Donkey Kong Country Returns HD

Robot
Donkey Kong Country Returns HD
Medlem

Donkey kångest, haha!

Tack för bra recension! Funderade just på att skaffa detta till wii åt barnen men siktar nog på mario tills de är lite större och har mer tålamod än mig.

Medlem

Huvudproblemet är väl att detta är en ett spel som "borde" kosta 199kr, inte 659kr...

Medlem

Konglig recension!

Av någon anledning missade jag det här på Wii, så ska bli kul att spela det för första gången. Helgen är räddad!

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Huvudproblemet är väl att detta är en ett spel som "borde" kosta 199kr, inte 659kr...

Jo det är lite dyrt, MEN, när du spelat det så kan du garanterat sälja det och få tillbaka 400-450 lätt. Fördelen med att Nintendo aldrig (sällan) sänker priserna på sina förstapartsspel.

Medlem

Tomten jag vill ha en … Donkey Kong.

Kanske blir detta ett spel som jag köper till grabben men spelar själv!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Redaktör
Ponny
Skrivet av fakemail:

Donkey kångest, haha!

Tack för bra recension! Funderade just på att skaffa detta till wii åt barnen men siktar nog på mario tills de är lite större och har mer tålamod än mig.

Tack själv! Ja, tålamod krävs. Bygger karaktär om inte annat? Men ja, Mario är ett säkrare kort för kids.

Skrivet av Korvfingrar:

Konglig recension!

Av någon anledning missade jag det här på Wii, så ska bli kul att spela det för första gången. Helgen är räddad!

"Konglig". Man tackar!

Hoppas du inte missat Tropical Freeze, för det är fasen så bra!

signatur

En Bamseponny av folket

Minns att det här spelet var svårt... S V Å R T, tamejtusan.

Medlem

Bra skrivet. Jag förstår att många inte känner nått större sug efter ännu ett släpp av detta.
Jag resonerar dock som såhär.
Grafiken har förbättras, det hade förstås kunnat se ännu bättre ut men det ser okej ut.

Man slipper det fuktansvärt jobbiga wii-viftandet med kontrollen och kan nu spela bekvämt.

3DS-banorna kan nu spelas på tv för första gången.

I mitt tycke är spelet i sig precis lika bra som när det kom, ett solklart 9/10 spel, ett av de absolut bästa som gjorts någonsin i sin gren, musiken är min enda invändning, men det fick man till i uppföljaren. Tropical Freeze, som jag också anser vara där i den absoluta toppen. Men gillar man inte orginalet lika mycket som jag, och har det sen innan så är det förstås inget givet köp, Jag är heller inte så säker på att detta släppet är bra för varumärket, Donkey Kong.

Testpilot

Känner inte mycket sug att spela det här igen men är det något nytt eller är det bara gammal skåpmat? Att man slipper skaka handkontrollen kan väl dock ses som en bra feature!

Medlem

Inte för att ondgöra mig över att 3DS-materialet är inkluderat eller att spelet körs i HD.

Men man kan få ett Wii + Donkey Kong Country + installera viftlös mod för typ samma pris som detta kostar nytt.

Inte sagt att remasters inte får kosta pengar, men Nintendo spelar i en egen liga när det gäller återutgivningar.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Jo det är lite dyrt, MEN, när du spelat det så kan du garanterat sälja det och få tillbaka 400-450 lätt. Fördelen med att Nintendo aldrig (sällan) sänker priserna på sina förstapartsspel.

Det är exakt därför som jag inte äger några fysiska Switch spel. Andrahandsvärdet är alldeles för högt.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack själv! Ja, tålamod krävs. Bygger karaktär om inte annat? Men ja, Mario är ett säkrare kort för kids.

"Konglig". Man tackar!

Tropical Freeze är riktigt bra.

Gillar 2d plattformare. Nu skulle jag vilja Rayman gör en comeback också

Medlem

"Konglig". Man tackar!

Tropical Freeze har jag inte missat, det har jag på Switchen. Riktigt bra

Medlem

...och riktigt svårt.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Inte för att ondgöra mig över att 3DS-materialet är inkluderat eller att spelet körs i HD.

Men man kan få ett Wii + Donkey Kong Country + installera viftlös mod för typ samma pris som detta kostar nytt.

Inte sagt att remasters inte får kosta pengar, men Nintendo spelar i en egen liga när det gäller återutgivningar.

Jag hävdar fortfarande att spelet borde vara med i samma paket som Tropical Freeze när det begav sig.

Sen blir det aningen märkligt när Nintendo tar ett schysstare utgångspris på Metroid Prime med helt omgjord grafik. 😅

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Minns att det här spelet var svårt... S V Å R T, tamejtusan.

Tyckte det var ganska utmanande men i jämförelse med Tropical Freeze så är det ju definitivt lättare. Dessutom har dom lagt till en lättare svårighetsgrad i HD versionen nu.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Tyckte det var ganska utmanande men i jämförelse med Tropical Freeze så är det ju definitivt lättare. Dessutom har dom lagt till en lättare svårighetsgrad i HD versionen nu.

