Marvel Rivals har redan dragit in runda 136 miljoner dollar

Medlem

A hot potato becomes cold rather fast

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Så du tror att Concord hade haft spelare om det släpptes f2p ? hahahahaha

Betydligt fler hade ju testat det iaf. Sen om spelet hade klarat sig är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Therant:

Betydligt fler hade ju testat det iaf. Sen om spelet hade klarat sig är en annan sak.

Ingen större skillnad mellan 10 eller 12 spelare.

Medlem
Skrivet av Therant:

Hade inte Concord en Open Beta på Steam iaf? Under 2400 spelare peak eller något sådant.
Så det var gratis i tre (?) dagar, och 'betydligt fler' testade det definitivt inte.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

blizzard var ju för fan en skitstor studio med ett jätte bra rykte och had bra kvalite på alla sina spel nör OW1 kom ut. Firewalk studio var ju helt okänd. det är ju inte så svårt att förstå. jag säger inte att Concord var bra eller ett det bara var pris lappen som gjorde att det inte sålde men det är ju också än stor del av det. Varför spendera 40 dollar på ett hero shooter från en okänd studio när man kan ladda ner 10 andra hero shooters gratis

Skillnaden är att Overwatch karaktärer inte såg ut som hundskit, och spelet såg bra ut. Du vet, allt det som Concord inte lyckades leverera.

Skrivet av lolipopapa1:

det går ju inte att jämföra. PoE2 har ju redan en lojal playerbase från PoE1. det är ju så klart att PoE2 kommer sälja.

Concord var ju ett helt nytt IP som ingen brydde sig om. jag säger inte att Concord är bra för det var det inte, men en hero shooter från en helt ny IP och som kostar40 dollar är ett recept på katastrof

PoE 1 var ett helt nytt IP. Det fick spelare ändå.

signatur

I drank what?

Concord hade ju de fulaste karaktärerna sedan mannaminne + att det kom med en saftig prislapp, då vänder köparna.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Ankh:

"hjälpteskjutare"

haha såg inte ens misstaget! Blev lite kul dock, men ändrade nu.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Stort mavelfan, men detta var lite för arkadigt och jag har inte hängt med hur de förändrat hur alla ser ut över åren. Kändes väldigt märkligt att Punisher var ett muskelberg.

Inget konstigt egentligen, under 1985-90 hade alla Marvelkaraktärer muskler utanpå sina muskler

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Välförtjänt

Jag tycker ändå Overwatch 2 är bättre. Det känns mer precist på något vis, lämpar sig bättre för competative. Sedan föredrar jag nog förstaperson över tredjeperson.

Men jag har haft kul i Marvel Rivals och spelade nästan hela dagen igår. Kul med lite variation.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Ingen större skillnad mellan 10 eller 12 spelare.

Men det är fortfarande skillnad.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Hade inte Concord en Open Beta på Steam iaf? Under 2400 spelare peak eller något sådant.
Så det var gratis i tre (?) dagar, och 'betydligt fler' testade det definitivt inte.

Ingen aning? har inga statts eller nått att gå på, aldrig spelat det. Bryr mig inte heller för den delen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker ändå Overwatch 2 är bättre. Det känns mer precist på något vis, lämpar sig bättre för competative. Sedan föredrar jag nog förstaperson över tredjeperson.

Men jag har haft kul i Marvel Rivals och spelade nästan hela dagen igår. Kul med lite variation.

Marvel Rivals lämpar sig inte just nu alls till competative. Då det har en bugg som gör att du gör mindre skada och rör dig långsammare vid låg fps.

Överväldigande stor bugg som kommer ta tid att åtgärda och att alla klasser kan komma att behöva balanseras om.

PirateSoftware på twitch gick igenom buggen.

https://www.pcgamer.com/games/third-person-shooter/marvel-riv...

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Inget konstigt egentligen, under 1985-90 hade alla Marvelkaraktärer muskler utanpå sina muskler <Uppladdad bildlänk>

Håller inte med alls. Däremot vältränad dyker upp om du söker på marvel comics 1985, tex.

signatur

I drank what?

