Dynasty Warriors: Origins
Det var ett namn jag inte sett på länge. Minns att jag brast ut i skratt när jag insåg hur många spel i serien som släppts till PS2, långt bak i tiden.
Det allra första spelet var väl också ett fighting-spel om jag inte minns fel?
Men det är en rejäl bunt spel och då har vi ju även fått varianter med andra IP:n också. Zelda, Persona och Dragon Quest.
"Writer and Fighter"
Det allra första spelet var väl också ett fighting-spel om jag inte minns fel?
Men det är en rejäl bunt spel och då har vi ju även fått varianter med andra IP:n också. Zelda, Persona och Dragon Quest.
Ja, det är så jag kommit i kontakt med serien. Faktiskt enda sättet? Hyrule Warriors, Dragon Quest Warriors, Fire Emblem Warriors. Kommer ihåg att jag plöjde ner oerhört mycket tid i Hyrule Warriors!
En Bamseponny av folket
Ja, det är så jag kommit i kontakt med serien. Faktiskt enda sättet? Hyrule Warriors, Dragon Quest Warriors, Fire Emblem Warriors. Kommer ihåg att jag plöjde ner oerhört mycket tid i Hyrule Warriors!
Just ja Fire Emblem Warriors var ett av de bättre! Sen var ju Hyrule Warriors en frisk fläkt på Zelda-spelen när det släpptes. Väldigt välgjort med massa fan service med.
"Writer and Fighter"
Jag är en av de redan frälsta och kommer så klart att köpa även detta. Sagan om de tre kungarikena (det är ingen romans det handlar om) är en fantastisk berättelse som jag önskar att fler fick ta del av. Tänk på det lite som Illiaden, fast hjältesagor om Kinas framväxt. Dessvärre är den ganska svår att ta till sig och finns inte på Svenska. Moss engelska översättning är bäst, men akademisk i sitt utförande.
Jag är en av de redan frälsta och kommer så klart att köpa även detta. Sagan om de tre kungarikena (det är ingen romans det handlar om) är en fantastisk berättelse som jag önskar att fler fick ta del av. Tänk på det lite som Illiaden, fast hjältesagor om Kinas framväxt. Dessvärre är den ganska svår att ta till sig och finns inte på Svenska. Moss engelska översättning är bäst, men akademisk i sitt utförande.
Det här spelet har lite rollspelsinslag och det får mig att önska att vi fick ett rent rollspel i stället satt i denna berättelse. Jag har inte jättestor koll, men förstår att det finns rejält med material för att kunna göra något episkt. De försöker ju redan här, men tycker det som sagt spelstilen och storyn inte lirar så bra tillsammans som en enhet. Jag tror jag hade haft lättare att ta till mig storyn om det var ett rent rollspel eller äventyrsspel.
"Writer and Fighter"
*Snäppet över en sten*
Hahahahahahaha
Ja till skillnad från stenar så rör sig fienderna i alla fall!
"Writer and Fighter"
*Snäppet över en sten*
Hahahahahahaha
Jag fnissade till jag med
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Precis sett klart säsong 5 av Kingdom och vill ha mer, detta spel kommer i perfekt timing, dessutom med höga betyg. Helt otroligt.
Då kommer du nog ha ut mer av storyn i spelet också gissar jag.
"Writer and Fighter"