Första expansionen till Assassin's Creed Shadows – 10 timmar långa Claws of Awaji
Ogillar verkligen att man har expansioner på g innan man släppt spelet.
Förstår verkligen inte varför?
Dom personer ur teamet som är klara med sin del av utvecklingen kan väl gå vidare och börja på nästa del?
Alla jobbar ju inte med allt, vissa nyckelpersoner är med hela produktionskedjan från början till slut, men dom flesta är ju bara med under vissa delar.
Ungefär som en bilfabrik, du har din station du jobbar på, sen går bilen vidare till nästa station.
Ska manusförfattarna bara sitta och rulla tummarna i några månader när dom skrivit klart manuset?
Dom personer ur teamet som är klara med sin del av utvecklingen kan väl gå vidare och börja på nästa del?
Alla jobbar ju inte med allt, vissa nyckelpersoner är med hela produktionskedjan från början till slut, men dom flesta är ju bara med under vissa delar.
Ungefär som en bilfabrik, du har din station du jobbar på, sen går bilen vidare till nästa station.
Ska manusförfattarna bara sitta och rulla tummarna i några månader när dom skrivit klart manuset?
Speciellt med så stora företag som Ubisoft
This. Din poäng går hem, självfallet ska människor få fortsätta arbeta fram nytt materiel, när deras del i ett spel är färdigt.
Däremot förs det en diskussion om huruvida "expansioner" redan är färdiga, men avkapade från releasespelet för att bolaget ska kunna dra in mer pengar. En högst relevant diskussion om det handlar om köp av en begränsade spellicens. Handlar det i stället om att spelet finns på en tjänst som Game Pass, så ser jag inga större problem med avknoppade chapters av spel, där teamet har mer tid att slipa på olika delar.
Eller att man låser vissa delar till dyrare utgåvor.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
This. Din poäng går hem, självfallet ska människor få fortsätta arbeta fram nytt materiel, när deras del i ett spel är färdigt.
Däremot förs det en diskussion om huruvida "expansioner" redan är färdiga, men avkapade från releasespelet för att bolaget ska kunna dra in mer pengar. En högst relevant diskussion om det handlar om köp av en begränsade spellicens. Handlar det i stället om att spelet finns på en tjänst som Game Pass, så ser jag inga större problem med avknoppade chapters av spel, där teamet har mer tid att slipa på olika delar.
Så bara för att en expansion är påbörjad så måste den vara en del av spelet? Expansioner är ju ofta tänkt att vara fortsättning på grundspelet och inte en del av det. Då är det ju oftare mindre dlc-paket. Vill en ha "allt" inkluderat får en ofta invänta goty-utgåva som samlar det. Och självklart gör de mer innehåll till spel för att tjäna pengar på det så rätt uppenbart och behöver ingen diskussion.
Är det någon mer än jag som känner noll pepp för det här spelet? Och jag brukade älska Assassin's Creed spelen. Mirage var i och för sig ganska bra. Det kändes mer som dom gamla spelen. Och så var det lite rimlig storlek på det. Valhalla tappade jag intresset av efter 40 timmar eller nåt sånt. Det är för stort.
PSN: OAKTHYR
Alla jobbar inte med samma sak direkt......
Spela spel är kul ibland.
Så bara för att en expansion är påbörjad så måste den vara en del av spelet? Expansioner är ju ofta tänkt att vara fortsättning på grundspelet och inte en del av det. Då är det ju oftare mindre dlc-paket. Vill en ha "allt" inkluderat får en ofta invänta goty-utgåva som samlar det. Och självklart gör de mer innehåll till spel för att tjäna pengar på det så rätt uppenbart och behöver ingen diskussion.
Tycker nog att du svarar på ett inlägg som aldrig riktigt skrevs. Jag kan i och för sig också tolka helfel, men poängen jag läste var huruvida man lyfter ut en färdig portion av det färdiga spelet och kallar det "expansion" under förevändningen att det är mer spel när det egentligen bara är resten av spelet. Lite som att jag säljer på dig en kakburk med fyra kakor för tjugo spänn, och sen erbjuder dig att köpa en expansions-kaka till för lite mer pengar, när kakburken från början faktiskt innehöll fem kakor för tjugo spänn.
