F.d. The Witcher-utvecklare avtäcker The Blood of Dawnwalker

Medlem
Skrivet av Kotz:

Finns lite gameplay https://youtu.be/DauErLT3OH0?t=227
Får en stark magkänsla att detta blir en bättre uppföljning av the witcher 3 stuket än vad 4an kommer att kunna leverera.

Det är samma lilla gameplay som redan finns i nyheten. ;P

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Shit take of the day, men kul att du är taggad på spelet.

Kan du utveckla lite mer konkret på min shit take? Är det för jag nämde DEI?

Avstängd
Skrivet av Mikael Berg:

Ingen vidare titel direkt. En annars ser det intressant ut!

Fattar inte heller titeln, känns ju som riktigt knacklig grammatik. ”The blood of dawnwalker” borde vara ”Blood of the Dawnwalker” eller nåt helt annat.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Det är samma lilla gameplay som redan finns i nyheten. ;P

Inte gameplay, bara in-engine alpha footage. Mer bara vad dom siktar på, så man kan ju hoppas att det ser ut så där.

Avstängd
Skrivet av Droopydawg:

Ser intressant ut. Dock är jag skeptisk till timers i spel. Men man får väl se vad det innebär att man har 30 dagar och 30 nätter på sig att rädda sin familj.

Har läst på lite mer, och det är ingen timer som går ner när du startar spelet, så man oändligt med tid att utforska osv, men när du gör quests så kommer tiden gå framåt, så det kanske finns 4 tillgängliga uppdrag första dagen i spelet, och gör du ett av dem så kommer det låsa de andra 3 questen och göra så tiden går framåt, så varje genomspelning kommer vara väldigt annorlunda. Jag gillar idén, bara genom att välja vilket quest man gör så kommer det påverka hela genomspelningen, inte bara valen i uppdragen.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Inte gameplay, bara in-engine alpha footage. Mer bara vad dom siktar på, så man kan ju hoppas att det ser ut så där.

Jo sant, missade texten för det gick så fort.

Men ja, man får väl hoppas att det inte ser ut som skit när vi väl får se riktig gameplay i sommar.

signatur

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Eftersom du frågar så snällt så ska vi dissekera din kommentar.

Citat:

Med tanke på vilka devs som ligger bakom detta samt ingen DEI is spelet så ser jag mer fram emot detta än witcher 4.

En jäkla slutsats att dra baserat på en knappt fem minuter lång trailer.

Citat:

Bokstavligen alla devs som gjorde witcher 3 lämnade cdpr...

Skitsnack och förbannad lögn. Omkring 100 Witcher 3-utvecklare jobbar kvar hos CDPR, varav några har hängt med sedan Witcher 1. Hit hör tunga kreativa befattningar som studiochefen, ledande gameplay-utvecklare, manusförfattare, miljödesigners, karaktärsdesigners, quest-designers och kompositör.

Citat:

...för de tyckte företaget går åt fel riktning och prioritering.

Rebel Wolves' vd Konrad Tomaszkiewicz lämnade inte för att han tyckte det gick i fel riktning. Han fick gå från CDPR 2021 på grund av arbetsplatsmobbning som han själv erkände. Man får väl anta att han rekryterar folk som kan jobba under hans ledarstil nu när han är högsta höns i egen studio.

Hoppas herrn fick svar på sin fråga! Nästa gång du kommenterar kan du ju ta reda på lite fakta själv innan du klickar på "Skicka inlägg" så slipper du be andra att reda upp din verbala smörja till icke-innehåll. Jag är färdig i den här tråden, för nu ska jag gå ut och lära min hund köra bil. Det är en lättare och mentalt mindre påfrestande uppgift än att sitta på Internet och korrigera dåliga troll med minimal posthistorik.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Rebel Wolves' vd Konrad Tomaszkiewicz lämnade inte för att han tyckte det gick i fel riktning. Han fick gå från CDPR 2021 på grund av arbetsplatsmobbning som han själv erkände. Man får väl anta att han rekryterar folk som kan jobba under hans ledarstil nu när han är högsta höns i egen studio.

Detta hade jag missat/glömt.

Men av det jag läst nu så gick han självmant från CD Projekt , inte fick kicken, samt att han blev friad från anklagelser gällande mobbning via en utredning. Men uppenbarligen var det folk som inte gillade att jobba med han, därav kände han väl att det var bäst att lämna.

signatur

Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Pjotor gjorde det så mycket mer elegant, men ja - Att skrika woke och DEI för allt är så jävla töntigt.

Medlem
Citat:

Hoppas herrn fick svar på sin fråga! Nästa gång du kommenterar kan du ju ta reda på lite fakta själv innan du klickar på "Skicka inlägg" så slipper du be andra att reda upp din verbala smörja till icke-innehåll. Jag är färdig i den här tråden, för nu ska jag gå ut och lära min hund köra bil. Det är en lättare och mentalt mindre påfrestande uppgift än att sitta på Internet och korrigera dåliga troll med minimal posthistorik.

Ditt inlägg är anmält och för min del behöver du inte besvära dig med att någonsin logga in på FZ igen. Tack och hej.

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Ditt inlägg är anmält och för min del behöver du inte besvära dig med att någonsin logga in på FZ igen. Tack och hej.

Tror du loggade in på fel konto nu.

Medlem

5min video? Jag basera inte det på videon utan det jag följt sedan projektet startade långt innan fz lagt upp video här. Även discord där några Devs själva har svarat på frågan om DEI från folk och svaret blev nej inget sådant.

100 Devs ja säkert. Säkert fler, pratar bara om de från Witcher 3, kan ha fel men det är vad som sägs på nätet och jag utgår från det.

Konrad Tomaszkiewicz har länge tyckt att företaget prioriterat fel och hindrat han att få skapa fritt. Mer än så är jag inte insatt och behöver inte vara det. De som följt med han från cdpr antar jag tycker likadant annars varför följa med han och inte stanna om guld och gröna skogar på cdpr.

Herrn fick svar på sin fråga även om från en väldigt ilsken person jesus Kristus andas människa min kommentar var bara det en kommentar. Man behöver inte gilla den men skitsnack och en förbannad lögn är det riktigt inte, och jag kan också länka till saker om cdpr men bäst att lägga ner här så tråden inte spårar.

Nu ska jag träna min hund att flyga jet plan. Tror det är lättare än förstå din överdrivna reaktion.

Medlem

Wow! Ser mycket bättre ut än Witcher 4. Blir nog dag ett på detta förutsatt att själva spelet ser lika bra ut.

Medlem

Karaktärsdesignen av vampyrerna ser intressant ut, samt kul med europeisk medeltid. Men jag tyckte repliken "I'm life, I'm death, I'm everything between..." kändes riktigt cringe. Det kanske va på grund av hur skådespelaren levererade det.
Sedan har det samma problem som Witcher 4 cinematiska trailern; allt är så suddigt! Ingenting är skarpt över huvud taget.
Alpha videon i slutet såg även lite generiskt ut. Väldigt likt Crimson Desert eller Forspoken. Förmodligen på grund av standard UE5 teknologi.
Men förhoppningsvis blir det bra.

12
Skriv svar