Medlem

Det är välförtjänt framgång. De prickar mycket rätt och många skins och designs är tagna ur comics, där de t.om. hänvisar till vilken serietidning nummer det är ifrån.

Rivals är nog IP.n som dödar Overwatch.

Medlem
Skrivet av Therant:

Men det är fortfarande skillnad.

Absolut. I procent är det ju hela 20% mer idio... spelare.

I verkligheten är dock skillnaden mer som;

MEGAFLOp istället för MEGAFLOP

Medlem

@Mirage
Allt beror på vem som tecknade serien. Det är en salig blandning och personligen föredrar jag Punisher som på din bild men mina minnen av 85-90 är massor med muskler på killarna och kurviga rumpor på tjejerna. Här är f.ö en annan tolkning på Punisher från 2007

Medlem
Skrivet av ryeshack:

Marvel Rivals lämpar sig inte just nu alls till competative. Då det har en bugg som gör att du gör mindre skada och rör dig långsammare vid låg fps.

Överväldigande stor bugg som kommer ta tid att åtgärda och att alla klasser kan komma att behöva balanseras om.

PirateSoftware på twitch gick igenom buggen.

https://www.pcgamer.com/games/third-person-shooter/marvel-riv...

Wow, låter som ngt är fundamentalt fel. Intressant att internet inte hakat upp sig på detta. Visar verkligen vad de tycker är värt att gagga om och ej.

Det där borde ju orsaka rabalder såpass att de får stänga ner tills fixat.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

@Mirage
Allt beror på vem som tecknade serien. Det är en salig blandning och personligen föredrar jag Punisher som på din bild men mina minnen av 85-90 är massor med muskler på killarna och kurviga rumpor på tjejerna. Här är f.ö en annan tolkning på Punisher från 2007 <Uppladdad bildlänk>

Ja jag är inget fan av muskel-punisher. Föredrar min bild också

signatur

I drank what?

Medlem

Provat det en del. Det är nog mer för yngre kategorin då det är mycket flashigt och snabbt.
Kändes lite svårt att hänga med, svårt att förstå att man tar skada eller vad man har i liv och plötsligt dör man. Svårt att även förstå att man dog.
Samtidigt kändes det som man har väldigt lite liv, visst folket kanske inte kör healer i Quick-match.

Trivdes faktiskt som healer i spelet mer än dps då man kunde stå i bakgrunden och förstå spelet lite mer. Men nja, inget för mig,

Men jag föredrar OW (Kör mycket Mystic Heroes eller va det nu heter). Jag kör inte ranked längre i OW utan mer bara för att döda tid. Enligt mitt tyckte så känns det som OW är fortfarande bättre i ranked/comp. men det är nytt och jag tror Marvel kan bli bättre på det.

Medlem

Ett sämre Overwatch typ 10 år efter Overwatch...
Such a sad state of affairs.

Alltså, det är inte dåligt, alls...

Men man kan inte kopiera ett svinbra spel och göra det ungefär 60-70% så bra..
Rent tekniskt är det fortfarande ett bra spel, fast helt utan existensberättigande.

Marvel-licensen är väl existensberättigandet I guess.
Så jävla fantasilöst bara.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Overwatch 2 är skit nuförtiden så långa väntetider tar minst ca 10min att få en match, man kunde förut hitta matcher väldigt snabbt innan Blizzard ändrade hur sökningen funkade efter spelare gnällde på match sökningen var inte rättvis

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Overwatch 2 är skit nuförtiden så långa väntetider tar minst ca 10min att få en match, man kunde förut hitta matcher väldigt snabbt innan Blizzard ändrade hur sökningen funkade efter spelare gnällde på match sökningen var inte rättvis

Jag spelar Overwatch 2 aktivt och aldrig behöver jag vänta så länge? Någon minut max.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag spelar Overwatch 2 aktivt och aldrig behöver jag vänta så länge? Någon minut max.

Vafalls! Kom inte här och släng dig med sanningar. Usch!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Om man tar Support ja. Jag vet hur det funkar.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Om man tar Support ja. Jag vet hur det funkar.

Spelar till 99% DPS

12
Skriv svar