Ett sånt resonemang är ganska styltigt och existerar i en väldig gråzon av relativitet. Däremot tycker jag att man kan ha det i bakhuvudet. Om en expansion till ett spel inte tar vid där huvudstoryn tagit slut eller introducerar en ny karaktär på en ny plats, men däremot passar ovanligt bra in i det där gapande hålet av plotholes i manus eller ofärdiga sidequests som spelare anmärkt på i grundspelet, då kan det finnas skäl att undra.
Är det någon mer än jag som känner noll pepp för det här spelet?
Jag känner faktiskt tvärt om.. dels för att det är samma studio som gjorde odyssey mitt favorit spel i denna samling men också för att dom verka lägga mer jobb på stealth aspekten.
Är det någon mer än jag som känner noll pepp för det här spelet? Och jag brukade älska Assassin's Creed spelen. Mirage var i och för sig ganska bra. Det kändes mer som dom gamla spelen. Och så var det lite rimlig storlek på det. Valhalla tappade jag intresset av efter 40 timmar eller nåt sånt. Det är för stort.
Jag är mest opepp för att jag inte har valet att välja en kvinnlig samurai eller en manlig ninja (historiskt sett så är det säkerligen inte passande, men jag menar, det här är spel och Ubisoft har tagit sig friheter i många år). De två spelen som kom senast (innan Mirage) så hade man valmöjligheten - så jag finner det lite tråkigt att den valmöjligheten försvann.
Sen finns det ju säkert majoriteten som inte bryr sig om sådant där och dem är jag glada för! Men för mig har sånt där betydelse i spel, tyvärr.
Är inte det lite av en myt som lever kvar pga något enstaka spel för 15 år isch sedan som faktiskt hade allt dlc content med på skivan vid release men det var låst och någon lyckades låsa upp det?
Idag hinner dom ju knappt göra klart spelen till releasedagen, ofta med gigantiska day one patchar, så tror knappast dom har tid att göra content enbart i syfte att släppa det senare.
Tänker att man gör en road map, "såhär ska spelet vara,sen gör vi en expansion med det här." såklart finns det content som man helt enkelt inte har tid eller nog bra vision för att implementera till release, alla spel har cut content och en del av det hittar kanske en bättre plats i form av expansion.
För det mjölkas innan spelet är släppt. Fan släpp spelet + det "tänkta" expansionen istället. Löjligt hur det har blivit och hur folk försvarar detta...
Köp DLC direkt när spelet släpps!!! Men det kommer 3 veckor efter releasen.
För det mjölkas innan spelet är släppt. Fan släpp spelet + det "tänkta" expansionen istället. Löjligt hur det har blivit och hur folk försvarar detta...
Köp DLC direkt när spelet släpps!!! Men det kommer 3 veckor efter releasen.
Betyder det att du hellre väntar 3 veckor till och är beredd att betala mer? Hela grejjen är ju att släppa grundspelet och om du tyckte det var kul kan du köpa mer, som också har kostat att utveckla utöver grundspelets satta budget.
Ja visst men spelen är oftast långt ifrån att vara klara när de släpps. Ibland knappt spelbara.
Så att börja med eller redan ha en expansion klar innan ens spelet är i bästa skicket är ju bara fel.
För mig är det faktiskt helt tvärt om. Jag älskade spelen fram till Syndicate, sen spelade jag Origins ett tag, men tyckte i längden att RPG elementen kändes sisådär, och stealthsystemet kändes ganska tråkigt. Sen körde jag Oddysey, vilket kändes som ett ännu större steg från Assassin formulan. Efter det tappade jag intresset helt.
Nu är det i japan, vilket jag älskar då japans historia tilltalar mig mycket, samt att stealthsystemet ser riktigt roligt ut. Så jag ser fram emot Assassin’s Creed för första gången på länge!
