Vilka tillbehör använder ni?
Tangentbord:
Det varierar, men just nu använder jag ett WobKey Crush80. Kostar en del men riktigt nöjd med det
Mus;
Logitech G-Pro X Superlight.
Nöjd med denna med, nice med en lätt mus.
Musmatta:
Mighty Setup Armory Girl Purple edition.
Dyr men tycker den är jävligt snygg, så det får vara värt det
Handkontroll:
Xbox One kontroll.
Hörlurar:
Fiio FT1 closed back, kopplade till en Fiio K11.
Mic:
FiFine K669B. Funkar helt okej trots det låga priset. Ingen som klagat iaf
Hatade mitt apex. 😆
Bytte bort det häromveckan.
Högljutt och plastigt. Men volym knappen var bra!
Det är ju rent objektivt bra mycket tystare än många andra brytare 😛 Plastigt? Det håller jag inte med om 😅
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Det är ju rent objektivt bra mycket tystare än många andra brytare 😛 Plastigt? Det håller jag inte med om 😅
Rent objektivt är det mycket mer noisy än många andra brytare också. Långt ifrån det värsta förstås men..
Har du provat märken som Glorious, Keychron och Ducky? Det är sån sjuk skillnad i robusthet. Som att hålla i en pansarvagn. Samma pris som mer kända märken oftast också.
Rekommenderas starkt! 😄
Rent objektivt är det mycket mer noisy än många andra brytare också. Långt ifrån det värsta förstås men..
Har du provat märken som Glorious, Keychron och Ducky? Det är sån sjuk skillnad i robusthet. Som att hålla i en pansarvagn. Samma pris som mer kända märken oftast också.
Rekommenderas starkt! 😄
Jag tror att du är lite mer kinkig än mig när det kommer till tangentbord Jag har aldrig provat varken Glorious eller Keychron men jag har testat Ducky med diverse olika brytare, dom är verkligen robusta. Apex Pro är mer än tillräckligt robust för mig dock. men den absolut största anledningen till att jag fortfarande föredrar Apex Pro är hall effect-brytarna kombinerat med mjukvaran för att ställa in dessa, samt handledsstödet som passar mig bäst av alla jag haft hittills. Finns naturligtvis många andra alternativ med hall effect, vet inte hur det ser ut hos tillverkarna du nämnde. Finner ingen anledning att köpa ett nytt i nuläget dock
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Jäg är på jakt efter en ny skärm, kan ni tipsa om någon bra? ~2500:-
Helst IPS panel (Oled är prio 1 men jag vet att det inte finns för ca. 2500:- )
144-260hz
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Mus:
Razer Deathadder V3 Pro - Fantastiskt skön i palmgrip och ligger väldigt bra i min stora hand. Vikten på 63g är också en personlig fördel, känns som en förlängning av min arm.
Tangentbord:
HyperX Alloy Elite 2 - Hittades på en rea. Tungt och gediget, ligger kvar på sin plats. Cherry MX Red som är min personliga favorit, så knapptrycken är precis som de ska vara. Stort plus för mediaknappar och en steglös volymscroller.
Hörlurar:
HyperX Cloud Alpha S - Otroligt sköna och bra ljudkvalité för det jag håller på med, men mikrofonen är totalt klappkass. Har ett par Steelseries Arctis Pro som jag använder när jag spelar multiplayer och behöver en bättre mikrofon. Tyvärr sitter de inte bra på mitt huvud, annars hade jag använt dessa hela tiden.
Handkontroll:
Playstation Dualsense, vit. För personer med stora händer måste det vara den skönaste handkontrollen som har gjorts.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Tycker att gräddfil och ost funkar till det mesta. Annars är ju majjo trevligt.
Oj, det var roligt.
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Oj, det var roligt.
Kul att det uppskattades!
Ad hoc addendum
Någon som har ett tips på en bra skärm?
Verkan inte ens finns en halvdålig skärm för den pengen du måste nog tyvärr gå upp minst 500-1000kr för instegs modeller eller hoppas och vänta på en rea alternativt kolla begagnat.
Den enda jag hittade är en Lenovo för ett bra pris men jag har ingen koll på deras skärmar.