Marvel Rivals har redan dragit in runda 136 miljoner dollar
Hjälteskjutare med superhjältar tar världen med storm.
Vilken succé. Jag har inte spelat det själv men det verkar verkligen ha tagit världen med storm.
Detta och POE2 bådar inte gott för Blizzard. Förhoppningsvis agerar det sporre och vi kommer att få se grymma uppdateringar till Overwatch och Diablo 4.
Ännu en dag i paradiset.
Vilken succé. Jag har inte spelat det själv men det verkar verkligen ha tagit världen med storm.
Detta och POE2 bådar inte gott för Blizzard. Förhoppningsvis agerar det sporre och vi kommer att få se grymma uppdateringar till Overwatch och Diablo 4.
Spelar ingen roll om det är grymma uppdateringar. Folk kommer hata spelen och sedan klaga på att det inte kommer något bra.
Stort mavelfan, men detta var lite för arkadigt och jag har inte hängt med hur de förändrat hur alla ser ut över åren. Kändes väldigt märkligt att Punisher var ett muskelberg.
Ja, han ser lite konstig ut, det håller jag med om. Ser mer ut som någon sorts Crossbones.
edit: Många ser lite för biffiga ut, kantiga och biffiga, som robotar nästan.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ja, han ser lite konstig ut, det håller jag med om. Ser mer ut som någon sorts Crossbones.
edit: Många ser lite för biffiga ut, kantiga och biffiga, som robotar nästan.
Haha, valet av stil kommer åtminstonde inte att kosta dom miljoner som vissa andra spel...
Fast “Hero Shooters” var ju en mättad genre enligt Concord-apologeterna. 🤔
skillanden är ju att Concord kostade 40 dollar och Marvel Rivals är gratis.
Just det, prislappen måste det vara. Är nog därför Path of Exile 2 sitter med 300k aktiva spelare trots att föregångaren var gratis och det nya spelet uttalat kommer att bli gratis. Spelare bryr sig inte om ett lågt pris om det handlar om ett spel de vill ha.
Just det, prislappen måste det vara. Är nog därför Path of Exile 2 sitter med 300k aktiva spelare trots att föregångaren var gratis och det nya spelet uttalat kommer att bli gratis. Spelare bryr sig inte om ett lågt pris om det handlar om ett spel de vill ha.
det går ju inte att jämföra. PoE2 har ju redan en lojal playerbase från PoE1. det är ju så klart att PoE2 kommer sälja.
Concord var ju ett helt nytt IP som ingen brydde sig om. jag säger inte att Concord är bra för det var det inte, men en hero shooter från en helt ny IP och som kostar40 dollar är ett recept på katastrof
det går ju inte att jämföra. PoE2 har ju redan en lojal playerbase från PoE1. det är ju så klart att PoE2 kommer sälja.
Concord var ju ett helt nytt IP som ingen brydde sig om. jag säger inte att Concord är bra för det var det inte, men en hero shooter från en helt ny IP och som kostar40 dollar är ett recept på katastrof
Bra spel säljer. Hade Concord varit bra så hade det sålt.
Ännu en dag i paradiset.
Stort mavelfan, men detta var lite för arkadigt och jag har inte hängt med hur de förändrat hur alla ser ut över åren. Kändes väldigt märkligt att Punisher var ett muskelberg.
The Punisher brukar se lite olika ut från tidning till tidning, lika med spelen.

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Otroligt ändå hur ursäkterna aldrig tar slut.
Därför det gick så dåligt för Overwatch 1. Nytt IP + 60dollar = katastrof. Eller?
Bra spel säljer. Hade Concord varit bra så hade det sålt.
jag sa aldrig att Concord var bra för det är det inte, lär dig läsa nästa gång
Därför det gick så dåligt för Overwatch 1. Nytt IP + 60dollar = katastrof. Eller?
blizzard var ju för fan en skitstor studio med ett jätte bra rykte och had bra kvalite på alla sina spel nör OW1 kom ut. Firewalk studio var ju helt okänd. det är ju inte så svårt att förstå. jag säger inte att Concord var bra eller ett det bara var pris lappen som gjorde att det inte sålde men det är ju också än stor del av det. Varför spendera 40 dollar på ett hero shooter från en okänd studio när man kan ladda ner 10 andra hero shooters gratis
Nej du sa:
Vilket är rent skitsnack. Hade Marvel Rivals kostat 40 dollar så hade det lyckats för det är ett bra spel med karaktärer folk vill spela som.
Nej du sa:
Vilket är rent skitsnack. Hade Marvel Rivals kostat 40 dollar så hade det lyckats för det är ett bra spel med karaktärer folk vill spela som.
om du läste längre ner sa jag också
"Concord var ju ett helt nytt IP som ingen brydde sig om. jag säger inte att Concord är bra för det var det inte, men en hero shooter från en helt ny IP och som kostar40 dollar är ett recept på katastrof"
lär dig läsa
Du påstod att Concord floppade för att det hade en prislapp.
Du behöver inte vara sur och otrevlig.
Ännu en dag i paradiset.
Nej du sa:
Exakt så.
Ännu en dag i paradiset.
Hade varit spännande att se hur exakt samma spel presterade om det inte haft Marvel-namnet och -karaktärerna att luta sig mot, samt om det till och med kostat $40. Vissa är övertygade om att det fallerat likt Concord och andra att det ändå presterat då det bara är så pass bra. Nu kommer vi aldrig att få veta det men det är alltid intressant att se hur långt spel kommer på endast sitt gameplay, utan kända karaktärer, en etablerad IP eller omtyckt studio bakom
Marvel Rivals hade inte varit en lika stor succe med en prislapp på 400 spänn eller över. Jag gillar spelet och har kört nästan dagligen sen release, men det både ser ut som och spelar som ett påkostat mobilspel.
Varumärket Marvel hade lockat ändå, men definitivt inte på de här nivåerna.
Med det sagt så hoppas jag verkligen att det här blir döden för Overwatch.
Många som kommer ifrån PoE 1 fick ju det gratis då man spenderat en viss summa i PoE 1
Många som kommer ifrån PoE 1 fick ju det gratis då man spenderat en viss summa i PoE 1
yes, du behöver spendera 480$ för att få poe2 gratis
om du läste längre ner sa jag också
"Concord var ju ett helt nytt IP som ingen brydde sig om. jag säger inte att Concord är bra för det var det inte, men en hero shooter från en helt ny IP och som kostar40 dollar är ett recept på katastrof"
lär dig läsa
Så du tror att Concord hade haft spelare om det släpptes f2p ? hahahahaha