Jag gillade verkligen all loot osv i AC Odyssey, vart lite besviken med progression i Valhalla, hjälpte inte att spelet var alldelles för långt med samma loop om och om igen. Skulle hellre se att dom double-down på ännu mer RPG, låt oss ha nästan path of exile djup i hur vi gör karaktären våran egna. allting känns så inramat och guidat.
Första gången på länge som jag tror att Assassin Creed hittar tillbaka. Jag gillade verkligen Odyssey, var hype på Valhalla men blev lite besviken runt midgame, gillade inte alls Mirage men nu tror jag verkligen något bra är på gång. Att dom fördröjt släppet 2 ggr ser jag som väldigt positivt, Att Ubisofts ledning har gått ut och sagt att företagets framtid kan hänga på det här spelet säger också något om satsningen, Jag tror inte det hade hänt om de inte fått så mycket skit från andra leveranser med dålig kvalitet och för lite innovation. Min känsla är att de går all-in på AC: Shadows och jag både hoppas och tror det kommer bli bra.
Jag känner faktiskt tvärt om.. dels för att det är samma studio som gjorde odyssey mitt favorit spel i denna samling men också för att dom verka lägga mer jobb på stealth aspekten.
Ok. Det visste jag inte. Att smyga är min favoritdel i dessa spel så jag kanske får testa ändå
Jag är mest opepp för att jag inte har valet att välja en kvinnlig samurai eller en manlig ninja (historiskt sett så är det säkerligen inte passande, men jag menar, det här är spel och Ubisoft har tagit sig friheter i många år). De två spelen som kom senast (innan Mirage) så hade man valmöjligheten - så jag finner det lite tråkigt att den valmöjligheten försvann.
Sen finns det ju säkert majoriteten som inte bryr sig om sådant där och dem är jag glada för! Men för mig har sånt där betydelse i spel, tyvärr.
Det har jag inte tänkt på men det är ju sant. Brukar föredra att vara man i spel där man kan välja för att det känns mer som mig då Men å andra sidan så gillade jag Syndicate där man är bror och syster och där spelade jag mest som systern pga att det var hon som var stealth.
För mig är det faktiskt helt tvärt om. Jag älskade spelen fram till Syndicate, sen spelade jag Origins ett tag, men tyckte i längden att RPG elementen kändes sisådär, och stealthsystemet kändes ganska tråkigt. Sen körde jag Oddysey, vilket kändes som ett ännu större steg från Assassin formulan. Efter det tappade jag intresset helt.
Nu är det i japan, vilket jag älskar då japans historia tilltalar mig mycket, samt att stealthsystemet ser riktigt roligt ut. Så jag ser fram emot Assassin’s Creed för första gången på länge!
Härligt att inte alla känner som mig. Har spelat ganska mycket Ghost of Tsushima så mitt sug att spela samurai eller lönnmördare har inte kommit tillbaka än
Härligt att inte alla känner som mig. Har spelat ganska mycket Ghost of Tsushima så mitt sug att spela samurai eller lönnmördare har inte kommit tillbaka än
Älskade och Ghost of Tsushima, men jag tyckte att stealth inte var en stark punkt i det spelet dessvärre, så blev mer att jag körde en mer högljudd approach. Hoppas verkligen på att stealth i Shadows är bättre med fler möjligheter!
Älskade och Ghost of Tsushima, men jag tyckte att stealth inte var en stark punkt i det spelet dessvärre, så blev mer att jag körde en mer högljudd approach. Hoppas verkligen på att stealth i Shadows är bättre med fler möjligheter!
I början tyckte jag också att det var värdelöst innan man låser upp lite fler vapen och förmågor. Men grunden i smygandet var ju i princip att hålla sig i gräset eller på taken.
Manus författare? Tror inte de har sånna. Komma Outlaws.. med största sannolikhet AI.
Men ja annars har du rätt på ett så stort företag som ubisoft kan man lätt rulla på med expansioner när main projektet är i slutfas.