Assassin's Creed Shadows försenas – igen

Robot
Assassin's Creed Shadows försenas – igen
Medlem

"Men bara några veckor" är verkligen mer diplomatiskt än "över en månad" I guess Tråkigt, men är ändå inte flera månader så får ta det goda med det onda som det sägs.

Medlem

jag ska skaffa ny dator i februari så det blir perfekt för mig

Medlem

Mycket hänger på hur bra detta spelet faktiskt blir. Det gäller att de levererar

Medlem

Tror detta har mer att göra med att februari är fullproppat med titlar och att de hellre vill ha lite andrum. Kan inte tänka mig att de hinner förbättra så mycket på en extra månad.

Redaktör
Ponny

Var redo för det, men får hålla mig lite till. Spelet ser onekligen vackert ut, men har liksom inte riktigt fått ett "grepp" om det ännu. Story och så.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag vet inte om detta kommer att tolkas som bra.

Medlem
Skyrim är ett bra exempel

Spelutvecklare borde sluta utanonnsera spel & släpp datum för tidigt. Utanonnsera & släpp datum när spelet är ca 90% klart. Kolla på tex Skyrim släpptes 5 månader efter det utanonnserades på E3 2011 och släpptes November 2011.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Spelutvecklare borde sluta utanonnsera spel & släpp datum för tidigt. Utanonnsera & släpp datum när spelet är ca 90% klart. Kolla på tex Skyrim släpptes 5 månader efter det utanonnserades på E3 2011 och släpptes November 2011.

Jag vet inte om skyrim är det bästa exemplet med tanke på att Bethesda släpper sina spel oavsett om de är färdiga eller inte.

Skribent
Skrivet av Bullen86:

Tror detta har mer att göra med att februari är fullproppat med titlar och att de hellre vill ha lite andrum. Kan inte tänka mig att de hinner förbättra så mycket på en extra månad.

Lite så, alla försenade från hösten för att slippa konkurrens och nu ligger alla spel i februari i stället.

signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare
Skrivet av Bullen86:

Skrivet av Johan Lorentzon:

Lite så, alla försenade från hösten för att slippa konkurrens och nu ligger alla spel i februari i stället.

Fast det släpps fler spel i mars .. ?

Medlem

Fick det ändå med mitt nya mobo.

Skribent
Skrivet av Devan:

De går inte upp mot Avowed, Kingdom Come 2 och Monster Hunter.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Svårt år att släppa titlar. Kommer bli ett riktigt trevligt spelår med en fullproppad backlogg 😁

Medlem

Ubisoft verkar väldigt måna om att det här släppet blir bra. Och det ser faktiskt ganska lovande ut, men det gäller bland annat att storyn är bra också. Jag trodde jag kanske var klar med AC, men den här förseningen gör mig ironiskt nog lite nyfiken. Ser fram emot att läsa lite recensioner.

Medlem
Skrivet av Devan:

Skrivet av Johan Lorentzon:

De går inte upp mot Avowed, Kingdom Come 2 och Monster Hunter.

...eller Civilization 7 och Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii.

Medlem

Bra, så hinner man spela Avowed. Hoppas att det blir riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jag vet inte om skyrim är det bästa exemplet med tanke på att Bethesda släpper sina spel oavsett om de är färdiga eller inte.

Bara ofärdiga.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag köper inte Ubisoft spel hur bra dom än är och det blir säkert en hel drös med micro transaktioner åxå i vanlig ordning

Medlem
Skrivet av micke52:

Jag köper inte Ubisoft spel hur bra dom än är och det blir säkert en hel drös med micro transaktioner åxå i vanlig ordning

Är spelet bra så är jag intresserad men kommer garanterat avvakta och se hur spelet är innan det blir tal om något köp. Att utforska Japan låter ju riktigt trevligt så hoppas att de levererar något bra.

Medlem

A delayed game is eventually good, but a rushed game is forever bad

Nu är det onekligen lite oroväckande att det skjuts upp igen Och så sent inpå. Men jag HOPPAS att det är för att lyfta spelet till en fantastisk nivå. Men FRUKTAR att det är för att ta bort buggar och att ens få till ett okej spel.

Men jag är faktiskt ändå försiktigt hypead... bara det inte blir för segt RPG-grind. Men det kommer ju tävla mot en redig bunt med andra spel. Både nya och i allas backlog. Så misstänker att det blir som vanligt; vänta på rean.

Medlem

Nya lanseringsdatumet är lite Yikes! Dock. 😬

Citat:

The Tokyo subway sarin attack (Japanese: 地下鉄サリン事件, Hepburn: Chikatetsu sarin jiken, lit. 'subway sarin incident') was an act of domestic terrorism perpetrated on 20 March 1995, in Tokyo, Japan, by members of the cult movement Aum Shinrikyo.

Alltså på självaste 30:års dagen av terrorattacken. 🤦‍♂️

Testpilot

Om man ser till marknaden så är det inte många som tror det här blir ett spel som säljer bra, eller att en försening skulle ses som något positivt. 😬

Medlem

Företagets framtid hänger nog på det här spelsläppet, så jag hoppas dom satsar på perfektion och inget annat. Att vänta på något gott... Jag är som andra i tråden, har inte köpt Ubisofts dynga på flera år nu, så vi får se vad dom lyckas med.

signatur

Trust is for fools...

Medlem

Som att doppa en bajskorv i glasyr. Det är över nu. Ubisoft är nästa Atari, THQ, Acclaim.

Det enda man kan hoppas på nu är att något halv-vettigt företag kan köpa upp rättigheterna till alla deras spelserier som Splinter Cell och Anno och göra något bra med det. Är väl tyvärr stor risk det blir något nytt skitbolag eller värre som köper upp dem.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det är precis som de försöker själv-sabotera hela tiden. Först Yasuke. Sedan Torii porten. Och nu detta.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av micke52:

Fast är det verkligen ett problem i AC-serien? De enda gångerna jag har sett skymten av microtransaktioner är när jag självmant går in i "Store" från menyn. Och ja, jag har spelat så gott som alla delar i serien.

Skrivet av Alexraptor:

Har aldrig hört talats om. Men med den retoriken kan vi sluta släppa filmer, spel, serier, musik och böcker. Finns ju alltid något som inträffat på årets alla dagar och det är ju fruktansvärt hemskt om någon blir kränkt....

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

En månad hit eller dit spelar inte så stor roll, lite mer buggfixning är bara positivt.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Peppad! Blir mitt första AC på länge men det ser riktigt bra ut och lite mer tid lär inte skada.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Har aldrig hört talats om. Men med den retoriken kan vi sluta släppa filmer, spel, serier, musik och böcker. Finns ju alltid något som inträffat på årets alla dagar och det är ju fruktansvärt hemskt om någon blir kränkt....

Eller så handlar det kanske helt enkelt om kontext? 🤔

Som t.ex, att ett spel om Japan, som redan orsakat en hel del kontroverser i Japan, och handlar om att mörda Japaner, kanske inte borde lanseras på självaste 30:årsdagen av landets motsvarighet till 9/11 attackerna.

12
Skriv svar