Tycker tvärtom. Att DK Returns är svårare än Tropical Freeze, och en stor andledning till det är de upplåsbara Tempel-banorna.
Med det sagt, så tycker jag inte svårigetsgraden är nått probem alls i nått av spelen och jag har aldrig behövt Easy mode. Folk kritiserar det ibland för att ha inslag av Trial and error-gameplay. Om man mad det menar att man ibland behöver lära sig delar av en bana, utantill för att lyckas så ser jag inte problemet alls. Folk är så bekväma idag, det är i mitt tycke bara en rolig utmaning. Misslyckas man så är man ändå snabbt uppe på sadeln igen. Du tål ju trots allt flera träffar, till skillnad från Orginal-trilogins one hit/one kill system till Snes och begränsade sparning. De är betydligt svårare spel, insåg jag häromveckan när jag återvände till dem😄

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Tycker tvärtom. Att DK Returns är svårare än Tropical Freeze, och en stor andledning till det är de upplåsbara Tempel-banorna.
Med det sagt, så tycker jag inte svårigetsgraden är nått probem alls i nått av spelen och jag har aldrig behövt Easy mode. Folk kritiserar det ibland för att ha inslag av Trial and error-gameplay. Om man mad det menar att man ibland behöver lära sig delar av en bana, utantill för att lyckas så ser jag inte problemet alls. Folk är så bekväma idag, det är i mitt tycke bara en rolig utmaning. Misslyckas man så är man ändå snabbt uppe på sadeln igen. Du tål ju trots allt flera träffar, till skillnad från Orginal-trilogins one hit/one kill system till Snes och begränsade sparning. De är betydligt svårare spel, insåg jag häromveckan när jag återvände till dem😄

Tja, så kan det vara! Håller med om allt du säger.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Konglig recension!

Bonus är att banor från 3DS-versionen ingår så det är nog värt att spela även för oss som spelade det på Wii way back! Men kan hålla med om att det är något dyrt för vad som tycks vara en ganska enkel port.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Det är fortfarande ett skit dyrt spel då det absolut inte finns några garantier på att du blir av med spelet sen!

Medlem

Köpte det kl 00.00 inatt, jäklar vad kul det är, klar med första världen.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Köpte det kl 00.00 inatt, jäklar vad kul det är, klar med första världen.

Kul! Den roligaste utmaningen är att samla alla kong bokstäver på varje bana för att sen låsa upp en svår specialbana på varje värld

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Kul! Den roligaste utmaningen är att samla alla kong bokstäver på varje bana för att sen låsa upp en svår specialbana på varje värld

Japp, håller med.

It's not a lake, it's an ocean

Priset gör att det tar emot att köpa detta, och priset på Nintendos spel faller ju inte heller med tiden. Så det blir förmodligen ett köp någon gång under året, för detta är ett kvalitetsspel.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Priset gör att det tar emot att köpa detta, och priset på Nintendos spel faller ju inte heller med tiden. Så det blir förmodligen ett köp någon gång under året, för detta är ett kvalitetsspel.

Vissa gör det allt. Köpte Mario RPG för 329 kr under BlackFriday, låg nu på 379 kr (fysiskt).

Sen har ju Nintendo sina 30% reor emellanåt på e-shopen - för den som föredrar digitalt.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det konstiga är att orginalet till Wii, säljs för typ 90-130 spänn på tradera. Jag fick 75 kronor när jag sålde det 2019. Men det kanske är nått unikt med Wii. Spel som Mario Galaxy går också att köpa jättebilligt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Tryffel5:

Det konstiga är att orginalet till Wii, säljs för typ 90-130 spänn på tradera. Jag fick 75 kronor när jag sålde det 2019. Men det kanske är nått unikt med Wii. Spel som Mario Galaxy går också att köpa jättebilligt.

Wii har väl inte nått dithän att den blivit exklusiv att samla för än. Men att den var sjukt populär spelar säkert in också.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har detta på Wii. Alltid gillat 2D plattformsspel, spelat igenom Mega Man X-X3, Castlevania IV, samt original DKC såklart.

Men jag gav upp detta efter 4-5 banor, tyckte det var väldigt svårt.
Kanske Wiimoten tar bort lite kritisk precision man behöver också.

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Jag har detta på Wii. Alltid gillat 2D plattformsspel, spelat igenom Mega Man X-X3, Castlevania IV, samt original DKC såklart.

Men jag gav upp detta efter 4-5 banor, tyckte det var väldigt svårt.
Kanske Wiimoten tar bort lite kritisk precision man behöver också.

Förstår inte nån kan tycka att detta är svårare än orginalet till Snes. Tycker alla tre snes-spel är svårsre, från början till slut. Begränsade sparmöjligheter och one hit/one kill system gör stor skillnad. I Returns sparas det efter varje bana och du tål minst fyra träffar. På Easy Mode, som finns på 3DS och Switch-versionen så har båda karaktärerna tre hjärtan var. Kan det inte va så att du spelade orginalet väldigt mycket, och sen blev så pass bra på det stt du glönt hur svårt det var?
Du måste ju ge det lite tid, och få in känslan😁

12
Skriv svar