag missat).

Ni som föredrar Nintendo över andra konsoler, vad tilltalar er mest? Kring konsolen och kring spelen?

Att det faktiskt är spel och inte QTE filmer 🤪 Nae men konsolen är smidig och Zelda såklart

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Devan:

Bryr mig inte alls om färger på konsoler personligen, men Dbrand

signatur

Missbrukare av Souls

Avstängd
Skrivet av Drapan:

Skrivet av lasselason:

Metroid Prime Beyond tror jag kan bli en release titel, tillsammans med ett nytt 3d Mario, det vore en dröm, för mig åtminstone.

3D Mario vore det logiska, men det har ryktats kommer lite senare utan det tycks vara Metroid Prime 4: Beyond som gäller vid lanseringen. Har även ryktats om Elden Ring och CoD.

Skrivet av NuZ:

Ja jag såg det på tuben. När de låter tillverka konsolen innan de ens ”teasat” den är väl ett genidrag samtidigt lite konstigt. Massa gratis reklam iaf med läckor och spekulationer 😅

Att det faktiskt är spel och inte QTE filmer 🤪 Nae men konsolen är smidig och Zelda såklart

Enligt uppgifter skulle den ha utannonserats i September och lanserats nu tidigt 2025, men de fick produktionsproblem och allt försköts något. Tillbehörstillverkarnas NDA hann då gå ut och de fick lagligen börja visa bilder. Så de har väl låtit alla läckor vara gratisreklam fram till de helt väljer att utannonsera den nu.

Medlem

Blir man tvungen att köpa en ny grunka för att spela Metroid...soo be it.

Medlem

Fortfarande inget vettigt styrkors som default.

Ack.

Medlem

Vad skulle vara det unika med Switch 2 ? Och varför göra den så hemlig om den är så lik föregångaren..

Medlem

Tycker om detta på Genkis hemsida, dom låtsas inte ens spoila lite.

https://www.genkithings.com/pages/ns2_accessories

Medlem

Den får gärna vara vit. Vitt känns oerhört mycket frächare än svart.

Avstängd
Skrivet av Tryffel5:

Den får gärna vara vit. Vitt känns oerhört mycket frächare än svart.

Den ryktas släppas i både svart och vitt så Men då de ofta kan kännas fräschare i början får de oftare missfärgningar över tid vilket kan vara bra att tänka på.

Medlem
vad kommer den att heta?

Jag hoppas verkligen inte att den heter switch 2.

"Super Nintendo Switch" borde vara uppföljarens namn *SNS*

Medlem

Nu känns det onekligen som att det är nära en reveal. Spännande!

Medlem

Asymmetriska styrspakar är hemskt. Trist att de inte valde att designa den med mänskliga händer i åtanke.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Asymmetriska styrspakar är hemskt. Trist att de inte valde att designa den med mänskliga händer i åtanke.

Well, det är ju exakt det dom har gjort då konceptet med att kunna dela joycons till två dosor är helt genialiskt! Hade inte spakarna varit asymmetriska så det det inte gått.
Man önskar bara att dom var större fysiskt.

Avstängd
Skrivet av Keima:

Vad skulle vara det unika med Switch 2 ? Och varför göra den så hemlig om den är så lik föregångaren..

Bättre SoC, DLSS och andra AI-tekniker, möjlighet till ray-tracing, en ny C-knapp som spekuleras i kan användas till cast/connect eller liknande. Kanske blir det för att använda beryktade sociala nätverksdelen. Och att joy-consen nu tycks ha optisk del som påminner om den under en mus så att du ska kunna använda den som muspekare också.

Skrivet av nilang:

Jag hoppas verkligen inte att den heter switch 2.

"Super Nintendo Switch" borde vara uppföljarens namn *SNS*

Allt pekar på att namnet blir "Nintendo Switch 2" kort och gott. Hade också hoppats på Super Nintendo Switch som är väldigt snyggt och retrodoftande men de kör väl på säkrare kort för att inte riskera en ny Wii U.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Sant. Det finns negativa aspekter med hall effect och diverse problem som kan uppstå (de är sällan den holy grail som de ibland utmålas som). MEN… Med det sagt, så lär de knappast vara sämre för aim och dylikt än nuvarande joycon-sticksen 😂😂 Speciellt jämfört med t.ex Dual Sense och Series S/X-kontrollerna.

12
Skriv svar