Tips på bra Local Co-Op spel till PC
Hej på er, jag letar efter(som rubriken antyder) bra och gärna enkla att förstå local Co-Op som jag och min flickvän kan utforska och då på PC som plattform. Vi båda är lite olika nivåer av gamers. Jag har kört lite allt möjligt medans hon vad jag vet är mest van vi sims samt Fifa. Därför letar jag nu efter roliga mysiga Co-Op titlar som vi kan spela tillsammans framför dator skärmen då jag har två handkontroller till datorn. En Xbox 360 dosa trådlös samt en 8 bit do pro. Alla tips välkomnas varmt/ Bearlindo 🐻
Vill rekommendera Baldur's Gate 3 men det kan nog bli lite överväldigande om man är en nybliven gamer
A Way Out eller It Takes Two. Portal 2, Stardew Valley, Kingdom 2 Crowns.
Rätta mig om jag har fel men Bg3 har väl inte split screen coop på PC?
Vad jag vet så har det det! Men jag och sambon spelar på varsin dator
Vad jag vet så har det det! Men jag och sambon spelar på varsin dator
Steam sidan säger att lan coop som du kör är möjligt men det står inte att det funkar på samma dator.
Jag och min 12-åriga dotter lirar Path of Exile 2 tillsammans och det funkar tokbra.
Får guida henne lite när det gäller att skapa en build, men förvånansvärt lätt att komma in i även för en icke-gamer än så länge vilket inte kunde sägas om ettan.
Detta behöver man separata datorer för med right?
Jo faktiskt, vet inte om det är en bug? Men kopplar du inte två handkontroller så låses splitscreen upp. Dock måste båda spela med handkontroller då och man kan inte köra en på tangentbord/mus och en på handkontroll. Jag och frugan har kört hela spelet så på PC.
"Writer and Fighter"
Jag och tjejen spelar Heavenly Bodies shared screen på tvn.
Lagom rage-framkallande lol
Streamar från min dator till en Nvidia Shield, med hjälp av ett program som heter Sunshine (server) och Moonlight (client). Har två Xbox dosor anslutna via Bluetooth till Shielden. Funkar skitbra.
Detta behöver man separata datorer för med right?
Nope. Couch coop även på PC’n.