Assassin's Creed Shadows försenas – igen
Spelutvecklare borde sluta utanonnsera spel & släpp datum för tidigt. Utanonnsera & släpp datum när spelet är ca 90% klart. Kolla på tex Skyrim släpptes 5 månader efter det utanonnserades på E3 2011 och släpptes November 2011.
Jag vet inte om skyrim är det bästa exemplet med tanke på att Bethesda släpper sina spel oavsett om de är färdiga eller inte.
Tror detta har mer att göra med att februari är fullproppat med titlar och att de hellre vill ha lite andrum. Kan inte tänka mig att de hinner förbättra så mycket på en extra månad.
Lite så, alla försenade från hösten för att slippa konkurrens och nu ligger alla spel i februari i stället.
"Writer and Fighter"
Tror detta har mer att göra med att februari är fullproppat med titlar och att de hellre vill ha lite andrum. Kan inte tänka mig att de hinner förbättra så mycket på en extra månad.
Lite så, alla försenade från hösten för att slippa konkurrens och nu ligger alla spel i februari i stället.
Fast det släpps fler spel i mars .. ?
De går inte upp mot Avowed, Kingdom Come 2 och Monster Hunter.
"Writer and Fighter"
Ubisoft verkar väldigt måna om att det här släppet blir bra. Och det ser faktiskt ganska lovande ut, men det gäller bland annat att storyn är bra också. Jag trodde jag kanske var klar med AC, men den här förseningen gör mig ironiskt nog lite nyfiken. Ser fram emot att läsa lite recensioner.
De går inte upp mot Avowed, Kingdom Come 2 och Monster Hunter.
...eller Civilization 7 och Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii.
Jag vet inte om skyrim är det bästa exemplet med tanke på att Bethesda släpper sina spel oavsett om de är färdiga eller inte.
Bara ofärdiga.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag köper inte Ubisoft spel hur bra dom än är och det blir säkert en hel drös med micro transaktioner åxå i vanlig ordning
Är spelet bra så är jag intresserad men kommer garanterat avvakta och se hur spelet är innan det blir tal om något köp. Att utforska Japan låter ju riktigt trevligt så hoppas att de levererar något bra.
A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad
Nu är det onekligen lite oroväckande att det skjuts upp igen Och så sent inpå. Men jag HOPPAS att det är för att lyfta spelet till en fantastisk nivå. Men FRUKTAR att det är för att ta bort buggar och att ens få till ett okej spel.
Men jag är faktiskt ändå försiktigt hypead... bara det inte blir för segt RPG-grind. Men det kommer ju tävla mot en redig bunt med andra spel. Både nya och i allas backlog. Så misstänker att det blir som vanligt; vänta på rean.
Nya lanseringsdatumet är lite Yikes! Dock. 😬
The Tokyo subway sarin attack (Japanese: 地下鉄サリン事件, Hepburn: Chikatetsu sarin jiken, lit. 'subway sarin incident') was an act of domestic terrorism perpetrated on 20 March 1995, in Tokyo, Japan, by members of the cult movement Aum Shinrikyo.
Alltså på självaste 30:års dagen av terrorattacken. 🤦♂️
Som att doppa en bajskorv i glasyr. Det är över nu. Ubisoft är nästa Atari, THQ, Acclaim.
Det enda man kan hoppas på nu är att något halv-vettigt företag kan köpa upp rättigheterna till alla deras spelserier som Splinter Cell och Anno och göra något bra med det. Är väl tyvärr stor risk det blir något nytt skitbolag eller värre som köper upp dem.
Det är precis som de försöker själv-sabotera hela tiden. Först Yasuke. Sedan Torii porten. Och nu detta.
I drank what?
Jag köper inte Ubisoft spel hur bra dom än är och det blir säkert en hel drös med micro transaktioner åxå i vanlig ordning
Fast är det verkligen ett problem i AC-serien? De enda gångerna jag har sett skymten av microtransaktioner är när jag självmant går in i "Store" från menyn. Och ja, jag har spelat så gott som alla delar i serien.
Har aldrig hört talats om. Men med den retoriken kan vi sluta släppa filmer, spel, serier, musik och böcker. Finns ju alltid något som inträffat på årets alla dagar och det är ju fruktansvärt hemskt om någon blir kränkt....
-:Observe the masses and do the opposite:-
Har aldrig hört talats om. Men med den retoriken kan vi sluta släppa filmer, spel, serier, musik och böcker. Finns ju alltid något som inträffat på årets alla dagar och det är ju fruktansvärt hemskt om någon blir kränkt....
Eller så handlar det kanske helt enkelt om kontext? 🤔
Som t.ex, att ett spel om Japan, som redan orsakat en hel del kontroverser i Japan, och handlar om att mörda Japaner, kanske inte borde lanseras på självaste 30:årsdagen av landets motsvarighet till 9/11 attackerna.